Hoppas inte att man lämnar marknadsposten där hän utan att man tar in någon ny så småningom, gärna utanför vänskapskretsen! Det pratades ju om att man skulle hitta nya vägar att gå och nya lösningar för att locka folk och sponsorer men jag tycker det har varit samma saker som varje år. Att det var fullsatt i logerna mot Frölunda i december behöver ju inte bero på ett bra jobb av marknadssidan utan på det faktum att det var typ den enda hemmamatchen under vardagarna i julbordstider för cluben. I övrigt har man ju inte läst mycket om att det har varit några större framgångar på företagssidan. Aktiv sittplats tror jag kan lyfta arenaupplevelsen på lång sikt. Varför inte ge en slant extra till WL och ge WL ett större ansvar för kringarrangemang och arenaupplevelsen? Karlstadresan var ju en succé och ett tydligt tecken på TÄVS när det kommer till samarbete mellan föreningen och WL. Borde väl gå att applicera i mindre skala sett över hela säsongen på hemmaplanen fler gånger än någon enstaka "satsning"?
Publikmässigt verkar vi ju ha gått jämt upp med budget, t.o.m. snäppet över. Budgeten var räknad på avancemang till kvart och inte mer. Nu gör jag det väldigt enkelt för mig men kvar har vi då företagssidan och sponsring och har han inte lyckats där så tycker jag det är fullt rimligt att han lämnar, även om det nu är fråga om varsel. Har intäkterna dock gått jämt upp med budget men kostnaderna har ökat så är det ju Mäki som skall ta sig en rejäl funderar över läget!
Ge mig en energifylld kvinna i 35-45 års åldern som tänker utanför boxen till marknadsavdelningen. Nytt blod, nya idéer. Ingen anknytning till föreningen sedan tidigare - bara nån som är jävligt företagsam och initiativrik, Tack!
Någon som vet hur det ser ut med LFC och LVC. Vad har det kostat cluben under de här åren eller är det bara ett samarbete i form av "ni får använda vår logga"? Spånar bara och försöker leta kostnadsdrivare. Att vi har ett damlag i hockey ser jag som självklart och det skall få kosta men kanske var det ett snedtänk att försöka få ut ett gemensamt varumärke? Det är väl ingen runt om i landet som tänker på att LHC, LFC och LVC har någon form av samarbete? Vad har det här kostat sedan 2008 jämfört med vad vi har fått ut? Det är ju ett samarbete med idrotter (gör en fuling och ser damfotboll som en egen idrott) som drar ruggigt lite folk, mediabevakning och sponsring... Känns som att ett sånt här upplägg tar många år för att det skall ge något likt stockholmslagen och då kan ju det där förbannade guldet vara värt att plocka Innan man ger sig in i den leken? Spånar..