Bing Jag vidhåller dock att Mike passar bättre i andra roller än just ordförande. Honom skulle jag vilja ha närvarande i organisationen och förändra kulturen inifrån snarare än utifrån.
Jag hade kunnat tänka mig Helber som VD med. Han har ännu mer kompetens och erfarenhet nu och hade antagligen gjort ett ännu bättre jobb än senast han var här.
Bing Och jag hade haft enklare att köpa hela wokeargumentet om cluben haft en historia av att vara woke. Vi har tex mig veterligen inte haft en enda kvinna i en ledande position tidigare. Att ropa woke första gången vi nominerar en kvinna till någon ledande position är lite svårt att få ihop för mig. Artikeln du länkade är ju bara standardsvar som vilket företag som helst säger utåt.
Precis, det lät som vilken LinkedIn-post från vilket startupföretag på Söder som helst och mer woke än så är det ju svårt att bli.
Vi har kommunicerat tidigare att vi ska verka aktivt för att ha en jämställd styrelse och tagit stor stolthet i att vi har så många kvinnor i styrelsen, vad det nu ska vara bra för. Varför man överhuvudtaget ska prata om jämställdhet eller verka för det är befängt, hur blir vi bättre av det? Är det nåt magiskt med kvinnor? Prata om vem Lisa är, vad hon kan och hur hon vill förändra föreningen i stället för att fokusera på hennes kön. Det ger inte mig ett dugg som medlem att jag får beskrivet för mig att hon är kvinna, jag blir enbart irriterad. Hon är en kvinna, wow, en sån har jag ju aldrig sett på internet tidigare… Är du med?
Bing Jag tycker ändå Lisa har ett ganska bra CV. 3 år i styrelsen, och chef på ett väldigt framgångsrikt företag. Det är inte direkt så att Linköpings företagsledare ber på sina bara knän om att få.vara styrelseordförande i LHC.
Hennes företag var väl inte så framgångsrikt? Det är nog rätt många som kan tänka sig ordföranderollen i LHC. Att hitta kandidater är nog inte så svårt, men det svåra är att hitta rätt. De senaste tre ordförandena har ju varit fullständigt katastrofala och nu har man chansen att få in drömnamnet, men då nekar man honom.
Jag tycker @LaumannBingo har en väldigt god poäng. Kanske den bästa poängen: Vi vet ju vem Helber är. Alla känner till honom och vet hur han är som person och vilka brister och fördelar han har. Att valberedningen fick kalla fötter när Helber ville sätta sig in i föreningen, vilket är helt rätt av Helber att göra, är ju svagt.
Men valberedningen har uppenbarligen, på eget bevåg… (inte en chans), tyckt att han lägger sig i för mycket och då är det väl så. Men jag tycker som sagt att den nya ordföranden ska lägga sig i. Det är det vi behöver. Vi behöver en person som vill förändra och inte förvalta.