Att Gunnarsson sticker är tråkigt för LHC, men förbannat roligt för Calle själv, så innan jag vidare skriver så vill jag önska Calle lycka till! Hoppas att du överbevisar mig (för typ fjärde gången) och direkt tar en plats i en startuppställning i NHL, för det är du värd! Och om du inte gör det, så är du varmt välkommen tillbaka!
Så; ni som tycker att Calle ska ersättas med Luoma; ursäkta, va? Det är ju som att jämföra JAS 39 Gripen med ett jävla pappersflygplan, om vi snackar det defensiva. Vi saknar inte spelare som kan producera (backsidemässigt), vi behöver snarare en Pihl-kopia som kan hänga med i egen zon (ursäkta Pihl, menar inget illa, för du har gjort sjukt mycket för Cluben). En tung spelare som ger defensiven stabilitet och kan/vågar/vill tackla ner alla som försöker något innanför vår blålinje. (och nej, Chris Norgren är inte en av dom längre, efter dom senaste två års gnällande som han satte sig emot när han väl var här).
Sen tror jag inte att vi ska få panik. Vi har nu två backar av världsklass som (förhoppningsvis) inte spelar ihop: Mange och Hävelid, och dom i olika backpar kan ge sjukt bra stöttning för de som är bakom/i samma backpar. Såklart att vi bör ha en kompetent spelare, men det kanske inte är läge att skrika "värvning!" för att vi saknar en plats på backplatsen.
Med Norrena i målet och fler backar som är tillräckliga än de som "inte är det" så är det knappast backsidan vi behöver oroa oss för, egentligen. (I alla fall inte om Norrena spelar som i de gamla goda dagarna....)