Flippar & Floppar 19/20

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

06 aug 2019, 22:54

Tänker att jag skapar den här tråden, tror inte vi haft det innan?
Jag tänker att man får välja 1-2 spelare som flippar och samma med floppar i LHC.
Just det här med floppar känns ju sådär så därför får vi tänka oss för och inte såga spelarna utan mer vem man inte riktigt tror på iår och en proffesionell motivering.

Mina flippar.
1. Max Lindroth - den egentligen ända offensiva back vi har som dessutom är fullt frisk. Jag tror att han kommer att ges ett stort förtroende och tillsammans med Hampus Larsson utgöra LHC:s bästa backpar. Hoppas att de kan få spela ihop, tror att Hampus med mer rutin kan komplettera honom bra

2. Joe Whitney - han gjorde egentligen ingen dålig säsong förra året utan levererade bra med poäng och jag tror att han iår med bättre träning och när han känner liga mer så kommer han att leverera ännu mer poäng. Min känsla är att han landar bakom Little vad gäller poängproduktion. Då ser jag Alltså Little som vinner av vår poängliga

Flopp
1. Mattias Bäckman - beror på skadehistoriken och fortfarande finns förväntningarna på att han ska vara vår pp back nr 1. Jag tror tyvärr tvärtom, blir gärna motbevisad.
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 aug 2019, 23:49

Kul tråd @East!

Känns som att den kommer att användas flitigt under säsongen. Bara att hoppas att det är flipp-delen som kommer gå varm.

Så här på förhand måste den här säsongen slå rekord i flipp/flopp-spelare. Det är egentligen lättare att hitta spelare där man tror sig veta vad man får ut :lol:

Väntar med floppar tills det finns någon att tycka något sådant om och kör på två riktiga optimistflippar:

Flipp 1: Bäckman - Kommer ut skadefri och mer taggad än någonsin till hösten. Utses till SHL:s bästa back efter säsongen.

Flipp 2: Rissanen - Han bara måste flippa! Hittar perfekt kemi med Little. Gör 50 pinnar i grundserien!
serbenz
Medelmåtta

07 aug 2019, 06:12

Flipp 1: Hampus Larsson - En ung back med erfarenhet och ledaregenskaper som bör kunna ta ordentliga kliv hos oss med rätt speltid. Tar över Eddies roll som inofficiell ledare i gruppen.

Flipp 2 : Nick Sörensen - Den här säsongen händer det! Det måste göra det. Nick spelar minst 45 omgångar och når 20-målsstrecket.

Flipp 3 : Robin Johansson - Gled in på ett bananskal iom Dannes operation. Har absolut inga förväntningar på sig, perfekt läge för att chocka fansen! Sätt han framför kassen i pp så snubblar han in några kassar.

Flopp: Patrik Lundh - Jag är orolig att Peppe kommer få det svårt att motsvara dessa högt ställda förväntningar. Gjorde 40 pinnar senast i DIF och även om man inte förväntar sig det ska han ändå vara en av våra producerande spelare. Är han det? Räcker annars hårt jobb och bra inställning för vår enda "stjärnvärvning"?
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

07 aug 2019, 07:49

Flopp - Bert. Inte nödvändigtvis för att han kommer göra ett dåligt jobb men dels har han ärvt en del spelare som känns som att de inte går ihop och dels råder en nästan hysterisk övertro på vad han kan åstadkomma bara för att han har en annan filosofi än vad våra tränare haft tidigare. Spelare som varit otränade kommer plötsligt bli superfit, spelare som haft loj glidarinställning kommer plötsligt köra så det sprutar svett ur öronen. Dessutom kommer försvarsspelet magiskt ordna upp sig och centerbristen gör inget eftersom vi kommer va en sån sanslös lagmaskin... Tror inte det är så enkelt och i verkligheten tror jag inte skillnaderna mot tidigare år kommer bli så brutalt märkbara, särskilt inte år 1. Därför tror jag Bert kommer ses som en flopp av många, för att det inte kommer bli den fullständiga revolutionen som folk hoppas på.

Flipp - Hampus Larsson. Nu har han förvisso hypats rejält efter en persons uttalande (Laxens) men om vi låtsas att ingen har några förväntningar på honom tror jag han kan bli den nya Eddie (som han var när han kom hit, inte senaste säsongen).
Dessa medlemmar gillar skribenten alfie för sitt inlägg:
PuckOut
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

07 aug 2019, 08:00

Sett till förra säsongen så borde ju alla spelare i den truppen kunna bli en flipp, med några få undantag typ Jimmy A som var bra redan förra året...
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

07 aug 2019, 08:48

@jg

Haha så är det faktiskt :lol:
Användarvisningsbild
Morr1
Nybörjare

07 aug 2019, 10:01

Flipp: Olle Lycksell. Den jag tror utvecklats mest sedan förra säsongen samt kommer få mycket mer förtroende!

