Helt ärligt talat tror jag att ledningen helt och hållet missar det som folk vill ha. Självklart vill man att värvningarna ska vara klara, men vem som helst förstår ju att det av olika anledningar kan dra ut på tiden. Det hjälper inte att försöka förklara varför det kan dra ut på tiden och varför de inget säger, det hjälper med svar. Jag vet inte om ni håller med mig men personligen räcker det med att de säger "Vi har ett par parallella spår just nu i tränarfrågan och vår förhoppning är att det ska kunna presenteras en ny coach i nästa vecka. Om något ändras så kommer ni veta det". Problemet är att man hör absolut ingenting (förutom orden inga kommentarer eller liknande utan sammanhang) tills dess att någon går ut och med jämna mellanrum på ett dumförklarande sätt försöker förklara hur processen ser ut och varför de inte kan kommentera enskilda namn just nu. Alla förstår väl varför ledningen inte kan snacka om enskilda namn innan de skrivit på någonting, bortsett från typ "han är intressant för oss" då möjligtvis. Blir faktiskt galen på oförmågan att göra något så enkelt som att kommunicera med fansen. Jag har tålamod när det gäller sånt här, och jag respekterar att man inte har spetskompetens i allt, men nu börjar jag bli så trött på att man inte lärt sig.
Var rak, säg det som sägas kan, försäkra mottagaren om att denne/dessa kommer uppdateras så fort någonting nytt dyker upp. Punkt.
Med det sagt vet jag att vissa inte har någon som helst förståelse för att man inte spelar med helt öppna kort, men varför lägger man krutet på att förklara för dem när de ändå inte kommer ändra åsikt?