[size=150]Forwards[/size]
Weinis - Mårten - Hlavac .... dreggel
Jag vet att Hlinka har ett år till på kontraktet och att han bör få spela med klasspelare för att få ut full potential. Men Hlavac är den brunkar-power-forwarden av högsta klass som skulle kunna höja förstafemman till världsklass.
Pajen - Jocke - Svinet (i positiv bemärkelse såklart!)
Har ju funkat sagolikt nu. Om det förstätter att vara en framgångssaga så tycker jag att man ska låta dem bilda en andra- eller tredjelina nästa år.
Surovy - Hlinka - Petterström
Också en potentiell andra- eller tredjelina. Om Surovy får upp sitt enorma målsinne till slutspelet och visar att han har återhämtat sig 100% från skadorna så kan han vara en excellent sniper till Hlinkas smörpassningar. Petterström eller Zacke som tredjeman. Zacke är bättre offensivt, men Petterström är den typ av forward som kanske bäst kompletterar Tomas och Jaro.
L-Y - Emmis - Zacke
Som sagt, jag ser gärna Zacke högre upp. Han är absolut ingen powerforward för en checkingline. Samtidigt tror jag att denna lina kommer att kunna producera rätt bra med, så varför inte. Emmis eller Musse är frågan. Varför inte Beaudoin istället för L-Y, och låta baggen gå som sjunde forward. Han har ju några år av utveckling kvar innan han är som bäst, så varför inte låta honom utvecklas färdigt innan han går in som helt ordinarie. Om vi skulle jobba till oss en CHL-plats så måste vi tänka "bredd" också.
[size=150]Backar[/size]
MJ - Ekbom
Beroende på hur pass bra Ekbom spelar den resterande delen av säsongen så kanske det kan vara lite on-the-edge att låta honom ta detta ansvar med MJ som fadder. Han har varit stabil än sålänge och visst kan detta gå hur som helst denna säsong, men håller han denna defensiva säkerhet som han hittills har uppvisat så kan detta komplettera Mange riktig bra. Mange i första backpar är väl ganska självklart?
Aalto - Ferna
Jag har ärligt talat aldrig imponerats av Ferna, men på något sätt gör han saker och ting riktigt bra i det tysta. När han är på isen blir ofta saker gjorda. Aalto har ju en bössa som heter duga och ska naturligtvis spela med Mange i PP1. Två klassbackar i andra backpar.
Majesky - R. Persson
Har inte sett Robin spela, men många har vittnat om hans säkra defensiva kunskap. Majesky är ju en klippa i försvaret och har mer och mer visat prov på offensiva kvaliteter. Jag tror att denna "far och son"-relation kan komplettera varandra på ett bra sätt.
[size=150]Goalies[/size]
Klassmålvakt - Engstrand - Brage
Är Noronen denna klassmålvakt, visar det sig att Hento har förstått sig på sitt spel eller kan vi få in Norrena eller någon annan supermålvakt? Jag hoppas lite på Norrena såhär i början av februari. Men saker och ting kan ju förändras. Skönt som fan att Fransson har fått lämna oss (även om jag gillade honom) så att en plats blir ledig för någon av våra unga talanger. En tredje målvakt (Engstrand eller Brage) får lånas ut till allsvenska(!) Mjölby HC.
Några spelare fick inte vara med. Om de ändå stannar som bredd - så visst. Inga problem. Men jag tror att exempelvis Pihl har gjort sin sista säsong överhuvudtaget. Framförallt om det skulle bära hela vägen till guld denna säsong (ta på trä). I fall av CHL-avancemang denna säsong lär vi behöva en stor bredd, vilket då skulle tala för förlängningar med fler spelare än de jag tidigare nämnt. Eller så letar man nya spelare. I don't care. 8)