Tony Mårtensson!

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fröberg
Rutinerad

18 nov 2009, 21:45

Skulle Mårtensson gå till Frölunda, Hv71 eller något annat Elitserielag så är det ju någonting som är helt fel.
En sak att hyra ut spelarna till Ryssland, men inom elitserien, aldrig. Det skulle i såna fall vara för en väldigt stor
summa pengar.

Kommer vi någonsin få se Weinhandl och Mårtensson tillsammans i Cluben igen ? Tveksamt.
Undra hur diskussionen i omklädningsrummet låter, det går i och för sig bara spekulera i det.
Men man kan tänka sig att det är "oroliga" diskussioner.
LKPG TIFO
Användarvisningsbild
Heldragna
Rutinerad

18 nov 2009, 22:06

alfie skrev:Pucken >>> Det kommer aldrig hända. Enda gången LHC hellre skulle hyra ut honom till dessa klubbar är ju om de kan punga upp med mer pengar än ryssarna, där han efter succen i Ak Bars säkert är värd ungefär lika mycket som Weinhandl (dvs ca 10 mille/säsong). Det + den extra lönen Tony skulle få (runt 300.000) skulle ge en slutnota för HV eller Frölunda, enkelt räknat, på nästan 14 miljoner vilket motsvarar 10 % av deras omsättning. Det kommer aldrig hända för en enda spelare.

Hellraiser >>> I dagsläget går spelare gratis till NHL efter utgående kontrakt, vissa skriver till och med in NHL-klausuler och går gratis på det sättet. Med ett NHL-avtal får klubbarna pengar (senast var det väl 200.000 dollar) även om spelaren i fråga är kontraktlös. Ta Anton Gustafsson, BÅ:s son, som exempel. Ingen spelare som hade varit på något sätt tongivande i Frölunda men värvades ändå över till Washington. Hade det funnits ett avtal hade Frölunda ändå gjort en hacka på något som knappast hade känts av spelmässigt. Andra exempel kan vara Rikard Wallin som hade en klausul i kontraktet och Mikael Johansson, också i Färjestad, vars kontrakt gått ut. Färjestad fick inte ett öre för dessa.

LHC är ju i det läget att det hade drabbat oss hårdast i och med att vi har våra stjärnor på långtidskontrakt utan klausuler, men jag har ändå förståelse för andra klubbar, som faktiskt kan få ersättning för sina spelare, även om de har utgående kontrakt.

Hade Tonys och Weinhandls kontrakt gått ut efter denna säsong och båda aviserat att de ville sticka hade ju även vi velat ha ett avtal, eller hur?
Nae!
Jag vill inte ha ett avtal där avtalade kontrakt är värda noll!
Forza Cluben!

Tack Emmis!
Vi glömmer dig aldrig!
Användarvisningsbild
Fröberg
Rutinerad

18 nov 2009, 22:13

LHC får vänta på Weinhandl

Saxat från Corren:
Enligt Helber har Mattias Weinhandl nu givit ett muntligt löfte om att inte gå till NHL i framtiden - utan att från och med
hösten 2011 spela i Linköping i tre säsonger.
- Vi litar på att Mattias håller sitt ord. Du kan aldrig skriva eller avtala bort spel i NHL, men han har lovat att efter nästa säsong
komma tillbaka till LHC.
Läget med Tony Mårtensson?
- Jag bedömer att vi sitter i samma läge med honom. Men där har vi inte kommit alls lika långt. Det är inga förhandlingar som pågår.
Det kan fortfarande bli aktuellt med en uthyrning till KHL även där?
- Ja, den risken finns. Absolut, säger Mike Helber.
LKPG TIFO
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

18 nov 2009, 23:29

Det ordet tar inte jag så hårt på alls i nuläget med tanke på att det är väldigt långt kvar.

Om det finns NHL-avtal och Weinhandl får ett bra bud tror jag inte han hellre spelar i Linköping, hur många muntliga löften och avtal han än lämnar.
Stolpskottet
Rutinerad

19 nov 2009, 00:04

Ros måste ta droger! Tony uthyrd till HV är så orimligt så att mannen gör bort sig duktigt genom att öht ta upp ryktet :lol:

Därimot är det hyfsat solklart att han inte lirar i Cluben nästa säsong. Killen är förbra och pengarna för stora för att han ska kunna skippa saken. Bara inse fakta, antingen hyr LHC ut honom till KHL eller så drar han över pölen igen.
Användarvisningsbild
theriddler
Nybörjare

19 nov 2009, 00:37

Har svårt att se att det skulle finnas någon substans i att Hv skulle vara intresserade av att hyra/köpa Tony. Men Ros resonemang väcker ju en intressant fråga, hur långt är LHC villiga att gå när det gäller att hyra ut spelare? Kan man hyra ut till en ES-konkurrent om pengarna är dom rätta?
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

19 nov 2009, 01:52

Konstigt rykte som dykt upp, vi säger att något ES-lag kan utmana KHL-lagen (trots att jag har riktigt svårt att se att så är fallet) med den ersättning Cluben kräver för att släppa Mårtensson.

Men sedan då? Inga ES-lag kan konkurrera med de löner KHL-lagen erbjuder, dessutom har de en betydligt lägre skatt borta i Ryssland.
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

19 nov 2009, 02:14

Tycker personligen att debatten är felvinklad. Det är väl klart som fan att HV och Frölunda är intresserade av att hyra Mårtensson - vilka vill inte ha honom i sitt lag? Men lika självklart är det att ett svenskt lag inte har de ekonomiska musklerna som krävs för en sådan affär. LHC skulle dessutom aldrig släppa sin bästa spelare till en rival/konkurrent.

