Linköping - Luleå, 30/11 18:00

Diskutera om och omkring Cluben
....
Medelmåtta
Kontakt:

30 nov 2019, 21:27

Jag undrar hur den här truppen skulle fungera i allsvenskan egentligen. Alltså om vi hade exakt samma manskap under hela säsongen där, vad tror ni? Skulle den räcka till att vara ett topplag där med chans att gå upp, eller är det ett mittenlag.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

30 nov 2019, 21:45

Jacke var faktiskt helt OK i målet idag. Framåt tycker jag Whitney visade lite gott gry, bakåt var Kröj hyfsat stabil me annars såg det fan inte bra ut idag alltså. Idag heller rättare sagt...

Aja, en tröst i allt elände var att jag satte 200 pix på Löjleåseger innan matchen och en hunka till på att Löjleå skulle göra matchens nästa mål vid ställningen 0-2. Hade mer än gärna torskat de pengarna dock.
Dessa medlemmar gillar skribenten Lukkinen för sitt inlägg:
Sillen
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

30 nov 2019, 22:04

Det jag tog med mig från dagens presskonferens är att Bert tar på sig att laget tränat för hårt. Kanske förklarar insatserna mot Brynäs och Luleå, till viss del. Men jag förstår ändå inte varför han i så fall kör slut på dom? Alla matcher är väl viktiga
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

30 nov 2019, 22:34

East skrev:
30 nov 2019, 22:04
Det jag tog med mig från dagens presskonferens är att Bert tar på sig att laget tränat för hårt. Kanske förklarar insatserna mot Brynäs och Luleå, till viss del. Men jag förstår ändå inte varför han i så fall kör slut på dom? Alla matcher är väl viktiga
Jag köper inte det snacket. Tror inte för en sekund att vi tränar så mycket hårdare än andra lag.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

30 nov 2019, 22:50

Kan någon sammanfatta eller låsa upp Bergstens krönika? Tack på förhand
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

01 dec 2019, 00:04

Jag är väl inte så mycket besviken över kvällens förlust. Det är ju svårt att vinna över ett lag som har en ruskig medvind och släpper in i snitt ett mål per match, när vårat PP inte funkar och vi inte kan hålla nollan. Vårat spel blir ofta lite hafsigt i försvarszon, så vi lyckas inte kontra särskilt många gånger, utan istället spelar fast oss i egen zon.

Fösta kedjan med Little, Rissanen och Gordon spelade godkänt som vanligt, sedan var ju Olle helt Ok. Jake var bra i målet så det är inte honom vi ska lasta för förlusten. En annan spelare som jag vill lyfta upp är Kreü, han funkar gott tillsammans med Holös, vilket gör att Kreü vågar gå mera offensivt när han har bra täckning bakåt.
Användarvisningsbild
krycka
Medelmåtta

01 dec 2019, 00:31

Luleå är bättre i alla precis moment på banan. LHC har ingen kraft i närkamper, ingen fart, inget samspel, ingen kvalité med pucken. Ingenting.

Att man inte på hemmaplan kan vaska fram mer än 2-3 hyfsade målchanser är inget annat än en katastrof. Skillnaden mellan lagen är som mellan NHL och TV-pucken.

Det enda positiva är att det inte finns någon trist serielunk. Varje match känns nu som den viktigaste i LHCs historia. Vinna eller försvinna på riktigt. Men det är hemskt att titta på eländet.
Användarvisningsbild
krycka
Medelmåtta

01 dec 2019, 09:17

Gick lite snabbt där. Ursäkta den brutalt dåliga ordföljden i föregående inlägg. "Luleå är bättre i precis alla moment..." ska det ju stå.
Skriv svar