Juniorerna.

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Cykelåkarn
Medelmåtta

Sista träningsmatchen för J20 innan seriestart spelades borta mot Djurgården. Vinst med 4-1 och en bra känsla inför seriestart på fredag 19.00 i Stånkan. Motståndet står Rögle för.
Det är bra om det blir bättre, men det är bättre om det blir bra.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Ny säsong för junisarna!
I år tänker jag skriva lite kortare om J20 och ta med J18 också. Om jag hinner får U16 också lite plats. Nu åker vi!

Fre 13/9 J20 - Rögle 3-1

1:a perioden var vi bättre än Rögle och tog ledningen med 2-0. Första målet backskott av William Worge Kreu och styrning av William Magnusson. 2-0 puckstöld av Marcus Pedersen som helt ren nätade.
Bra press och bra bp från oss.
I 2:a och 3:e perioden var Rögle bättre och vi slarvade med det mesta. Välförtjänt reducering i mitten av sista perioden. Vi red ut stormen och Daniel Ljungman satte 3-1 i tom kasse.
Rögle har ett bra lag i år och kommer att vinna många matcher. Vi måste upp med allting och returmöte väntar i dag, lördag.
Cykelåkarn
Medelmåtta

J20 har Joshua Karlsson på lån från Bofors. Han är 8-, 9:e back i allsvenska laget och behöver speltid. Stor och lång(2 m). Spelar fysiskt. Var hos oss några matcher ifjol. Har "växt" till sej spelmässigt. Kan kallas tillbaka på kort varsel.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Cykelåkarn skrev:
14 sep 2019, 09:32
J20 har Joshua Karlsson på lån från Bofors. Han är 8-, 9:e back i allsvenska laget och behöver speltid. Stor och lång(2 m). Spelar fysiskt. Var hos oss några matcher ifjol. Har "växt" till sej spelmässigt. Kan kallas tillbaka på kort varsel.
Var på matchen igår och tyckte det mest intressanta var att han parades ihop i samma backpar med Kreü! Såg respektingivande ut från läktarplats. Annars håller jag med dig, första perioden var bra med hård forecheck och ganska fränt spel överlag, sen föll man tillbaka i andra och tredje och hade väl ärligt talat tur som vann.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Lör 14/9 J20 - Rögle 4-1

Bra 1:a period från oss. Några PP hjälpte oss att hålla uppe trycket. Rögle skapar väldigt lite och får mest försvara sej. Vi spelar BP 3-5 i slutet som resulterar i 0-1 för oss. Spelmässigt dock vår period.
2:a perioden spel 4 mot 4 där en Rögleback tappar pucken och Elliot Ekmark passar till Arvid Costmar som drar till direkt. 1-1.
Mittperioden ser ut som 1:a och vi spelar stabilt. Inga mål.
5 min in på 3:e spelvändning där Albin Persson passar till Daniel Ljungman. Över blå, skär in i slottet och snyggt dragskott förbi målvakten. 2-1.
3-1 i 11:e min. Skott från Alexander Malinowski, retur rakt ut till Arvid Costmar som har öppet mål. Arvids 2 mål för dagen.
Rögle tar ut målvakten och Lukas Johansson gör 4-1 i tom kasse.
Den här matchen var helt vår och slarvet från gårdagen var borta. Vi gav helt enkelt inte Rögle en chans.
8-0
Nybörjare

8-0 i j18 mot TAIF, vi slår alla med 8-0.
”Vi slår alla med 8-0”
Cykelåkarn
Medelmåtta

Sön 15/9 J20 - Malmö 1-2

1:a perioden präglas av utvisningar, nämligen 4 st av oss. Vi klarar av dessa bra och hinner sticka mellan med 2 ramträffar. Vi ger oss inte riktigt chansen med så mycket BP. 0-0.
Vi skaffar oss 2 PP utan resultat. Ett 5:e BP för oss resulterar i 0-1. I fortsättningen skapar vi en del utan utdelning. Ytterligare ett i ramen. 0-1 efter 2 perioder.
I 3:e får vi utdelning i en grötig situation. Lukas Johansson trycker in pucken från nära håll. 1-1.
Ställningskrig resten av 3:e. Förlängning som är ganska avvaktande från båda håll.
Malmö vinner straffarna och tar extrapoängen.
Vi kommer inte riktigt upp i matchen och tar många 2:or och missar en hel del målchanser.
Nya tag på onsdag hemma mot Växjö.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Sön 15/9 J18-Tingsryd 8-0.
Som 8-0 mycket riktigt skrev gjorde vi 8 baljor på Tingsryd. De orkade en halv period, sen var det LHC för hela slanten. Vi sköt 57 skott och missade en hel del öppna lägen. J18 ska ha cred för att inte börja "leka" när man är överlägsna motståndaren. Målgörare: Rasmus Leijonhielm 2, Valdemar Johansson 2,Remy von allmen, Theo Angesved, William Magnusson och Filip Bystedt.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Costmar gjorde ett läckert spelmål ikväll när man slog Växjö efter straffar. Satte dessutom avgörande straffen. Även Elliot Ekmark hade en kylig straff där.
Vore intressant att se Costmar i hockeyallsvenskan i rätt roll, för man ser att han har en spelförståelse som är snäppet över de flesta han möter i J20. Utöver honom tycker jag att Lyckåsen står ut. Han har en härlig attack i sitt spel som jag tycker påminner litegrann om hur Lukas Bengtsson tog fram pucken från egen zon förra säsongen.

