Markus wroteJag har redan köpt biljett.
Bra! Då behöver ju LHC bara sälja ytterligare ca 5998 biljetter för att gå runt. :wink:
Om det kostar 2 miljoner att dra hit dem så riskerar man inte 2 miljoner. Man kommer att få publik och skulle det bara komma 5 000 på matchen så förlorar man inte 2 miljoner.
Nä, det gör man förstås inte. Men med tanke på tidigare missbedömningar (exempelvis Dam-VM) så riskerar man ändå att stå där med en ordentlig förlust. Och alla förluster, hur små de än må vara, är definitivt av ondo i ett läge där stora nedskärningar aviserats.
Kalla det gnäll om du vill. Jag håller inte med. Det är helt enkelt bara farhågor.
Min poäng skulle kunna sammanfattas så här:
LHC behöver strama åt ekonomin inklusive spelartruppen. Något som givetvis, på ett eller annat sätt rimligtvis påverkar lagets slagstyrka. En del av denna åtstramning behövs pga att den nyss avslutade säsongen gav ett rejält minus efter ett rejält bottennapp och troligen lite överdrivet positiva ekonomiska beräkningar.
I detta utsatta läge väljer LHC att riskera ännu mer pengar på ett rent reklamjippo.
Ingen klagar givetvis om det går bra. Det blir kanske fullsatt och en rejäl hacka över till klubbkassan. Men det är inte säkert, och jag tycker helt enkelt inte det är värt risken i rådande ekonomiska situation.