Pucken wroteMagnuM wroteVälkommen till stora stolta Hävan! Är detta den sista puzzelbiten för ett guld?
Suveränt jobbat återigen Hemlin!
// MagnuM
tror inte det är sista puzzelbiten utan det måste vara en forward som kan hitta målet
Ja det kan ligga mycket i det du säger. Men vi har ett sparkapital i Tomas Surovy. Om han kommer upp i sin riktiga kapacitet som finns därinne nånstans, så ska han lätt kunna ta en roll som målskytt i våran förstaline! Han låg bara för nått år sedan precis utanför NHL. Det vore väl fan ifall han inte får ordning på spelet i år! Och han är väl för övrigt varken klar eller bortplockad inför nästa säsong?
Men vi har hittills plockat in en av europas bästa målvakter, en av europas bästa centrar och även en av europas allra bästa offensiva backar! Lägg nu till Hävelid som flyttar hem efter 10 år i NHL. Lägg också till att både Hlavac och Hlinka har kontrakt 2009-10. Visst sjutton har vi ett lag redan nu som har alla chanser i världen på ett SM-guld? Men även jag anser att vi behöver ha en riktig målskytt till våran förstaline, om vi nu inte vågar satsa ett år till på Surovy.
En helt annan diskussion, hur känner ni nu med lite distans till att Slava är den som står vid rodret även nästa säsong? Jag har lyckats dämpa min besvikelse över hans fortsatta karriär i LHC. Men jag är fortfarande mycket skeptisk till honom som ledare i just LHC! Man hoppas ju så innerligt att man har fel!
// MagnuM