Linköping - Malmö, 26/12 kl 15:15

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Äntligen får jag skapa en matchtråd och dessutom för en hemmamatch på annandagen, fantastiskt!! :)
Rob fyller på som vanligt.

Hoppas på en välfylld Arena imorgon med bra stämning och ett spel som ger hopp om 2020.

Tipset: LHC - Malmö 4-2 (Little 2, Frycklund och Lindroth)
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Skånefrippe
Amatör

Jag är hemma så självklart har jag skaffat biljetter. Klart det blir vinst 2-1.
Östgötar äro farligt folk. De äro goda stridsmän och själva hålla de sig för att vara de bästa bland alla. Därför har de svårt att samsas med annat folk, och därom vinnlägga de sig föga.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

Bild

Saknade spelare:
Anton Björkman
Mattias Bäckman

Fem senaste:
Linköping - Oskarshamn 2-3
Malmö - Linköping 0-1 SO
Linköping - Skellefteå 5-3
Linköping - Luleå 1-3
Brynäs - Linköping 3-1

Lagstatistik:
GPG - 2.24
GAPG - 3.04
PP - 24%, PK - 81%

Interna poängligan:
Broc Little - 17P (8+9)
Andrew Gordon - 16P (6+10)
Jaakko Rissanen - 14P (5+9)
Olle Lycksell - 12P (3+9)
Joe Whitney - 10P (5+5)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 19 matcher, 90.67% och 2.77 GAA
Jacob Johansson - 9 matcher, 87.63% och 3.13 GAA

Bild

Saknade spelare:
Lars Volden
Niklas Arell
Carl-Johan Lerby?

Fem senaste:
Malmö - HV71 1-0
Malmö - Djurgården 4-0
HV71 - Malmö 1-4
Malmö - Linköping 0-1 SO
Malmö - Färjestad 3-4

Lagstatistik:
GPG - 2.48
GAPG - 2.52
PP - 23%, PK - 78%

Interna poängligan
Fredrik Händemark - 22P (5+17)
Frederik Storm - 18P (8+10)
Jesper Jensen - 16P (3+13)
Lars Bryggman - 14P (4+10)
Max Görtz - 11P (7+4)

Interna målvaktsligan:
Oscar Alsenfelt - 19 matcher, 92.63% och 2.11 GAA
Lars Volden - 10 matcher, 89.19% och 2.78 GAA

Tidigare möten:
Malmö - Linköping 0-1 SO
Linköping - Malmö 1-2 SO

Ska bli intressant att se hur man formerar laget, inte sett några nyheter om några bortfall p.g.a. skador / sjukdomar. Men jag förväntar mig att man kommer kasta om i kedjorna i och med bottennappet senast. Jimmy & Frycklund in i laget igen?

Carl-Johan Lerby ser ut att göra comeback efter några veckors frånvaro för Malmös del. Ett Malmö som har gått bra senaste matcherna och varit svåra att få hål på då man endast släppt två ynka mål senaste fyra matcherna.

Kom igen Cluben!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Hemma i Linkan, första hemmamatchen live för säsongen och är ändå typ inte ens sugen på att dra ner till Saaben idag. Fortfarande förbannad över den patetiska insatsen mot Oskarshamn.

Det kändes som att den förlusten betydde mer än bara tre torskade poäng mot en urusel bottenkonkurrent. Den bekräftade någonstans att det inte är så stor skillnad jämfört med tidigare säsonger. Berts intåg har, på ett halvår, inte gjort någonting med varken hur vältränade spelarna är, vilken karaktär de har eller hur spelet flyter. Det kanske tar längre tid än så att verkligen sätta sin prägel, vad vet jag, men matchen mot Oskarshamn blev verkligen en ögonöppnare för egen del som sänkte min pepp och mitt hopp kring Cluben helt och hållet..

Tar mig ändå till Saaben idag då det är en familjetradition och dotterns första match live men har verkligen noll förväntningar. Får hoppas på att bli överraskad..
Sillen
Amatör

alfie skrev:
26 dec 2019, 08:51
Hemma i Linkan, första hemmamatchen live för säsongen och är ändå typ inte ens sugen på att dra ner till Saaben idag. Fortfarande förbannad över den patetiska insatsen mot Oskarshamn.

Det kändes som att den förlusten betydde mer än bara tre torskade poäng mot en urusel bottenkonkurrent. Den bekräftade någonstans att det inte är så stor skillnad jämfört med tidigare säsonger. Berts intåg har, på ett halvår, inte gjort någonting med varken hur vältränade spelarna är, vilken karaktär de har eller hur spelet flyter. Det kanske tar längre tid än så att verkligen sätta sin prägel, vad vet jag, men matchen mot Oskarshamn blev verkligen en ögonöppnare för egen del som sänkte min pepp och mitt hopp kring Cluben helt och hållet..

Tar mig ändå till Saaben idag då det är en familjetradition och dotterns första match live men har verkligen noll förväntningar. Får hoppas på att bli överraskad..
Nästan skrämmande, men inte förvånande, hur identiska mina känslor är med dina @alfie. Känner mig less, förbannad och oinspirerad.... (det senare såsom laget stundtals sett ut..).

