Mattias Weinhandl ska tydligen ha skrivit på ett 5års kontrakt med LHC eftersom cluben går med på att släppa honom till KHL ytterliggare ett år. Med samma lön som tidigare!
Sen var det tydligen redan klart med målvakt till nästa år men vem det var lyckades jag inte lista ut.
Sen kanske det redan står här på Silly season men en riktigt, riktigt bra spelare från NHL som inte fått nytt kontrakt där borta var också tydligen i stort sett klar. Gissa vem som skulle finansiera detta 🙂 .
Någon kanske vet vilken spelare det rör sig om? Jag hoppas på en bra snipper som ersättare för Wienis men jag gissar nog på Hävelid.... För jag tyckte det lät som en "hemvändare".....
Majesky vill stanna och kunde tänka sig gå ner i lön men cluben hade ännu inte kommit med något erbjudande, kanske avvaktar NHL beskedet, vem vet!
Havlac ville också stanna och cluben förhandlade för fullt med honom, och de räknar med att ska stanna.
Persson skulle troligen också förlänga kontraktet så om det bara blir ett år i KHL så kommer han tillbaka.
Kanske gamla nyheter men det var i alla fall den infon jag hade.