Här är mitt förslag till nästa säsongs trupp. Har grundat förslaget i det faktum att vi vill ha ner totalkostnaden för truppen plus att killar som har presterat bra ska få den istid de förtjänar.
Dessa har gällande kontrakt:
Brage
Engstrand
Aalto
Bozic
Ekbom
Fernholm
Gunnarsson
Mange
Saravo
Matte.C
Jocke
Fröshaug
Hlinka
Jämtin
Ylven
Mårtensson
Persson
Petterström
Weinhandl
Zacke
Förläng med:
Musse - Marknadsvärde eller ej, Musse funkar med Tony/Wiener
Emvall - Rena rama självmordet att ha i en scoringline men hjärta har han. BP och 4:e för Emmis så tycker jag man gott kan förlänga
R.Persson - Billig back som har hungern kvar och gör det han ska
Skicka iväg:
Henriksson - Kommentar överflödig
Noronen - Tveksam till förlängning men Noronen är dyr och det finns bättre
Pihl - Pihls bäst före har gått ut
Majesky - Dags att satsa på spelare som kommer vara hos oss HELA säsongen
Surovy - Har inte alls presterat och är för dyr för att ha i 4:e
Hlavac - Grym men helt enkelt för dyr
Värva:
Norrena
reservanfallare - J20?
reserback - J20?
Formera laget så här:
Målvakterna
Norrena - Brage/Engstrand
(låna ut en av målvakterna Brage/Engstrand till AS)
Norrena håller än och skulle vara den perfekta mentorn till våra yngre målvakter. Har saknat hanns uppspel och tjurighet.
1:a linen
Musse - Tony - Wiener
Mange - Ekbom
Vi vet att denna trojka funkar finfint. Dessutom har Tony fått lära sig mer defensivt ansvar i Ryssland vilket kommer göra formationen gott. Mange tillsammans med stabile Ekbom tror jag hårt på. Ekbom kommer växa enormt med detta ansvar och är redan nu en riktigt duktig back
2:a linen
Hlinka - Jocke - Pajen
Ferholm - Aalto
Hlinka får flytta ut på kanten om Jocke ska vara kvar. Dessutom får Jocke ta hand om den defensiva biten och låta Hlinka och Pajen leka. Borde kunna bli ett fint anfallsvapen. Fernholm och Aalto säkrar att den defensiva offensiven inte bara återfinnes i första formationen.
3:e linen
Matte.C - Zacke - Jämtin
Saravo - Gunnarsson
Matte har förtjänat mer istid. Zacke vet vi vad han går för och Jämtin är en kämpe utan dess like. Relativt jämngamla och speediga allesammans. Kan bli rena rama mardrömmen för motståndarna att möta. Saravo och Gunnarsson säkrar bakåt i denna anfallsglada formation.
4:e linen
Emvall - Fröshaug - Petterström
R.Persson - Bozic/ny juniorback
En fjärdeline som är en ren checkingline. Behövs en sådan. Tror att denna formation kan göra jobbet riktigt bra dessutom. R.Persson vill jag gärna se mer av i LHC. Han imponerade lite halvt på mig.
(Låna ut Ylven plus ny junioranfallare, kanske Harrysson? Låna även ut Bozic eller en annan juniorback)
Denna uppställning är billigare än årets, speedigare och förhoppningsvis bättre balanserad. Vad tycker ni?
EDIT!!!
Jocke ska INTE ha kvar C:et på bröstet! Det får Mange eller Pajen ta hand om. Hur som helst ska C:et och A:na fördelas på Pajen, Mårtensson och Mange i mina ögon.