All energi som här och nu delvis korrekt riktas mot Roger, kan jag tycka är lite dagisnivå för vuxna människor.
Klart även jag hade velat höra att frustrationen man känner själv är något som även styrelsen känner, och att vi därmed är “ett LHC” snarare än vi och dom.
Just det citatet… “Kom ihåg vilka som är LHC” eller hur det nu va utryckt är så fruktansvärt onödigt.
Klassiskt “lever bakom tangentbordet slang” som tror man kan ropa ur sig vad fan som helst.
Jag är frustrerad över uteblivna resultat för A-laget, och ser som vilken soffsupporter som helst att laget trots att det är svagare än man som naiv supporter kanske inser, underpresterar grovt!
Beror det på dålig sammanhållning? Dåligt tränade? Dåligt taktiskt tränade? Dåligt samspelare?
…antagligen en mix av mkt, där vi inte använt spelare på rätt sätt genom åren.
(Kolla bara på våra exporter till FBK, där Lycksell och Ginning såg riktigt fräscha ut. Det va “nya” spelare annan tröja.)
Bli medlemmar i LHC och gör era röster hörda på det sättet är mitt tips om ni vill kunna lägga fram idéer och påverka.
Ifrågasätt DÄR rollen Roger har som “operativ ordförande” som drar in X basbelopp som resultat av hans “jobb”.
Ifrågasätt DÄR vad sportrådet gör för att utreda den dåliga trenden med värvningar som oftare träffar fel än rätt.
Ifrågasätt DÄR hur det kommer sig att man “satsar” på att skapa sig en ny identitet som fallerar med Bert bakom rodret, och varför man beslutade sig att göra sig av med honom eller den planen. (Samt vad man lärt sig av “processen”).
En helt annan, möjligen relevant fråga jag uppriktigt är nyfiken på, som kanske någon här faktiskt har koll på är:
- Vad hände med tanken att ha en SLO? Och om den “rollen” finns kvar, borde inte denna driva dessa typer av frågeställningar på något sånär kontrollerat sätt för att inte ordförande och sportchef ska behöva känna sig direkt jagade av en supporterskara?