Flopp: Withney. Tyvärr med dom förväntningarna om att prestera ännu bättre denna säsong så tror jag inte han passar in i den hockey som ska spelas och han kommer få svårt att ta plats i dom 2 "första" kedjorna där spetsen placeras! Är beroende av bättre spelare runt sig och det får han inte i en 3e,4e kedja..
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

07 aug 2019, 10:54

Flipp: Mikael Frycklund. Tror mycket på honom, och ryktet om hans ev. bristande skridskoåkning/tempo gör att förväntningarna är ganska låga generellt. Jag tycker han känns som en "Pajen/Carl Söderberg-typ", en väldigt rejäl center med blick för spelet, tyngd, pondus, stigande utvecklingskurva och att han kommer må bra av att, under rätt förutsättningar, äntligen ta steget "hemifrån" på riktigt.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

07 aug 2019, 10:56

Angående Frycklund, starkt av en kille som enligt sägen inte hann med tempot i HA att vara poängbästa centern (tror han var poängbäst av samtliga cetnrar va?) i samma liga.
Dessa medlemmar gillar skribenten Lukkinen för sitt inlägg:
johnjohn117
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
DMSRY
Nybörjare

07 aug 2019, 11:19

Lukkinen skrev:
07 aug 2019, 10:56
Angående Frycklund, starkt av en kille som enligt sägen inte hann med tempot i HA att vara poängbästa centern (tror han var poängbäst av samtliga cetnrar va?) i samma liga.
Glöm inte bort Tony! ;)
Barry Carlisle

07 aug 2019, 11:28

Tony kom före.

Men av det jag har sett av Frycklund så var tempot aldrig nått problem. Som Ndur säger, en Söderberg-typ. Tror han kommer vara en av de stora överraskningarna i ligan.
Joonas84
Rutinerad

07 aug 2019, 12:52

Ndur skrev:
07 aug 2019, 10:54
Flipp: Mikael Frycklund. Tror mycket på honom, och ryktet om hans ev. bristande skridskoåkning/tempo gör att förväntningarna är ganska låga generellt. Jag tycker han känns som en "Pajen/Carl Söderberg-typ", en väldigt rejäl center med blick för spelet, tyngd, pondus, stigande utvecklingskurva och att han kommer må bra av att, under rätt förutsättningar, äntligen ta steget "hemifrån" på riktigt.
Jag tror tyvärr inte på Frycklund. Tror det blir flopp tyvärr, men vet inte riktigt vad rimliga förväntningar kan vara.
Tempostarka centrar är ett måste i SHL nuförtiden.
Alekar

07 aug 2019, 13:12

Flipp: LHC

Flopp: HV71

Den enda flippen och floppen som spelar någon roll för mig.
Dessa medlemmar gillar skribenten Alekar för sitt inlägg (totalt 4):
8-0edenbrahSakicGardet
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

07 aug 2019, 14:34

Alekar skrev:
07 aug 2019, 13:12
Flipp: LHC

Flopp: HV71

Den enda flippen och floppen som spelar någon roll för mig.
+1
Det är skön-t
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

15 aug 2019, 15:51

Tycker denna tråd är lite för kul för att dö ut!

Mina förhoppningar och farhågor:

Flipp 1: Hampus Larsson. Jag gillade honom i Timrå (frågade en bekant ”vem fan kaptenen var” och fick till svar att det var en av SHLs mest underskattade spelare redan då) och tror han blir bättre med ett år till i bagaget, en bra sommar och en bättre omgivning generellt.

Flipp 2: Mikael Frycklund. Jag tror verkligen på honom. Såg honom visserligen bara i typ 4 matcher i fjol (mot Västervik och Bofors) och kan inte säga att jag då skrek att cluben skulle värva men en kombination av det lilla jag såg och kommentarer från en kollega som är HA-nörd så känns det svårt att inte ha förhoppningar. Förtroende för Bert och hans filosofi skadar inte heller även om det inte är någon garanti såklart.

Flopp 1: Andrew Gordon. Tror tyvärr inte så mycket på kära Gordon i år. Hade en dålig känsla så många matcher i fjol och kände inte att han åstadkom särskilt mycket. Är inte purung heller och har spelat rätt tufft.

Flopp 2: Sebbe Karlsson. Det har skrivits mycket om att han är fullt återställd och i bättre form än på många många år, men hockey handlar inte bara om fysiken och frågan är om han hänger med i tempot längre alls. Jag hoppas jag har fel men tror inte att det blir någon supercomeback utan snarare en Sebbe som inte riktigt hänger med längre och som gör sin sista säsong i Linköping i en fjärdelina, på bänken och stundtals på läktaren.
Skriv svar