Flippar & Floppar 19/20

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Ja det ska verkligen bli intressant det här. Känns som det finns ganska stor flipp/flopp-potentia/risk i ovanligt många spelare i år. Så är det ju när man värvar med lägre budget - Det blir lite mer chansartat.

På förhand tycker jag att varenda spelare kan bli flipp eller flopp förutom nedanstående:

Holös - Han kommer vara riktigt bra och nyttig - Varken mer eller mindre
Little - Garanterad klass!
Sebbe - Man vet var man får där också, tyvärr på ett mindre bra sätt
Jimmy - Samma där, fast på ett bra sätt
Filip - Har tyvärr för hans del hamnat i ett fjärdekedjefack. Jag ser inget i hans spel som kan få honom att lyfta, eller dala för den delen.

Det är bara att resten av laget ser till att flippa då! Då kan det bli riktigt bra :lol:
Användarvisningsbild
Mittzon
Erfaren

Flopp 1: Gordon. Någon gång ska den där kroppen ta slut och med den spelstilen kan det gå ruggigt snabbt utför. Har inget spelsinne som gör att han kommer åldras "bra" utan det mesta går mer eller mindre ut på ett slita och att vara tung. Känns dessutom som det finns en risk att Gordon får ta en roll lägre ned i kedjorna och en roll framför mål i PP. Inget bra kontrakt alls när det skrevs och tror det kommer bli ett riktigt tungt kontrakt inför nästa säsong.

Flopp 2: Somliga supportrar. Alltid lika intressant att se när somliga tippar laget runt plats 10-12 och när laget sedan ligger på den placeringen efter 45 omgångar blir det ett jävla gnäll från samma supportrar om att ingen visar vilja eller kämpar och allt är skit och att den ena efter den andra ska få sparken. Många supportrar funkar ganska enkelt. Vinner laget så gnälls det ingenting på inställningen hos spelarna men så fort förlusterna kommer, oavsett om laget förlorar "lika ofta som förväntat", kommer det klassiska fram om att ingen spelare vill något. Därav är jag övertygad om många som säger sig kunna "köpa" en placering runt plats 10-12 innerst inne inte kan acceptera en sån säsong oavsett hur spelet på isen ser ut.

Flipp: JJ. Finns ingen som man bara väntar på att ta nästa steg. Har Ginning tillräckligt mycket skicklighet för att ta ett stort steg framåt? Tveksamt. Är Lycksell en tillräckligt stor talang för att kunna ta steget från icke-produktiv till produktiv på en säsong? Tveksamt. I brist på annat blir det JJ här. Lär förmodligen få stå lite mer än förra året och med tanke på att Gustavsson knappast blir yngre och bättre finns det möjlighet för att det blir mer 1A-1B på målvakterna.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

Efter inledande försäsong ligger min floppetta på Rissanen.. Man ser att han har spel i sig men allt för långsam och seg. Kommer bli tufft i SHL tempo och tanken på att han har förväntningar på sig som 1/2:e center...
Användarvisningsbild
kubz13

Flipp 1: Lundmark. Kanske redan nu bäst blick för spelet av samtliga backar i truppen. Spelar Bäckman större delen av säsongen går nog inte detta in p.g.a bristande speltid, men troligare känns ju dessvärre att han missar stora delar. Då både hoppas och tror jag på gott om framförallt offensiva zonstarter för Simons backpar. Vinnare av "juniorassistligan" i SHL 19/20!

Flipp 2: Rissanen. Tror på bra kemi med Little här då Broc garanterat älskar att lira med en uppoffrande passa först center. Sen vill man ju hemskt gärna se en finne göra bra ifrån sig i Cluben igen.

Flopp 1: Sörensen. Måste revolutionera sin skridskoåkning om det någonsin ska bli något. Med dessa bandysvängar kan han lika gärna skeppas ut till Derby och dominera på uterinken istället. Hockey det lirar han inte på ett modernt sätt i alla fall.

Flopp 2: Gordon&Sebbes (kontrakt). Härliga klubbhjärtan men det sjungs så in i på sista versen här. Gordon platsar i en fjärdelina medans Sebbe skulle ha det tufft i HA. I kapitalistiska SHL är dessa två kontrakt verkliga sänken i dagsläget..
Uffe O'boy <3
Kusgård4ever
Nybörjare

Flopp:

Bert Robertsson
Han är det tillsynes perfekta valet efter en period av allmän frånvaro av karaktär i herrlaget. Nu vill alla se Bert uppvisa samma intensiva känslor för vår egen klubb, men vad händer om känslorna inte infinner sig på samma sätt som i SAIK? Pressen att brinna för sitt lag och för klubben kommer blockera hans känslor och istället för att bli en karismatisk ledare börjar han implementera stenhård disciplin och försöker skapa engagemang på konstlad väg.
När han inte får spelarna med sig blir han frustrerad och tar till åtgärder såsom omflyttningar och bänkningar vilket resulterar i att laget till sist vänder sig emot honom.

