Färjestad- Linköping, 02/01 18:00

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mittzon
Erfaren

Nytt år nya möjligheter. I princip tuffast möjliga motstånd imorgon. Seriens bästa (?) offensiva lag mot ett lag som visat upp en ny nivå av uselhet senaste veckorna. Formen är klart nedgående och trots matcher mot Oskarshamn X2, Malmö X2 och Örebro är det fortsatt enorma problem med att kunna kontrollera matcher och göra mål i lika styrka.

Gordon missar stor sannolikhet missa matchen imorgon och Whitney borde vara tillgänglig då han kunde spelat senast men stod över tack vare/på grund av antalet forwards man har.

Som vanligt mot Färjestad lär det bli JG i kassen. Tror han spelat samtliga matcher mot dem sedan han värvades.

Notera starttiden på matchen, högst oklart varför den inte startar 19.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
sorsek
Amatör

Om det är en orsak vet jag inte men man hinner ju se JVM-kvarten
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Om man ska försöka vara lite positiv.
Vi vänder blad, 2020 är här och vi lägger de fjutiga 9 segrarna under 2019 bakom oss.
Just matchen imorgon mot Färjestad, man kan välja att se det som en riktigt tuff borta match och ge upp på förhand eller så går vi in i årets första match helt utan press och allt att vinna. Den här omgången har andra redan spelat och vid förlust ja då är vi en poäng före iko och leksand ändå men vi vinst då kliver vi 4 pinnar före! Efter allt misserabel så går jag positiv in i den här bataljen, jag hoppas att tonen i tråden blir positiv och att vi försöker. Allt att vinna, nu kör vi cluben!
- Men det blir lugnt -
revoleddam
Medelmåtta

Jag ska faktiskt ta mig dit och se den på plats imorgon. Då lär sambon hemma iallafall slippa höra när man gormar och påpekar hur dåligt allting är.

Återstår om man kan studsa tillbaka något eller om man får sitta där och skämmas.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Förutsatt att vi inte åker ur SHL (vilket mycket väl kan hända) kan väl 2020 knappast bli sämre än 2019. Nog så.

Ingenting tyder på att vi kommer ha ett suck mot Färjestad. Vi blir ju till och med utspelade mot Oskarshamn. Vi får se hur det går. Tonen kan tyvärr inte bli bättre än så.
Användarvisningsbild
Tumstocken
Medelmåtta

Hoppas vi grisar oss till poäng idag. Hoppas på slagsmål och mycket gruff för att väcka laget.

Sticker ut ölmagen och säger 2-3 ot

Målskyttar:
Eddie Larsson
Sebbe k
Robin
Det är skön-t
Användarvisningsbild
Magnusson
Rutinerad

På tal om slagsmål, varför använder vi inte Robin, Filip K mfl till att starta slagsmål eller skada med motståndarnas bästa spelare? Gör ju inget om de blir avstängda precis.
MrWikozz
Amatör

Kreu petad?
Användarvisningsbild
sorsek
Amatör

Kreu borde vara före #45 men men....nu kör vi ,nu kör vi !!! Go go go!!! Inget att förlora framåt framåt
Zuper Zengerle
Nybörjare

Magnusson skrev:
02 jan 2020, 15:27
På tal om slagsmål, varför använder vi inte Robin, Filip K mfl till att starta slagsmål eller skada med motståndarnas bästa spelare?
För att det är ett så barnsligt och ovärdigt beteende att man som Linköpings-supporter skulle skämma ögonen ur sig? Det går dåligt nu jag vet men kom igen, håll nivån!

Angående matchen: Ser framför mig det uppenbara, liksom alla här inne, att det kommer bli tufft, men absolut inte omöjligt!

Skulle dock vilja be om en sak för att jag själv (och kanske några andra?) ska orka fortsätta läsa här inne. Kanske är mycket begärt från någon som inte själv skriver så mycket men tycker att det finns väldigt bra, läsvärd inlägg som drunknar i direkta personangrepp och allmän frustration över laget.

Alla här vet på förhand hur domarnivån och spelet sett ut, inklusive ovan mända herrars prestationer eller ja, snarare brist på. Man kan tycka vad man vill om det men det kommer förmodligen inte hinna hända så mycket på två dagar att allt helt plötsligt är guld och gröna skogar. Varken med domsluten eller Filip K:s spel i egen zon.

Var kritisk, men håll det i så fall gärna konstuktivt. Nu när det brinner av känslor överallt i sociala medier och det konstant klankas ned på laget hade det varit skönt med en någorlunda städad miljö istället för ’AVGÅ ALLA!!!11!!!’.

Ber om ursäkt till moderatorerna om det verkar som att jag försöker ta över ert jobb. Känner bara som sagt att alla här vet förutsättningarna. Snälla justera förväntingarna lite efter dem. Och kom ihåg, det är i motvind som draken lyfter!
Användarvisningsbild
Viggen
Amatör

Ser ut som om JJ står eller läser jag det fel?
pHiLLL
Medelmåtta

Viggen skrev:
02 jan 2020, 17:00
Ser ut som om JJ står eller läser jag det fel?
Stämmer. JJ i kassen idag.
Användarvisningsbild
Gardet
Nybörjare

Gillar att Lindroth får spela idag och dessutom som topp 6-back. Han borde få spela i PP också istället för Holös. Inte bara för att Max är bättre offensivt med sitt skott, utan också för att det kan vara en nyttig avlastning för Holös.

Tornberg tycker alltså att vi inte ska vara "allt för livliga" med tanke på uddamålsförluster och täta matcher. Har han ens sett oss spela överhuvudtaget?
"De äro förstockade av högfärd. Sjutusand djävlar haver jag lovat dem, och det skall jag hålla."
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Tuff match. Fbk har haft det tungt med målskyttet på sistone så risken finns att proppen går ur för dom ikväll.
Räknar inte med poäng men hoppas på en prestation som ger hopp om ett gott slut på säsongen.
MrWikozz
Amatör

Känns som Lundmark är inne hela tiden
Skriv svar