big m wroteVisst, det var väl kul att vi kunde få spelare som Hlinka och Hlavac som ersättare till Mårtensson och Weinhandl. Men personligen mattas mitt intresse av enormt när det kommer in utländska knektar och ersätter spelare som står för LHCs varumärke.
Fast Weinhandl är väl inte precis en spelare som "står för LHCs varumärke"? En säsong...
Klart pengarna styr, men jag vill förstås se en stomme som kan stanna i LHC år efter år.
Mange Johansson är jag lite avigt inställd till eftersom jag tycker att han som infödd Linköpingsbo borde ha ett egenintresse av att spela för moderklubben. Det har han uppenbarligen inte, och för min del börjar tålamodet rinna ut. Jag ser ingen anledning att låta Mange få bra betalt om 3 år för att komma och bara spela av karriären i LHC. Då är det bättre att satsa pengarna på ungt och hungrigt.
Har inget emot utländska spelare om de tillför något (vilket ju Hlinka och Hlavac gör), men givetvis vill man helst av allt ha spelare som "växer in" i LHC och blir kvar här.
Det är också därför jag tycker det är viktigt att spelare som Emvall och Håkanson blir kvar.