Visst jag har inga initiala källor inom Cluben som vissa påstår sig ha, men att påstå att Helber skulle vilja ha ett arvode på 3 millar/år känns mer som Bullshit än att det skulle vara ett trovärdigt rykte.
Börjar bli rätt tröttsamt med all bespottning på dem som Genuint har ett LHC-hjärta och som brinner för Cluben! Värna om dem istället..
Varför skulle en Clubenlegendar med hjärtat på rätta stället vara lika pengakåt som vilken annan legoknekt som helst? Fundera på det, att det ens är en diskussion om hur vidare det ska vara sant eller inte.. Tänk ett varv till. Helber har LHC-hjärta som få har och att han skulle vara ”för engagerad” köper jag inte.
Vill minnas att Stålhammar beskrev sig själv i en intervju med Corren när han var ny hos oss, att ”han är engagerad och har alltid hållit på LHC”. Så vad är problemet med engagemang och delaktighet?
Det är inget fel med att ha ett ordförande som ställer Höga krav, är engagerad, som är nära verksamheten och som vill LHC:s bästa. Det är exakt det vi behöver, det har varit för mycket mjukglass de närmsta 8 åren.
Gällande informationen om att Mike inte fungerade inom Svenska ishockeyförbundet ger jag inte mycket för heller, Svensk hockey på landslagsnivå dog ut till stor del när Anders Larsson tog över. Det jag har hört är annorlunda, att det har varit för slapphänt och tafatt under Anders Larssons ledning, han har inte viljat ändra på särskilt mycket, under rätt lång tid. Vilket de senaste åren vittnat rätt kraftigt om i både OS och VM, där Sveriges medaljer i hockeyn lyser med sin starka frånvaro.