East wroteHur gammal är Norrena??
Om man kollar Robs kedjor så visst det ser bra ut MEN för mig saknas något och speciellt på backsidan, vem ska städa framför mål? enligt mig är det nästan enbart "lirare" på backsidan, nä här vill jag gärna behålla Ivan Majesky även om det innebär att Ekbom får flytta på sig.
Samma sak när det gäller forwardssidan, vem ska stå upp när det hettar till förutom Jämtin och i viss mån Håkansson?....Hlinka eller Mårtensson, knappast.
Här behövs en Blomdahl typ, Frölunda förstod till slut att man måste ha fighters, funkar inte bara med lirare.
Laumann står upp men tyvärr tror ja inte han får tillräckligt med speltid.
Jag kan till viss del hålla med om att det det känns som det saknas tyngd i backuppsättningen, beror nog mest på att vi vant oss av att se dessa 100kg+ backar under de senaste åren.
Men räknar man ut medelvikten på färjestads backuppsättning denna säsong så ser man att den låg på 84kg, våran ligger förtillfället på 88kg.
Att ta in en till back innebär inte bara att Ekbom kommer få färre chanser, utan även att någon av våra nuvarande backar måste finna sig i att bli 7e back.
Saravo har klart mer att bevisa kommande säsong, men 7e back? Eller Gunnarsson? Nej, knappast.
Är det något som man ska förstärka med på backsidan så är det en 'Persson värvning', en ung svensk som kan finna sig i att ha den rollen.
Visst har man saknat en forward som ger mer tyngd och kraft frammåt, likt Blomdahl & Torrki. Kollade genom free agent listan och fann två st som verkar passa in i den rollen:
Ilkka Pikkarainen
P.A. Parenteau
Dom är inte heller helt ovana med att hamna i poängprotokollet och båda slog 'personligt rekord' i antalet utvisningsminuter förra säsong.