Nu är vi borta över jul så det blir inget Saab Arena för vår del, men hade vi varit hemma hade jag ändå åkt in med familjen trots allt... känslorna kring Cluben och hockeyn speglas väl dessvärre av den indikerade publiksiffran kring 6000..... första annandagsmatchen på nästan ett decennium i staden, tragiskt! Hoppas ni som går får se en bra match i eftermiddag, blir Cmore för oss följt av JVM senare i kväll.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Håller verkligen med er om känslan. Kände dock exakt samma efter pissmatchen mot Luleå för någon månad sen.

Ett par starka insatser mot Skellefteå och Malmö gjorde att man fick upp hoppet lite igen. För att sedan fullständigt skita på hoppet med Oskarshamn senast. Ett framåt och två bakåt. Nu känns det som att det kommer behövas en längre period med bättre spel för att man ska börja hoppas på något denna säsong.
Metallica
Medelmåtta

Samtidigt är det inget nytt att LHC presterar som allra sämst mot just bottenlagen i ligan. Hur många katastrofmatcher har man inte sett mot lag som Karlskrona och Örebro egentligen. Man lyckas varje gång på något förträffligt sätt bli ännu sämre än de sopgängen.

Svårt att hoppas på mer än att bara överleva denna säsong. Hade LHC inte spelat så uselt som de gör så hade dagens match varit utsåld utan problem.

Är Frycklund bänkad igen och man lirar Olle - Filip - Törna undrar man hur fan det är ställt egentligen.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Och jag ska självklart gå på matchen! Det sista det här laget behöver är en pinsam publiksiffra och en dåligt inramad annandagsmatch
Användarvisningsbild
Mittzon
Erfaren

alfie skrev:
Berts intåg har, på ett halvår, inte gjort någonting med varken hur vältränade spelarna är, vilken karaktär de har eller hur spelet flyter.
Nu var inte du en av dem, men väldigt många som hade otroligt skeva förväntningar på Bert när han anslöt och att allt detta skulle lösa sig genom hans ankomst. Går att diskutera om karaktären och fysiska statusen på spelarna varit ett stort problem senaste åren och om så är fallet går det verkligen att diskutera om en person kan lösa det.

Bara måste väl bli omkastningar i formationerna idag? Inte för att det lär hjälpa särskilt mycket men ett stort antal spelare som helt och hållet slutat producera senaste tiden. Återstår att se om Frycklund går in i laget eller om det fortfarande inte passar för att han inte spelar i PP eller BP.

Inte nog med att man knappt kan göra mål i lika styrka så står det en målvakt på andra sidan som är i ruggig form...
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Jonteman
Rutinerad

Har också dålig känsla. LHCs som från början är urusla på att skapa lägen i 5 mot 5 mot Malmö som fått sin defensiv att stämma till fullo senaste matcherna. Förhoppningen är väl att man lyckas utnyttja PP och får en uddamålsvinst.
Har precis som andra börjat bli känna ganska stor hopplöshet över säsongen nu. Nog för man visste det skulle bli tufft men man hoppas ju alltid. Men nu börjar hoppet ta slut. Man får nån en vinst eller två och då är man "på gång" för att sedan vara usel i fyra matcher. Känns som laget hade legat på samma plats med samma poäng om Emvall och Tommy hade varit kvar. Börjar bli mer och mer tveksam till Berts förmåga att leda laget.
ÄT ägg
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Mittzon skrev:
26 dec 2019, 12:23
alfie skrev:
Berts intåg har, på ett halvår, inte gjort någonting med varken hur vältränade spelarna är, vilken karaktär de har eller hur spelet flyter.
Nu var inte du en av dem, men väldigt många som hade otroligt skeva förväntningar på Bert när han anslöt och att allt detta skulle lösa sig genom hans ankomst. Går att diskutera om karaktären och fysiska statusen på spelarna varit ett stort problem senaste åren och om så är fallet går det verkligen att diskutera om en person kan lösa det.
Det man söker i Bert och det som Pajen vill stärka upp i LHC är inget som byggs upp på 6 månader. Jag antar att man här avser lite sköna klyschor som hårt jobb, inställning och vinnarskalle. Nya kravbilder och framför allt att byta ut det "bekväma" som många anklagar oss för att ha "i väggarna". Bert är då en pusselbit, inte lösningen.
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

Annandagshockey med ett lag som behöver allt stöd de kan få. Förväntar mig inget annat än ett sjuhelvetes ös på läktarna!

Inga högre förväntningar på hur det kommer se ut på isen men hoppas verkligen att vi slipper se Törna-Filip-Olle ihop och att Frycklund får spela igen.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Sakic
Rutinerad

Ang hopp om nya formationer så slänger jag in detta för att släcka den lågan..

Edit. Såg att @Mittzon lyft denna!
Ghoul
Medelmåtta

Kudos Rebecka! Hon går från klarhet till klarhet
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

Jaaaaa!
I focus on the pain, the only things that's real.
Skriv svar