Det har bara gått en vecka sen vi åkte ur. Varken ledning eller vi supportrar hade väl räknat med det!? Kan tänka mig att helgen som varit och 2-3 veckor framåt kommer vara avgörande för Leners framtid och vissa spelare.
Cluben, styrelsen, Hemlin och alla dom andra måste sätta sig ner i lugn och ro och utvärdera säsongen. Det gör man inte i ett nafs för då kan det bli ännu mera pannkaka av alltihop.
Kontrakt och ekonomi måste ses över innan nya beslut tas. Hentos och Beaudions kontrakt var säkerligen bestämt innan att de inte skulle förnyas. Mycket jobb återstår även om jag är ganska säker på att 2-3 nya redan är klara. Sen återstår det att se vilka som får förlängt och vilka som inte får. Sen kanske någon vill bryta och då börjar jakten på en ersättare.
Mycket jobb kvar som sagt och det återstår mycket av säsongen för dom som är kvar. Vi är ute och då får man börja jobbet ännu tidigare med nästa års trupp även om jag tror att 80% av nyförvärven redan är klara. Utöver ryssarna kanske vi värvar 2-3 nya från lag som fortfarande spelar.