Jag håller med om att man kanske ska vänta med yxan. Men det finns ingen som helst anledning att vänta med att ge utlopp för att man anser att om spelarna håller på och strular, och om LHC bara ser till pengarna, så anser man det vara fel.
Är det någon som tror att alla 3 spelarna faktiskt kommer tillbaka till hösten?
Jag tvivlar. Därför att om det inte funnits substantiella skäl till att tro att minst en av dom blir kvar i Ryssland så hade det inte funnits någon som helst anledning för Mike att gå ut med infon på hemsidan.
Det känns, precis som Bergsten skriver, att det är en förberedelse för att vi inte ska bli totalt chockade när det kommer fram att minst en, kanske alla, blir kvar i Ryssland även över nästa säsong.
Det handlar inte om hur bra eller dåligt enskilda spelare har presterat. Det handlar om förtroende i det här läget. Om att hålla avtal som man ingått.
I just Manges fall så har jag, även om jag verkar vara ganska ensam om det, tröttnat på hans ständiga "nej tack" till LHC för att istället följa sin plånbok. Ur min synvinkel så är detta Manges sista chans. Ska han spela i LHC igen så ska han göra det nu, när han fortfarande är bra. LHC ska inte användas för att spela av karriärens returår.