Minns var ni hörde det först ;)

Flipp:
Robin Johansson
Användarvisningsbild
Pucken
Rutinerad

Flopp: Niklas Persson
Kolle42
Medelmåtta

Flipp: J.Johansson
Flopp: Eddie
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Pucken skrev:
03 sep 2019, 23:14
Flopp: Niklas Persson
Känner samma, Emvall värvade skräp och Pajen värvar inget. När ska de ta in en riktig GM, måste inte va en gammal spelare, det krävs ett annat skillset som man inte får automatiskt efter att ha spelat några SHL matcher, kolla Evertsson i Växjö Kommuners tex, han är ingen före detta spelare men har ju lyckats skapligt...
Per aspera ad inferi
Metallica
Medelmåtta

Flipp 1: Holös. Oavsett hur meriterad han är och att man på förhand lite kallt räknade med att han skulle prestera så är han vår överlägset bästa back. Har förmågan att hålla i pucken, göra rätt avvägningar, spela enkelt och konstant behålla lugnet när övriga backar tävlar i vem som kan göra flest misstag.

Flipp 2: Törna + Lycksell. Låt de få spela med en bättre center som kan lyfta de ännu mer, exempelvis Frycklund eller Ottosson, så har vi en kedja som skapar oreda för alla motståndare.

Flopp 1: Rissanen. Främst för att han är värvad som en offensiv toppcenter. Hade han varit tredjecenter i ett speldugligt lag skulle han förmodligen inte sticka ut lika negativt. Med en så stor roll i laget måste man kunna bidra mer än vad han har gjort och jag antar han kommer att göra framöver.

Flopp 2: Mylläri. Vet inte riktigt varför han värvades, som någon form av onödig ersättare för Bibic? Känns som att vi har minst 4-5 juniorer som skulle göra ett bättre jobb, tyvärr.

Flopp 3: Eddie. Varför var han lagkapten förra säsongen och VARFÖR är han fortfarande lagkapten. Han ska symbolisera "det nya LHC" men förkroppligar allt gammalt man inte vill minnas med osäkert spel, totalt oförklarliga utvisningar och en förmåga att framstå som oberörd när laget spelar som att det är HockeyEttan.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Tycker inte riktigt Rissanen är en flopp då jag inte förväntade mig att han skulle va bra med blygsamma stats från en sämre liga, att floppa innebär ju liksom att inte leva upp till förväntningarna men är man lika kass som förväntat är det väl varken flopp eller flipp. Var besviken när han värvades och då trodde man ändå han var tänkt som tvåa och att en etta skulle komma. Kändes som tredjecenter på sin höjd tyckte jag redan då.
Per aspera ad inferi
Metallica
Medelmåtta

Jacke skrev:
02 okt 2019, 19:26
Tycker inte riktigt Rissanen är en flopp då jag inte förväntade mig att han skulle va bra med blygsamma stats från en sämre liga, att floppa innebär ju liksom att inte leva upp till förväntningarna men är man lika kass som förväntat är det väl varken flopp eller flipp. Var besviken när han värvades och då trodde man ändå han var tänkt som tvåa och att en etta skulle komma. Kändes som tredjecenter på sin höjd tyckte jag redan då.
Vems förväntningar syftar du på? Tror vi är inne lite på samma spår, samtidigt måste man enligt mig ändå bedöma spelaren ifråga utifrån den roll de faktiskt har i laget.

Om Pajen går ut med att Rissanen är värvad som spets och tänkt att bära en toppkedja i laget, matchas ihop med Little och ska vara ledande i powerplay - så är det en flopp. I mina ögon och förmodligen de flesta supportrar som någonstans har högre förväntningar på honom utifrån det jag skrev.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Enligt mina förväntningar är han iaf som förväntat, sen kanske andra trodde på nåt man inte kunde läsa sig till på EP, Pajen verkar ju gjort det iaf...
Per aspera ad inferi
Metallica
Medelmåtta

Ja, har för mig att Pajen berättade i någon intervju om hur välscoutad Rissanen kändes och att det var den spelartyp de hade letat efter. Kan ju vara tomma ord också som sagt för att man inte lyckades locka hit någon bättre.

Känns som att han bara är en av alla de 4-5 tredjecentrar vi nu sitter med.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Flipp & flopp efter 10 omgångar:

Flippar:

Olle - Har haft en jämn hög nivå hittills. Fortsätter han så här är han vår främsta spetsforward tillsammans med Little.
Holös - Han överträffar sina väldigt höga förväntningar. Oflashig spelartyp med håller extremt hög SHL-nivå.
Hampus - Väldigt stabil. Gör aldrig fel. Bevisat stark skridskoåkare. Riktigt bra värvning.
Max - "Posseses a booming shot" säger EP. Håller med. Kommer in i det mer och mer. Tre mål på nio matcher är starkt!

Floppar:

Rissanen - Har inte visat några toppcenteregenskaper alls tycker jag. Som en finsk Almtorp typ.
Sörensen - Lyckades aldrig här. Skadad eller dålig. Orkade inte med hårdare Bert-träningar. Tack och hej!
Lundh - Gnetar på men har inte kommit till sin rätt alls än. Måste hitta kemi med några snarast!
Jimmy - Samma som ovan. Var typ den enda bra spelaren förra året men i år går det tungt. Hoppas det släpper!
Användarvisningsbild
exile82
Rutinerad

Jag skriver under på det mesta Tröjan, men jag vet inte om jag skulle vilja dra det så långt som att Jimmy floppat.
Skriv svar