Luleå - Linköping, 26/9 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

24 sep 2019, 21:34

Bild

Saknade spelare:
Filip Hållander
Niklas Olausson?
Erik Gustafsson?

Fem senaste:
Malmö - Luleå 4-1
Luleå - HV71 3-2 OT
Örebro - Luleå 2-1
Luleå - Växjö 3-1

Lagstatistik:
GPG - 2.00
GAPG - 2.25
PP - 25%, PK - 83%

Interna poängligan
Niklas Olausson - 4P (2+2)
Robin Kovacs - 4P (2+2)
Erik Gustafsson - 3P (0+3)
Nils Lundkvist - 3P (0+3)
Noel Gunler - 2P (1+1)

Interna målvaktsligan:
Joel Lassinantti - 3 matcher, 92.75% och 1.66 GAA
David Rautio - 1 match, 86.67% och 4.00 GAA

Bild

Saknade spelare:
Anton Björkman
Mattias Bäckman
Dan Pettersson
Jonas Gustavsson?
Mikael Frycklund?

Fem senaste:
Linköping - Rögle 2-3
Frölunda - Linköping 4-0
Linköping - Brynäs 4-3 OT
Djurgården - Linköping 4-2

Lagstatistik:
GPG - 2.00
GAPG - 3.50
PP - 23%, PK - 77%

Interna poängligan:
Henrik Törnqvist - 3P (0+3)
Olle Lycksell - 2P (1+1)
Broc Little - 2P (1+1)
Jonas Holös - 2P (1+1)
Robin Johansson - 2P (1+1)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 1 match, 89.19% och 4.09GAA
Jacob Johansson - 3 matcher, 87.95% och 3.33 GAA

Tidigare möten:
-

En del frågetecken för båda lagen enligt rapporter idag. För våran del verkar det vara Gustavsson som är närmast att komma till spel, i och med att det var Frycklunds andra hjärnskakningen på kort tid så verkar man vara lite extra försiktiga där.

Kom igen Cluben!
Dessa medlemmar gillar skribenten Rob! för sitt inlägg (totalt 2):
NilsLukkinen
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

25 sep 2019, 12:15

Ser en väldigt liten chans till poäng här.

Känns bra för övrigt att Leksand och Oskarshamn, i princip de enda lag LHC möjligtvis skulle kunna ha efter sig i tabellen går som tåget och ligger 1:a och 2:a, båda 8 poäng före redan. Känns tyvärr som LHC kan bli lite avhängda tidigt in på säsongen...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

25 sep 2019, 12:39

@Jacke säsongen är lång. Vill påminna om att Karlskrona ledde serien i november för att sedan komma näst sist. Vi ledde serien efter 10 matcher förra året. Vi måste sluta med domedagsprofetiorna till det gått 15 omgångar.

Men visst, tar vi några poäng alls imorgon känner man sig nöjd just nu.
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

25 sep 2019, 12:40

Jacke skrev:

Känns bra för övrigt att Leksand och Oskarshamn, i princip de enda lag LHC möjligtvis skulle kunna ha efter sig i tabellen går som tåget och ligger 1:a och 2:a, båda 8 poäng före redan. Känns tyvärr som LHC kan bli lite avhängda tidigt in på säsongen...

Japp.
Det är skön-t
Användarvisningsbild
Zuper Zengerle
Nybörjare

25 sep 2019, 12:58

Jacke skrev:

Vill slänga in här att jag känner mig rätt lugn med att vi kommer ha minst två lag bakom oss baserat på statistiken hittills.

Jag vet att det bara är baserat på 4 matcher och osäkerheten det medför men betänker man att vi ändå haft två rätt tuffa bortamatcher är det långt ifrån kattskit. Tittar man bara på CORSI har Linköping mött samtliga lag som ligger topp 4 med 4 spelade matcher(!!!). Dessutom kommer det komma en korrigering på IKO rätt så snart då deras CORSI är så pass dålig att det givetvis inte fungerar på sikt.

https://www.shl.se/statistik/lag/extend ... r&count=25
Dessa medlemmar gillar skribenten Zuper Zengerle för sitt inlägg:
Nils
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

25 sep 2019, 12:59

Man ska inte skoja bort 8 poäng dock, kan bli helt avgörande där runt kvalstrecket i vår...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Zuper Zengerle
Nybörjare

25 sep 2019, 13:02

Vill också komplettera med att vår PDO är löjligt låg, medan bl.a. Rögle, IKO och framför allt Örebro har löjligt hög. Normal sett kommer det att jämna ut sig och gå mot 100%, vi ligger på 93% (!), vilket är ett mått på att vi faktiskt haft motflyt dom första matcherna.

