Hlinka har kontrakt, och kommer att bli svindyr att köpa ut. Tveksamt om det är värt det.
Vi tror allesammans att Mange, Tony och Weinis ska frälsa oss nästa säsong. Men då kan vi ju fundera lite kring vad de verkligen uträttat i finalerna. I matcherna som verkligen gällt så försvann dom...
Dessutom är fler vassa forwards av intet värde så länge Cluben inte värvar en riktig klassmålvakt. Jag har alltid gillat Hemlin, men nu måste han bevisa att han klarar av att lösa målvaktsfrågan. Det är hans absolut viktigaste uppgift inför nästa säsong, och det får bara inte misslyckas.
Jag räknar med att man låter bli att förlänga med Pihl och Surovy. Jag ser dessutom, tyvärr, ingen plats för Emvall heller.
Vad gäller Hlavac så har han ju själv sagt att han vill vara kvar. Och frågan jag ställer mig är vilken skillnad det skulle göra om han fick en försäsong med LHC... Vi får se hur det blir.
Vad jag framför allt vill ha till nästa säsong är spelare som kan kliva upp när det verkligen gäller. Inte som producerar 7000 poäng i grundserien för att sedan försvinna i slutspelet. Vad ska man ha såna till?
Att Lener får sparken omedelbart om vi åker ur på måndag känns så självklart att jag egentligen inte behöver nämna det.