Lukkinen wroteTa det så här då, vad fan har Jocket lyckats med den här säsongen? Usel poängskörd och typ sämst plus/minus i laget och är med bred marginal slöast och latast (Ferna på en god andraplats). Vad f***n tillför Jocke?!
Ta ett djupt andetag nu! Jag tycker inte Jocke har imponerat under säsongen, men det har sett märkbart bättre ut efter landslagsuppehållet. Själv spekulerar jag i om det kan ha haft med den ljumskkänning han hade under Nordic Trophy. Tycker framförallt hans box play spel har sett bra ut. Men smaken är ju som baken.
En annan sak som inte är så smickrande för Jocke är att Just Fernholm som för stunden är klippt värdelös har lika många poäng som SSK:aren på tre matcher mindre spelade. Imonerande! 😃
Fredrik Emvall har gjort både färre poäng och har sämre plus/minus (-1) än Jocke. Ingen av dessa spelare är har väl sina styrkor i offensiven direkt. Och Fernholms problem har inte varit skotten från blå utan skärpan i egen zon, så det är inte riktigt jämförbart tycker jag. Klart det blir poäng när man får spela mycket PP med Mårtensson och tjeckerna.
Loosern förnekar sig inte! Jocke siktar, hör och häpna, på att knipa en andraplats i grundserien 😃 Här har ni artikeln. Vilken inställning, nästan så man blir tårögd!
Han säger inte att han satsar på andraplats, han säger att det är underkänt att inte komma åtminstone tvåa. Ganska skilda saker. Att säga att allt annat än en förstaplats vore underkänt hade varit att ta i tycker jag nog..
Jag håller med om att Jocke inte imponerat, men jösses, så illa är det inte 🙂