Jag ska vara helt ärlig: jag trodde att Gunnarsson aldrig skulle bli något för NHL. Jag är både glad, och ledsen, över att jag hade fel. Stabilare back i den åldern får man leta efter, och jag unnar honom en plats i NHL. Men, han lär nog inte ta plats i en startuppställning. Om han däremot presterar i AHL så tror jag nog att han kan ta en plats i Toronto förr eller senare. Dock tror jag att han gör bäst i att stanna här i, minst, ett år till.
Wenner >>
Jag håller inte riktigt med dig där. Det är en risk man får räkna med när man signar bra spelare (eller i det här fallet, spelare som utvecklas till något riktigt bra). VM är ett stort skyltfönster, helt riktigt, men samtidigt kan man vinna mycket på det. De bästa spelarna (utanför NHL) spelar där, och spelare i andra länder/lag ser att om man tillhör Cluben så har man bra förutsättningar, vilket är en utmärkt sak att lägga fram när man ska förhandla med nya, duktiga lirare.
Alternativet är ju att värva spelare som inte presterar till den graden. Men det skulle ju också påverka våra ambitioner och prestationer. När marknaden med NHL/KHL ser ut som det gör idag så har man inte så mycket att välja på.
OT: Sen tycker jag också att i de stora turneringarna så ska man ställa upp om man blir tillfrågad (med undantag för skador och extremt personliga skäl). Det är få förunnat att representera sitt land, och det ska man inte ta med en axelryckning.