Lukkinen Du får det att låta som att Berts ankomst hade något som helt med Östmans val att göra, vilket altså är helt felaktigt enligt Östman själv. Tror faktiskt Östman har bättre kolla på Östmams beslut än @Lukkinen, även om du verkar kunnig inom mycket.
Ditt argumentet “Bert var aldrig HC innan, oprövat kort” stämmer ju även in på Östman. Vad vill du ha sagt med det? Var både Östman och Bert felbeslut/chansningar från Pajen?
Självklart såg även jag att laget inte levererade under Bert. Väldigt lätt såhär i efterhand. Däremot var det helt andra tongångar innan Bert kom hit med hyllsningskörer från media och supportrar. Alla var rörande överens om att kravbilden behövde snäppas upp och loosermentaliteten skulle blåsas ur med riktig förändring.
Min poäng är att det väldigt lätt blir svart eller vitt, bu eller bä, flipp eller flopp. Om föreningen ska bli framgångsrik på sikt gäller det att verkligen lära sig av Bert-historien. Våga ta fram dom positiva sakerna och fundera på hur dom negativa bitarna kan undvikas vid nästa tränarrekrytering, för det kommer värvas fler HC:s i framtiden, var så säker. Föreningen måste bli starkare än en den enskilde individen, enligt mig. Sättet att bli det är att ta lärdom av alla våra rekryteringar och såklart även andras.
Enklast är såklart att dra “Bert sög röv släpp det” men då kommer man snart hamna i samma situation igen.