Sammantaget kommer det börja trilla in poäng här framöver om vi fortsätter såhär. Varför inte redan imorgon?
Dessa medlemmar gillar skribenten Zuper Zengerle för sitt inlägg:
Metallica
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

25 sep 2019, 13:10

Tycker inte jag sett några tecken på motflyt och orättvisa förluster hittills, tycker snarare de varit märkbart utspelade i samtliga matcher, snarare då att de hade flyt i den matchen de tog poäng i, hade varit mer rättvist med Brynäs vinst. Jag baserar heller inte domedagsprofetian enbart på de första 4 matcherna utan tycker som jag gjort sedan före säsongen började att laget är för svagt helt enkelt, är tämligen övertygad om att kval väntar till våren...
Senast redigerad av 2 Jacke, redigerad totalt 25 gång.
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Zuper Zengerle
Nybörjare

25 sep 2019, 13:17

@Jacke Det är i sådana situationer det är skönt att backa upp vad man tycker sig se på isen med lite hårda kalla sköna siffror som visar hur det faktiskt ligger till ;)
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

25 sep 2019, 13:27

Mja, utspelade håller jag verkligen inte med om. Mot Frölunda var vi kanske utspelade. Örebro och Oskarshamn kommer helt omöjligen kunna hålla det här poängsnittet om deras spel inte förbättras. Vi kommer inte heller ta så här lite poäng.

Sen håller jag med om att vi inte förlorat orättvist, men tycker att det är "okej" att förlora borta mot DIF och Frölunda. Mot Rögle förlorade vi på eget grepp, där vi gav bort 2 mål vilket vi även gjort i andra matcher. Med det sagt kan vi absolut inte fortsätta med det, men jag räknar kallt med att det kommer bli bättre.
Dessa medlemmar gillar skribenten Jaken för sitt inlägg:
Nils
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
DeBruyne
Amatör

25 sep 2019, 13:27

Än en gång , ge det i alla fall 13 omgångar innan vi börjar grina om nedflyttning. Ny tränare och väldigt många nya spelare in. Det tar tid att få ihop det , så är det bara. Djurgården/Frölunda/rögle/Brynäs är alla lag som slåss om topp 6 och vårt spelschema inledningsvis har varit jävligt tufft. Har totalt åkt 140 mil för att se våra två inledande hemmamatcher och skönt är det att de man snackar med på plats är fan så mycket positivare än många av de domedagsprofeter som vistas här.
Jag personligen tycker denna upplaga av lhc är kul att följa trots att resultaten uteblivet. Man jobbar hårt och krigar på varje byte, vilket bidrar till bättre tryck i hallen.
Dessa medlemmar gillar skribenten DeBruyne för sitt inlägg:
Nils
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

25 sep 2019, 13:35

Har varit med tillräckligt länge för att också inse att det brukar va en upp och ner vänd tabell i början som inte börjar sätta sig förrän efter 10-15 matcher, men som jag skrev går jag inte på matcherna hittills utan mer på att laget är alldeles för svagt, tilltänkta ledande spelare är inte bra alls. Hade jag hållit på Växjö hade jag inte varit särskilt orolig då de har en helt annan trupp som det förmodligen kommer lossna för snart.

Men men, vi får väl lägga diskussionen på is tills 15 matcher in åtminstone och se då vem som hade bäst fingertoppskänsla :).
Dessa medlemmar gillar skribenten Jacke för sitt inlägg:
DeBruyne
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

25 sep 2019, 13:37

8 tappade poäng syns ju såklart bra mycket mer efter fyra spelade matcher än om de hade tappats i mitten av säsongen.

Men siffrorna ger dock en ganska bra bild av hur patienten mår. Vi och framför allt Växjö ligger på så låga stats att det är i det närmaste statistiskt omöjligt att ligga kvar där över en hel säsong. Karlskrona landade på 96,8 året när de åkte ut och det är sjukt j-a dåliga stats. Nu ligger vi på 93, Växjö på 91. Även om vi suger så kommer vi att öka. Samtidigt är framför allt Oskarshamn och Örebro uppblåsta just nu. Örebro ungefär lika uppblåsta som vi är åt andra hållet. De kommer inte att fortsätta så här. Leksand kommer också att dala, men de skjuter å andra sida ofantligt mycket så de har möjlighet att plana ut relativt bra i tabellen. Men det är som sagt tidigt ännu.

Förra säsongen var vi i Örebros läge (statistiskt, inte resultatmässigt). Vi var flera som varnade för att det omöjligen kunde fortsätta och att vi riskerade att fullkomligt rasa i tabellen. Det var precis vad som hände.
Senast redigerad av 1 Jocke_L, redigerad totalt 25 gånger.
DeBruyne
Amatör

25 sep 2019, 13:39

Jacke skrev:
25 sep 2019, 13:35
Men men, vi får väl lägga diskussionen på is tills 15 matcher in åtminstone och se då vem som hade bäst fingertoppskänsla :).
Du tror redan då att vi är "avhängda" antar jag ?
Lägger mitt bet på att vi ligger på runt 10e plats efter 15 omgångar.
Användarvisningsbild
Zuper Zengerle
Nybörjare

25 sep 2019, 13:41

@Jocke_L Köper och håller med ditt resonemang till 100%. Vi kommer förmodligen göra en mini-variant av Växjö och börja jobba oss sakta men säkert uppåt. :)
Skriv svar