Folk har varit negativa till en fortsättning för Pihl, så även jag.
Med det sagt: pihl förtjänas inte att dissas på det sättet som (alltför) många har gjort, från det att han gick på dekis fram till dagens datum. Ja, det finns säkert bättre backar att fixa, men ekonomin sätter stopp. Han är fullt duglig som ersättare och tillfällig back tills att Ferna är tillbaka.
Pihl har gjort sjukt mycket för LHC och varit oss trogen i så många år, han skulle till och med spela med oss om vi inte såpelade på högsta nivå. Räkna upp de spelare i dagens trupp som skulle det? Ni får mer än gärna tycka att hans bäst-föredatum har passerat (det gör även jag) och att drömscenariot vore en annan back än honom (även för mig).
Men: Pihl förtjänar respekt från oss fans, oavsett. Han ska ha den respekten och han ska ha vårt stöd när säsongen börjar. Jag kommer bli tvärilsk om någon eller några börjar bua, och förhoppningsvis så är vi fler som känner så.
Lek med tanken att att det här hade varit Bülow och en enda person hade klagat.. då hade tongångarna varit en helt annan. Tillsammans med Musse och #33 är Pihl en av dom med det största hjärtat för Cluben i dagens trupp. Visst, spelmässigt finns det bättre backar att önska. Men jag kommer ge honom mitt stöd och ge honom en chans. Jag uppmanar och hoppas att även ni andra gör det. Vi spelar på en annan nivå idag än vad vi gjorde för +10 år sen, men vi fans får inte glömma bort ordet "hjärta" bara för att vi numera är ett lag för guldet.