Och framförallt ska man kanske inte överhuvudtaget förvänta sig att LHC ska ha någon chans mot St. Louis. Det snackas mycket om att de är ett bottenlag, men glöm inte att de tog sig till slutspel förra säsongen efter en makalös säsongsavslutningen, samt en riktigt stark försäsong.
Klart det hade varit kul om det blivit en jämnare match. Klart det hade varit kul om vi gjort mål. Men vad jag kan läsa mig till av er som var på plats och såg på Correns inslag efter matchen så verkar vi inte gjort bort oss fullständigt åtminstone. Jag menar, vi lyckades åtminstone skjuta 25 skott efter att inte ens ha skjutit 20 i de senaste två matcherna! Och så gillar jag det StevieY skrev om att våra killar kollade storögt på NHL-spelarna. Det är ju precis så det ska vara! Se och lär.
Jag hoppas och tror att det här var bränsle för spelarna, att de kan dra lärdomar och känna sig inspirerade. Sen var det aldrig någon som räknade med en seger, så en smäll för självförtroendet tror jag inte det är.
Diskussionen om huruvida det var så smart att anordna det här från första början är ju en annan femma, men nu är det som det är och jag tror det var en givande upplevelse för LHC som lag.