Marek ser jag som helt osannolik. Han har varit alldeles för bra i Ryssland samtidigt som han sagt att han vill hem dvs till Tjeckien. Om killen vill ha pengar så är jag rätt säker på att i princip samtliga NHL lag plus alla KHL lag är beredda att öppna skattkistan.
Med Mange, Tony, Norre, Andersson, Karlsson och Lindhagen klara känner jag mig ganska så nöjd. Det är ju inget lag som är i närheten av att ta in den klassen som vi gör iom de tre första spelarnas återkomst. Vi tar in spelare som vi vet fungerar i laget och som känner för cluben. Kan vi dessutom signa om Hlavac en spelare till tredje och en back så ser vi grymt starka och mycket välkomponerade ut. Hävelid skulle vara en klockren värvning och kommer han in tycker jag lätt att vi kan släppa Saaravo.
Laget:
Norre/Brage/Engstrand
Mange-Hävelid
Musse-Tony-Zacke
Fernholm-Aalto
Hlavac-Hlinka-Petterström
Andersson-Gunnarson
Vakant-Eriksson-Jämtin
Bozic-Ekbom
Lindhagen-Karlsson-Carlsson
Enligt mig är detta ett perfekt lag. Ett lag med en riktigt bra målvakt, 2 riktigt vassa linor offensivt. En tredje riktigt skridskostark lina och en fjärde med yngre killar som är beredda att göra grovjobbet. Tror dessutom att Zacke kan ta ytterligare ett kliv tillsammans med Tony och Musse. Visst skulle han få en lite annorlunda roll än som center men jag är helt övertygad om att han skulle klara detta galant.
Andrafemman får in den defensiva spelare som de behövde förre året. Petterström är grymt nyttig i spelet utan puck och spelar extremt osjälviskt och uppoffrande samtidigt som de båda tjeckerna gärna håller i pucken.
Tredje blir en sjukt jobbig lina om vi tar in en grovjobbare till. Skulle gärna se en Granström kopia där för att kompensera upp Jockes något sävliga skridskoåkning..