Acke wroteJordfräs:
Är man inte säker för att man springer? Spelarna sprang på plan hela matchen, vad är skillnaden när dom springer till spelargången?
Eeeh... Jag har vant mig vid dina skojiga dimridåer, men ibland blir de riktigt skojiga. Att springa för att komma undan är inte samma sak som att springa för att spela boll.
Acke wrote
Supporterkultur har mycket med det som hände på Söderstadion att göra, men du lär inte förstå det förrän om några år. Vänta bara och se.
Jag orkar inte vänta. Kan inte du, o store guru av supporterkultur, föklara för mig vad mynt kastade i huvudet, brännskador från raketer och bengaler och "supportrar" som stormar fotbollsplanen har med supporterkultur att göra.
Acke wrote
Frågan är vilka som är säkrast? Spelare och domare som istort sett aldrig blivit utsatta för våld (oj, ett mynt) eller supportrarna som ständigt blir visiterade, misshandlade, omhändertagna och anmälda för saker som det inte finns grund till. Nu talar jag inte om dom som gjort något utan dom Hammarbysupportrar som har det som vardag på matcher som inte har gjort något.
Intressant. Jag har varit på en herrans massa hockeymatcher på ståplats och sittplats i Linköping och andra platser, men aldrig någonsin blivit misshandlad, omhändertagen eller anmäld. Det har varit nära att man blivit utsatt för "supporterkultur" vid några tillfällen, men jag antar att du syftar på vakter och polis.
Kan det möjligen ha något med din trevlig personlighet att göra att vakter och poliser vill behandla dig som något annat än en "Svensson"? De våldsglorifierande texter du skriver på HB får mig i alla fall att tro att det finns en anledning för vakter och poliser att granska dig närmre...