Tycker årets lag spelar en rolig hockey, och man ser den röda tråden i föreningen. 16-årige Theo Angesved ser också skicklig och spännande ut.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Det verkar som att Bert har ett gott öga till Costmar så vi får väl se honom i A-laget flera gånger denna säsong, skulle han inte ta plats i A-laget skulle en utlåning till Västerås sitta fint.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

@Nils

Varför just till Västerås? :lol:

Har jag missat något samarbetsavtal?
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Därför jag gillar Västerås i allmänhet och hur Västerås förvaltar spelarnas skills. Så det vore ett bra alternativ för Cosmar om Bert inte hittar en plats för honom i A-laget.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Ons 18/9 J20-Växjö 4-3.
Vi inleder perioden bra med några vassa chanser och bra PP. Växjö gör 0-1 på sin första målchans efter pucktapp i mittzon och spelvändning. Vi kvitterar omgående genom mål av nye Michal Mrazik, ass Gabriel Eklund. Växjö tar ledningen med 1-2 då vi tappar en gubbe framför mål. 3 mål på en minut!
Ward räddar en straff i 2:a perioden. Mera PP för oss. Costmar drar till direkt från sin favoritposition och det är kvitterat till 2-2. Ass Kreu. Ganska slarvigt spel av oss.
Mer PP i 3:e perioden. Snyggt pass av David Åhlin över centrallinjen till Gustav Eurenius som drar till i slottet. Vi fortsätter med lite slarv. utan att Växjö kommer åt oss riktigt. De tar ut målvakten och lyckas kvittera till 3-3 med 1 min kvar.
I förlängningen dominerar vi med 4 frilägen utan att få in pucken.
Costmar avgör sedan i straffläggningen.
En ganska dålig match där vi ändå glimtar till och har en hel del chanser. Starkt att vinna och det finns mer att hämta av det här gänget.
Lite gnäll på Växjös Janne Karlsson och hans ledarteam: Man kan ha åsikter om tveksamma situationer och domarinsatser, det är helt OK, men dom gnällde på tammefan allting! Inte speciellt roligt att höra.
Cykelåkarn
Medelmåtta

Lör 21/9 Södertälje-J20 1-6

Bortamatch mot SSK. 1:a perioden är jämn och mållös.
2:a perioden fortsätter som den första, ganska profillöst. Efter 5 min slår vi en riktig indianare i egen zon och SSK kan enkelt göra 1-0. Vi tar timeout för att få fart på laget.
Med 5 min kvar av perioden kvitterar vi i PP. Backskott från Albert Lyckåsen som Albin Persson styr in.
Bra start för oss i 3:e perioden. Ledning med 1-2 efter 45 sek. Arvid Costmar passar snett bakåt till Daniel Ljungman som helt ren nätar.
Vi tar tag i taktpinnen och ökar till 1-3. Mönsteranfall från egen zon avslutas med pass från Daniel Ljungman till Marcus Pedersen som mitt i slottet prickskjuter i mål.
Vi drar på oss 2 utvisningar i slutet och gör 3 mål på dessa!. Dessutom med SSK:s målvakt kvar på isen.
Albert Lyckåsen gör en snygg lobb till Gabriel Eklund som blir helt ren och nätar. 1-4.
SSK går bort sej helt och den här gången är det Marcus Pedersen som blir helt ren. 30 sek mellan målen och 1-5.
I sista sekunden är det David Åhlin som även han är ganska ren och fastställer slutresultatet 1-6.
Vi gör 2 medelmåttiga perioder och en bra sista som vi vinner med 0-5.
Tabbellen tidigt på säsongen är trevlig med oss i topp.
Sillen
Amatör

@Cykelåkarn

Tack för dina referat från J18/J20. Går så ofta jag kan på juniorernas matcher, men det blir såklart inte heltäckande varför dina inlägg är mycket uppskattade.
Skriv svar