Är det så här LHC sköter framtida sponsorer för herrarna?

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
QPR
Amatör

26 mar 2019, 18:57

https://www.corren.se/sport/lhc/miljonr ... 26756.aspx
Missförstå mig inte men jättebra att LHC Dam får pengar de har det inte allt för fett.

Undrar bara hur många missförstånd som har gjorts tidigare?
Kanske flera hundratusen eller miljoner vem vet?

Helt jävla horribelt.
ALWAYS THERE
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

26 mar 2019, 19:03

QPR skrev:
Missförstå mig inte men jättebra att LHC Dam får pengar de har det inte allt för fett.

Helt jävla horribelt.
Så här får det ju bara inte gå till! SKÄMMES Cluben! :evil:
Till en början skulle sponsringen gå till LHC:s herrar, men efter att Sören mejlat dem utan att få något svar tog allting en vändning.

– Jag ringde kundtjänst och frågade om mejlet hade kommit fram till rätt person. De svarade att de hade vidarebefordrat det och att någon skulle kontakta mig, men ingen hörde av sig på ytterligare en vecka, säger Sören Eriksson.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

26 mar 2019, 19:48

Lukkinen skrev:
26 mar 2019, 19:03
QPR skrev:

Helt jävla horribelt.
Så här får det ju bara inte gå till! SKÄMMES Cluben! :evil:
Till en början skulle sponsringen gå till LHC:s herrar, men efter att Sören mejlat dem utan att få något svar tog allting en vändning.

– Jag ringde kundtjänst och frågade om mejlet hade kommit fram till rätt person. De svarade att de hade vidarebefordrat det och att någon skulle kontakta mig, men ingen hörde av sig på ytterligare en vecka, säger Sören Eriksson.

Grovt tjänstefel
Det är skön-t
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

26 mar 2019, 20:05

Jag reagerade på precis samma sak. Jag förutsätter att Cluben rannsakar sig själva i och med detta. Var har felen begåtts? Nu när det dessutom blivit medialt hur hanteringen sker är det jäkligt kritiskt att man slickar lite extra röv mot befintliga supportrar för att visa att man visst bryr sig. Utåt mot potentiella sponsorer är det än viktigare att man lägger sig platt och lyfter hur oerhört viktiga alla samarbetspartners och sponsorer är för klubbens överlevnad. Det här är faktiskt en kris, särskilt som det nu finns för i stort sett vem som helst att läsa, och då är det krishantering som gäller. Oavsett om det är en enstaka händelse grundad i individuella misstag med att vidarebefordra mail, om tiden inte funnits för att återkoppla eller om det beror på att man inte bryr sig mer.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

27 mar 2019, 16:32

Nu skriver de om det i Aftonbladet, pinsamt, tänk att Cluben lyckas med att framstå som amatörer offentligt gång på gång...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Satashi'
Erfaren

27 mar 2019, 17:21

"LHC:s försäljningschef Fredrik Johnson säger till Corren att Sören Eriksson måste ha mejlat till fel adress. "

DU HJÄLPER INTE TILL HÄR, FREDRIK
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

27 mar 2019, 17:40

Satashi' skrev:
27 mar 2019, 17:21
"LHC:s försäljningschef Fredrik Johnson säger till Corren att Sören Eriksson måste ha mejlat till fel adress. "

DU HJÄLPER INTE TILL HÄR, FREDRIK
Samtidigt säger LHC kundtjänst att de har vidarebefordrat mejlet. :roll:
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

27 mar 2019, 17:50

Det är jävligt klumpigt att inte svara på ett sponsormail, sånt får ju aldrig hända, bättre att höra av sig en gång för mycket än inte alls.
Nu kan ju damerna betala löner till spelarna och börja bli en riktig konkurrent till Luleå där alla damer har lön under säsongen. Så i slutänden så vart det bra denna gång. Men vem vet hur det har varit förut, kan det vara mycket sponsorpengar som har brunnit in för man inte har goda rutiner med att ta till vara intresserade människor.

