Om det blir rokad så är minåsikt denna
Att träna ett kravtyngt och stjärnspäckat LHC nästa säsong blir ingen dans på rosor om det går sämre än förväntat. Rookies på den här nivån göre sig inget besvär.Således går kometer i allsvenskan bort då det är för riskabelt enligt mig.
Nästan lättar att säga vilka jag inte vill ska bli ersättaren. Vill under inga förutsättningar ha hit diverse populistiska, storkäftade expertkommentatorer från TV. Boork och Wikegård går fetbort. Vill heller inte ha hit defensiva dödgrävare som Strömberg eller offensiva svängdörrshockey-coacher som Brithén.
Drömmen vore Eldebrink men stannar tyvärr bara vid en dröm. Kanske Melin igen om tålamodet tryter i AIK (vilket är osannolikt). Säcken är också ett namn jag tror på men har ett år kvar i SAIK. Varför inte Osten som antagligen bara har tre månader uppsägningstid i LHF?
Om Hävelid hade vågat kliva fram (vilket jag inte tror) så skulle jag även kunna tänka mig honom som head coach med exempelvis Rydmark som ass.
Framöver (om 2-3 år) vill jag absolut se en hjälte återvända som ass.tränare förutsatt att det funkar som förstetränare kommande säsonger: Uffe O´boy 🙂