Kjellman
Där är du ju! Jag undrade när du skulle ge dig in i diskussionen.
Om man “aktivt verkar för en jämställd styrelse” så betyder det att könet, alltid kvinnor, har en utslagsgivande egenskap vid ansökningarna. Ditt hypotetiska exempel där en man och kvinna har exakt samma kompetens är inget exempel som är förankrat i verkligheten. Det som däremot händer i verkligheten är att om man har bestämt sig för att tvinga fram mångfald, jämställdhet eller något annat identitetssökande hittepå, så är det att organisationen väljer bort kompetens i syfte att fylla en värdelös quota som inte på något sätt bidrar till organisationens faktiska resultat. Det är ju vi ett exempel på om inte annat.
Bästa man eller kvinna, med bäst meriter ska alltid trumfa allt annat. Det ska inte ens vara ett snack om vilken identitet personen har. Meritokrati är en dygd och inte ett förtryck som du vill få det till. Att söka på lika villkor oavsett vem man är, är mångfald och inkludering på riktigt.
Du ser, det är inte jag som är sexisten, det är du.
Kjellman Är detta dina genuina åsikter eller lever du bara av att trolla?
Jag är en sanningspottare som ser igenom det wokeliberala samhällsbruset. Hade inte såna som du blivit upprörd på mig så hade jag inte talat sanning.
Kjellman Missförstå mig rätt, jag är inte för att woke-kvotera någon bara för att.
Fast det har du ju precis argumenterat för att du är.
Kjellman Men att man tycker att jämställdhet är ett värde som kan vara utslagsröst om det i övrigt står lika är inte samma sak.
Det är som sagt inget verkligt exempel. Om du aktivt söker kvinnor är det kvinnor du kommer rekrytera, oavsett. Det har DEI-initiativen som nu rullas tillbaka runt om i världen, eftersom det har varit förödande, bevisat.
Lisas meriter kan över huvud taget inte mäta sig med Helbers. Inte någonstans. Det är befängt att någon ens kan hävda att hon skulle vara mer lämpad för ordföranderollen än Helber. När det första Lisa och Mård dessutom lyfter i Corren är Lisas kön, då är det också ett tecken på att hon sitter i styrelsen pga hennes kön.