Här är hela artikeln om ni är intresserade att läsa den:

Miljonregn över LHC:s damer

Efter den bittra finalförlusten mot Luleå får nu LHC:s damer ett glädjande besked. Företagaren Sören Eriksson går in med minst en miljon kronor till damverksamheten över en femårsperiod.

Därmed går nu 200 000 kronor per år i fem års tid till Linköpings damverksamhet, och Sören Eriksson hoppas att flera företagare vågar ta efter.

– Alla är lika mycket värda. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det var så orättvist. Jag är glad över att jag får hjälpa till, säger han glatt och fortsätter:

– Jag är lyckligt lottad och det har gått bra för mig i livet. Jag har mer pengar än vad jag kan göra av med och varför inte hjälpa till på det här sättet då.

Det extra klirret i kassan blev en positiv överraskning för damerna, och nu ska pengarna användas till att skapa bättre förutsättningar för laget.

– Vi vet inte den exakta summan då han verkar vara taggad på att sponsra med ännu mer. Oavsett i vilken form det blir är vi fantastiskt glada över det då vi kan satsa mer på damhockeyn i Linköping. Det här är helt fantastiskt. Det kommer bli mycket lättare att göra det bättre för tjejerna, säger den avgående sportchefen Kim Martin-Hasson, som hållit i kontakterna.

Han pratade med en bekant som gav rådet att istället höra av sig till LHC-damernas dåvarande sportchef Kim Martin-Hasson. Sagt och gjort. Efter drygt fem minuter hörde sportchefen av sig.

– Jag kände mig nästan lite dum som inte ens hade tänkt på damhockeyn. Man är så fast i sina strukturer, förklarar Eriksson.

Det stora lönegapet mellan damer och herrar som spelar ishockey är ingen hemlighet. Dock blev Sören chockad när han fick reda på hur pass stort gapet var.

– Jag fick reda på att den bäst betalda bland LHC:s damer har en knapp halvtidslön. Jag blev helt chockad och tänkte "lever vi på 1800-talet eller". Det är bedrövligt. Många har inte ens någon lön alls. Jag trodde inte att det var så illa, säger Eriksson.

Enligt LHC:s försäljningschef Fredrik Johnson är det ingen på LHC:s marknadsavdelning som nåtts av informationen att Sören Eriksson ville sponsra herrarna.

– Förmodligen har han mejlat en adress som ingen här har koll på. Vi brukar få höra att vi ringer för mycket. Det här är nog tyvärr bara ett jättemissförstånd. Jag hade ringt samma sekund. Men vi är självklart glada över att sponsringen går till damerna istället, säger Johnson.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

27 mar 2019, 18:13

@Nils

Hur menar du att det blev bra denna gång? Kan inte se hur detta på något sätt blev bra.. förutom att damerna fick en liten slant då.

Nej vi kan inte konkurrera med Luleå pga detta. 200,000 räcker till ungefär 1/3 av en normal årslön i Sverige, vilket är ungefär vad Luleås finska stjärnor tjänar (35,000/månaden-ish har jag för mig).
Det räcker alltså till en tredjedels finsk världsstjärna helt enkelt, om man vill bränna allt på det :D
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

27 mar 2019, 20:22

@Hockeytröjan

Det som jag menar är att vart bra är ju att sponsoren vill fortsätta sponsa även om föreningen inte tog kontakt med honom.

Nu kan ju damerna betala löner till spelarna och börja bli en riktig konkurrent till Luleå där alla damer har lön under säsongen. Så även om pengarna inte räcker till är det ju en bra början mot ett system där LHC-damer får lön.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

27 mar 2019, 22:46

@Nils

200,000 är jättebra pengar för damlaget men vi ska inte överskatta en sådan i sammanhanget liten slant.

Pengarna kanske gör att de har råd med mat lite oftare efter träningar och matcher, några bussresor eller något. Eller att de slipper hämta pantburkar på företag.

Skulle man använda det till lön på hela laget som Luleå, säg 25 pers, skulle det ge typ 200 spänn var i månaden netto.

Luleås damlag har en mindrcraft-miljardär. Vårt damlag har fått 200,000 kr av en gubbe (no offense mot honom såklart). Det går inte att ens i närheten konkurrera på samma villkor.
Skriv svar