Qvintus:
Vad jag menar är att med en sånhär trupp så ska man vinna guld. Det är också det som föreningen pratar om att man ska göra. Det är just därför jag kommenterar det, eftersom föreningen pratar GULD som det viktigaste, och därför så anser jag att med dessa värvningar så får dom ta att folk ställer krav.
Sen beror det väl helt på var du menar med att "ett silver är ett misslyckande". Tidigare år har vi inte haft samma trupp som vi har nu. På så sätt är det svårt att jämföra, vad gäller ditt påstående. Men, jag håller med dig på ett sätt - och då menar jag att det har varit svårt att ställa krav förrän nu. Nu säger LHC en sak, och då kan man hålla det emot dem om det går åt helsefyr.
Bara för att jag tycker att det är kravet för säsongen, så innebär inte det att jag går bärsärk om det inte blir så. Så som Robie säger: "Pucken är rund och isen är hal allt kan hända och inte hända". Självklart är det så. Men samtidigt köper jag inte att laget ska spela "utan press". Om vi spelar utan press, så kan vi glömma att hamna högst upp. SM-guld kräver att man blir pressad från flera olika håll. Och ingen kan påstå att vi inte har spelare för att klara av denna press.
Och Robie, jag är varken "pinsam" eller "lyser med sin frånvaro av hockeykunskaper". Däremot är jag realist. Efter allt jävla liv om Tony/Weinis, och snacket om att "SM-guld är det vi vill ha", så får man väl räkna med att det är just det snacket som blir när man värvar en trupp som ska fixa det?
Den som tror att jag itne kommer att stödja Cluben även om vi inte når hela vägen fram kan glömma det, för självklart kommer jag att göra det.
Summa summarum: trots mina "krav" så behöver ingen oroa sig för mitt stöd till laget kommande säsong, oavsett tabelläge/slutsplacerign eller inte. Mitt hjärta är hos LHC.