Matematikern Gällande LHC uppfattar jag det inte som efterhandskonstruktion och eftersom jag inte på något sätt var delaktig i analysen och alla samtal med spelare, andra ledare, Bert själv och andra i organisationen så kan jag inte svara på hur de kom fram till det. Sedan kanjag inte svara påom de anså han var orsaken till alla problem eller till de största delarna av problemen. Vad grundar du ditt påstående om efterhandskonstruktion på? Som jag uppfattar dig så tror inte du att LHC hade gjort en grundlig analys och kommit fram till att Bert vad stor del av problemet innan de sparkade honom, vad grundar du den åsikten på?
Eftersom jag inte heller varit med i HVs diskussioner kan jag inte svara på just deras situation men förmodar att de gjort som många andra. Jag tror du varit med tillräckligt och är tillräckligt intelligent för att redan veta detta och bara vill provocera men jag ger dig ett generellt svar varför det ofta kickas tränare utan konkret anledning:
När laget går dåligt skapas tryck utifrån från sponsorer, fans, media mfl. att laget måste förändra något så det blir bättre. I många fall hittar man inte grundproblemen och för att tillgodose de som skapar tryck utifrån är att sparka tränaren vanligt, trots att de i många fall inte är det största problemet. Det tillgodoser de yttre intressenternas önskemål om agerande och ledningen skapar en bild av att vara handlingskraftig. Personligen tycker jag det många gånger är fel att sparka tränare men inte alltid.