Nej, det är verkligen inte lätt att hitta just de där spelarna som ska vara stommen. Faktum kvarstår dock att det inte är en omöjlighet och andra har lyckats bättre med det.
Jag delar din farhåga över bristen på tålamod. Jag tycker ledningen själva ger eld till den, genom att göra dessa ekonomiska chanstagningar för att "hetsa fram" guld, som gjorts de senaste säsongerna. Lägger man ner de oerhörda summor på spelare man gjort de senaste två säsongerna, så vill det till att man lyckas. Eller åtminstone inte misslyckas så kapitalt som man gjorde förra året. Jag tror publik och supportrar skulle ha mer tålamod om man inte hade gjort dessa satsningar som äventyrat ekonomin.
Som köttet är inne på, det är lätt att tappa intresse, förlora tålamod och bli irriterad när man vet att det satsas enorma summor på spelare - spelare som sedan gång efter annan visar bristande karaktär och viker ned sig i motgång. Jag är kanske ensam, men jag ser hellre mitt lag bestå av bra spelare som kämpar till sista blodsdroppen i match efter match för att hamna i mitten av tabellen - än som nu, superlyxspelare som går på halvfart och viker ned sig var tredje match för att hamna topp 3.
Jag läste någonstans (här på forumet?) om hur Detroit vid värvningar värdesatte "workethics" mycket högt kanske högre än den tekniska kompetensen. Och just workethic är något jag saknat hos många spelare de senaste två säsongerna. Jag kan inte säga om problemet beror på att fel spelare värvats, är Lenerrelaterat eller ligger någon annanstans. Men jag är övertygad om, att kom man tillrätta med det problemet, och publiken med visshet skulle veta att laget kämpade till fullo varje hemmamatch, vare sig det är i mörkaste november eller slaskigaste februari, skulle även publiksiffrorna vara högre än dagens.