Så att Ros påstår det är väl inte så konstigt, men det är ju knappast något som egentligen har nyhetsvärde. Ros skulle ju kunna skriva att LHC vill att Alexander the Great ska lämna Capitals och spela för Cluben. Där är nämligen samma logik - önsketänkande, men orealistiskt. Och definitivt inte en nyhet av värde.
Användarvisningsbild
stefan
Amatör

19 nov 2009, 09:00

1986 skrev:Tycker personligen att debatten är felvinklad. Det är väl klart som fan att HV och Frölunda är intresserade av att hyra Mårtensson - vilka vill inte ha honom i sitt lag? Men lika självklart är det att ett svenskt lag inte har de ekonomiska musklerna som krävs för en sådan affär. LHC skulle dessutom aldrig släppa sin bästa spelare till en rival/konkurrent.

Så att Ros påstår det är väl inte så konstigt, men det är ju knappast något som egentligen har nyhetsvärde. Ros skulle ju kunna skriva att LHC vill att Alexander the Great ska lämna Capitals och spela för Cluben. Där är nämligen samma logik - önsketänkande, men orealistiskt. Och definitivt inte en nyhet av värde.
PONERA rent HYPOTETISKT att LHCs ekonomi är KASS, mycket värre än befarat.
Ponera vidare att TONY inte VILL till Ryssland - alla kanske inte trivs där?
Möjligen är det så också att intresset från NHL är svalt - Tony har varit där och testat utan att lyckas, han har ljumskproblem - Mikes kommentar om Anaheims intresse rörde ju förra säsongen...

Vilka har då i svensk hockey muskler att ev hyra / köpa Tony?

Hemska tanke, men inte så jäkla otänkbart.

Rent hypotetiskt alltså

/Konspirationsteoretikern
---
Stefan
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

19 nov 2009, 15:31

stefan skrev:
1986 skrev:Tycker personligen att debatten är felvinklad. Det är väl klart som fan att HV och Frölunda är intresserade av att hyra Mårtensson - vilka vill inte ha honom i sitt lag? Men lika självklart är det att ett svenskt lag inte har de ekonomiska musklerna som krävs för en sådan affär. LHC skulle dessutom aldrig släppa sin bästa spelare till en rival/konkurrent.

PONERA rent HYPOTETISKT att LHCs ekonomi är KASS, mycket värre än befarat.
Ponera vidare att TONY inte VILL till Ryssland - alla kanske inte trivs där?
Möjligen är det så också att intresset från NHL är svalt - Tony har varit där och testat utan att lyckas, han har ljumskproblem - Mikes kommentar om Anaheims intresse rörde ju förra säsongen...

Vilka har då i svensk hockey muskler att ev hyra / köpa Tony?

Hemska tanke, men inte så jäkla otänkbart.

Rent hypotetiskt alltså

/Konspirationsteoretikern
Jag kan inte se att Helber hyr ut Tony till KHL mot hans vilja! Nu kommer jag säkert få ett helt gäng efter mig som säger att Helber är så pengakåt och att han inte bryr sig om Tony.
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

19 nov 2009, 15:54

exile82 skrev:Jag kan inte se att Helber hyr ut Tony till KHL mot hans vilja! Nu kommer jag säkert få ett helt gäng efter mig som säger att Helber är så pengakåt och att han inte bryr sig om Tony.
Om Tony inte skulle vilja till KHL kan ju inte Mike tvinga dit honom. Det är ju bara för Tony att tacka nej till ryssarnas kontraktförslag i så fall.. Så jag förstår inte riktigt vad du menar..
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

19 nov 2009, 16:02

Precis. LHC har, som vi alla vet, inte speciellt mycket pengar. Hyr man ut till KHL, då får man pengar. Ponera att Mårtensson skulle tacka nej till att gå tillbaka till Ryssland (vilket jag ärligt talat inte tror), då kan intresserade svenska lag bara ge fikapengar i sammanhanget, och då tror jag inte att LHC skulle hyra ut honom, fattiga eller inte. Jag tror inte heller att Mårtensson skulle vara intresserad av att lira i en annan svensk klubb.

Vill Tony stanna så stannar han. Då får och kommer LHC att försöka lösa problemet med ekonomin på andra sätt.
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

19 nov 2009, 17:30

alfie skrev:
exile82 skrev:Jag kan inte se att Helber hyr ut Tony till KHL mot hans vilja! Nu kommer jag säkert få ett helt gäng efter mig som säger att Helber är så pengakåt och att han inte bryr sig om Tony.
Om Tony inte skulle vilja till KHL kan ju inte Mike tvinga dit honom. Det är ju bara för Tony att tacka nej till ryssarnas kontraktförslag i så fall.. Så jag förstår inte riktigt vad du menar..
Vi menar samma sak!
Användarvisningsbild
Marty
Medelmåtta

07 dec 2009, 03:28

Artikeln handlar mest om Weinis och omark men också lite om att Tony ska till OS!

Tony till os
Användarvisningsbild
1986
Global moderator

07 dec 2009, 03:50

Ur ett själviskt perspektiv är det en mardröm om Tony spelar OS. Då kommer vi att bli av med honom om NHL-avtalet.

Men självklart vore det kul för Tony att få spela OS, och man vill ju såklart det bästa för honom. Det är också vettigt av B-Å att tänka att Weinhandl ska ha Mårtensson att leka med. Kommer Weinhandl med, då tror jag även att Mårtensson gör det.
Skriv svar