Juniorerna.

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

Rob! skrev:
02 aug 2019, 15:46
https://mobil.corren.se/sport/lhc/skytt ... 32020.aspx
Skyttekungen i ny roll i LHC

Men är det inte Pär Arlbrandt? Jo, förre LHC-stjärnan är tillbaka i klubben – som tränare. "Jättekul", säger han.

När Klas Östman lämnade jobbet som assisterande tränare för A-laget och juniorcoachen Daniel Eriksson flyttades upp på hans plats uppstod en lucka på juniorsidan – och den tas nu av Pär Arlbrandt.

Förre storskytten – sanslösa 71 (!) poäng med LHC 2013/14 – tar plats bredvid Andreas Melin och blir assisterande tränare för klubbens J20-lag. För några år sedan avslutade han den aktiva karriären med att vinna SM-guld med HV 71 och har sedan dess rört sig i hockeykretsar, men inte haft någon fast roll i någon klubb.

– Nu har jag precis kommit med här, men det känns jättekul. Alla killar är enormt motiverade och kör som bara den. Överhuvudtaget finns en stark organisation med akademin, säger Arlbrandt.

Gått några tränarkurser än?

– Nej, det får vi börja med under säsongen.
Assisterande i J20, kul!
Mycket bra!
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

En liten notis i morgondagens Corre:

LHC-juniorer till landslaget

Den 23:e till den 25:e augusti spelar Sveriges U17–landslag tre landskamper mot Finland. Nu står det klart att två LHC–killar åker med.

Sveriges U17–landslag eller Team 17 som det ofta kallas spelar tre hemmamatcher mot Finland i slutet av augusti. Linköpings HC bidrar med två defensiva stjärnskott dit. Den ene, Theo Angesved, kom från Växjö inför förra säsongen och den andra, Jonathan Myrenberg, laddar för sin första säsong i LHC:s J18–lag. Bägge spelarna är födda 2003.

Det blir dock ingen särskild lång resa för LHC–talangerna. Samtliga tre landskamper kommer att spelas i Stiga Arena, Tranås.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Jag såg även att forwarden Simon Robertsson som tillhör Skellefteå kommer att spela i U17–landslaget. Han är en leftare som även spelade i U16–landslaget förra säsongen. På bilden på Elite Prospects har han en kaptenströja på sig, så han måste ha bra ledaregenskaper också. Det kan ju vara så att han skulle kunna en värdefull spelare i vårt framtida J-20 lag om vi kan värva honom. Vi har väl en fördel att hans far känner till föreningen lite grann.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Skapligt gott ställt med intressanta forwards på väg fram, Pasic och Costmar känner de flesta redan till. Men det kommer flera, som t.ex. Daniel Ljungman.
Uttagen i U18 som kör Hlinka Gretzky Cup för tillfället, spelade en avgörande roll idag när Sverige besegrade USA på straffar och tog sig till semifinal mot Kanada.

Först kvitterade han till 3-3.

Sedan satte han sin första straff.

Därefter avgjorde han straffläggningen med sin andra straff.

Även Elliot Ekmark är med i truppen, men har det lite tyngre då han står poänglös efter 3 matcher.
Dom ihop med Mateusz Szurowski är tre intressanta 02´or i forwardsväg i årets J20 trupp.
Två andra intressanta 02'or som sticker ut lite är målvakten Hugo Ollas och backen Ivan Zivlak.
Ska bli spännande att se vad dessa kan uträtta i J20 nu kommande säsong som ordinarie spelare i truppen.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Han gjorde definitivt två snygga straffar. Daniel Ljungman kommer bli intressant att se i J-20 denna säsong, han fick ju känna på lite J-20 spel förra säsongen. Vi kommer att ha många spelare som knacka på dörren till A-laget redan om en säsong. LHC har verkligen lyckas i att ta vara på talangerna och utveckla dem bra. Nu med Bert och Daniel som coacher i A-laget så kommer de att sporras även mer.
Kickfoot
Nybörjare

Någon som vet om trupperna till J-18 och J-20 är satta? Hittar ingen info på hemsidan om trupperna eller något??
Hade varit kul att se en roster på lagen. Tror båda lagen kommer gå riktigt bra iår.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

Kickfoot skrev:
08 aug 2019, 15:54
Någon som vet om trupperna till J-18 och J-20 är satta? Hittar ingen info på hemsidan om trupperna eller något??
Hade varit kul att se en roster på lagen. Tror båda lagen kommer gå riktigt bra iår.
Här är J18-truppen: https://www.eliteprospects.com/team/812 ... ing-hc-j18

J20-truppen är inte registrerad på swehockey än, så därmed inte officiell.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Jag såg på hemsidan att Costmar, Lundmark, Pasic och Jesper Myrenberg är uttagna till J-20 turneringen i Ryssland 19-26 Augusti. Vi får väl se om de även kommer att spela i Junior WM, vilket känns inte som en högoddsare att få se dem där.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Nils skrev:
08 aug 2019, 19:37
Jag såg på hemsidan att Costmar, Lundmark, Pasic och Jesper Myrenberg är uttagna till J-20 turneringen i Ryssland 19-26 Augusti. Vi får väl se om de även kommer att spela i Junior WM, vilket känns inte som en högoddsare att få se dem där.
Har svårt att se att Costmar och Lundmark ska ta en plats i JVM. Möjligtvis året därpå. Däremot Pasic med en bra höst i HA!
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

Rpezon skrev:
09 aug 2019, 09:19
Nils skrev:
Har svårt att se att Costmar och Lundmark ska ta en plats i JVM. Möjligtvis året därpå. Däremot Pasic med en bra höst i HA!
Lundmark är inte tillgänglig för JVM nästa år.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Ndur skrev:
09 aug 2019, 16:24
Rpezon skrev:
Nils skrev:
Lundmark är inte tillgänglig för JVM nästa år.
Ah, fick för mig han va 01a.
Kolle42
Medelmåtta

Rpezon skrev:
Nils skrev:
Ja, Pasic tror jag har bäst chans att ta en plats. Lundmark får det tufft, mördande konkurrens på backsidan.. Broberg, Boqvist, Söderström, Ginning, Sandin, Björnfot, Nils Lundqvist.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

Kolle42 skrev:
09 aug 2019, 17:13
Rpezon skrev:
Nils skrev:

Ja, Pasic tror jag har bäst chans att ta en plats. Lundmark får det tufft, mördande konkurrens på backsidan.. Broberg, Boqvist, Söderström, Ginning, Sandin, Björnfot, Nils Lundqvist.
Inte LHC-relaterat men fyhelvete vilken backsida!
Barry Carlisle
Amatör

Förutsätter att alla kommer loss, vilket inte är säkert.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Kul!
Skriv svar