Mora - Linköping, 12/2 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Joonas84
Rutinerad

12 feb 2019, 21:33

Hur är det med fysiken på spelarna i och med dessa tapp i slutet av matcherna. Man börjar ju undra. Att spelarna är svaga mentalt är ju dock ingen nyhet i LHC.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

Hur många gånger har vi gett bort 2-0 sent i tredje denna säsongen mot de allra sunkigaste skitlagen? På rak arm kan jag säga babianrövarna x2 och nu Mora. Någon mer gång? Så jävla värdelöst! Fan ta varenda en i laget! Sådant här FÅR inte hända, ändå händer det gång på gång på gång på gång för oss. Skamligt!
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

12 feb 2019, 21:37

Joonas84 skrev:
Hur är det med fysiken på spelarna i och med dessa tapp i slutet av matcherna. Man börjar ju undra. Att spelarna är svaga mentalt är ju dock ingen nyhet i LHC.
Fast vi släppte till mängder med chanser matchen igenom. Tycker inte det beror på fysik utan att laget inte är bättre.

Lukkinen har varit inne på det tidigare att det är slöseri att värva något till detta lag som ändå inte kommer att komma långt i slutspel.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

12 feb 2019, 21:38

Det håller tyvärr inte, vi skulle behöva alla spelare tillgängliga som överpresterar lite som i oktober.
Med Bäckman borta utan någon ersättare, med Filip Karlsson som andra center så blir det inte bättre än så här. Det finns inga tendenser heller till att förstärka laget utan man lever lite på hoppet om att tabellen är jämn däremot räcker det med att se spelet så förstår man att vi är 9-10 bra.
Tycker Roy får för lite uppmärksamhet och beröm, han är helt fantastisk!
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

12 feb 2019, 21:39

Dessutom, vi släpper till 45 skott mot Mora...
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

12 feb 2019, 21:42

East skrev:
Det håller tyvärr inte, vi skulle behöva alla spelare tillgängliga som överpresterar lite som i oktober.
Med Bäckman borta utan någon ersättare, med Filip Karlsson som andra center så blir det inte bättre än så här. Det finns inga tendenser heller till att förstärka laget utan man lever lite på hoppet om att tabellen är jämn däremot räcker det med att se spelet så förstår man att vi är 9-10 bra.
Pratar du generellt eller specifikt om denna matchen?
Om vi ser till den här matchen så har spelarmaterialet ingenting med resultatet att göra.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
revoleddam
Medelmåtta

alfie skrev:
12 feb 2019, 21:29
revoleddam skrev:
12 feb 2019, 21:15
Där försvann mitt cmore abonnemang! Kommer inte orka en nagelbitare ala 2012. För det lär det bli.
Nog för att man kan va bitter men det är 17 poäng ner till Mora och Örebro med 12 matcher kvar. Tror t.o.m. vi kan ta 0 poäng resterande 12 matcher och ändå undvika kval.

Däremot finns ju en rätt stor risk att vi missar play in om det fortsätter så här.
Det är alltså 36p att spela om. Jag skulle inte vara lika säker som du, speciellt inte om vi skulle ta 0 av 36 p kommande 12 omgångar. Vi kan få det riktigt tufft tror jag. Spelet är så dåligt på samtliga punkter att jag mår illa, bortsett från monstret möjligtvis.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

12 feb 2019, 21:45

bloodandashes skrev:
East skrev:
Pratar du generellt eller specifikt om denna matchen?
Om vi ser till den här matchen så har spelarmaterialet ingenting med resultatet att göra.
Jag pratar generellt. Truppen är i dagsläget för svag
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
LilleMan
Erfaren

12 feb 2019, 21:48

3 poäng ner till 11e plats, förlust mot Rögle på torsdag och vi kan ligga där :roll:
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

12 feb 2019, 21:50

Mitt tålamod börjar tryta än mer med Wright och Filip Karlsson när man säljer sig så billigt vid avgörande situationerna som innan 1-2 och 2-2.

Ska vi ha någon möjlighet att ta oss förbi play-in och ev. ta oss förbi en kvart (mycket längre än så har jag svårt att tro med det spelet man visar upp hittills) så krävs det en ny center, absolut nödvändigt!

Skeppa Wright (skiter i om vi så måste fortsätta betala lön och ingen vill ha honom), i "långa" loppet så är det mer givande att spela Lycksell och Pasic m.fl. Dom är ju här kommande säsong vart fall och skulle nog bara må bra av känna på att spela även nu när det drar ihop sig.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

12 feb 2019, 22:13

pengar för en center av klass verkar vi inte ha. Tycker signalerna var rätt tydliga när vi inte hade råd med Svedberg och lånade in en Gunnarsson.
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

12 feb 2019, 22:17

Tommy effekten. Nästa säsong kommer vi inte att vara ett topplag heller, kommer bara bli sämre. Sanna mina ord.
Det är skön-t
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

12 feb 2019, 22:27

Kan inte släppa det här. Att man ÄNNU en gång går i fällan och endast fegspelar i egen zon i tredje när vi leder har historiskt sett fungerat extremt dåligt för oss. Finns det på riktigt någon alls som tycker att vi är bra på att försvara ledningar? Bästa sättet att inte släppa in mål vid ledning måste väl ändå vara att inte spela i egen zon? Ändå är det precis där vi gång på gång på gång väljer att ta fighten. Varför gör man inte ens en ansats att lyfta upp spelet? Vi är usla på att försvara ledningar i egen zon i tredje, ändå är det exakt det vi ännu en gång försöker oss på att göra. Finns ett mycket bra ord för sådana som upprepar samma misstag om och om igen men hoppas på ett annat resultat.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Mittzon
Erfaren

12 feb 2019, 22:54

Oerhört svårt att vinna matcher i rad när man som bäst spelar jämnt med motståndarna. Blir mest en seger där och en förlust där.

Möjligt att jag tolkar helt fel, men det finns alltså personer som har förväntningar om att laget ska nå en direktplats till slutspelet? Hade man det inför säsongen är det bara lite oförståeligt men att förväntningarna inte minskat under säsongens gång är än mer oförklarligt.

Orolig 1: Att vi och Brynäs är solklara kandidater till att sluta på 11:e platsen. Ett poängsnitt på 1.3 poäng/match senaste 30 matcherna säger en del om vilket håll detta bär åt.
Orolig 2: Att vi budgeterat att vi ska oss till kvartsfinal.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

12 feb 2019, 23:17

Ja då vart det endast en enpoängare uppe i Mora, så man känner sig lite besviken efter ha tappat en ledning på 2 mål i sista 6 minuterna. Visst finns det bra saker även i denna match att ta med sig hem, men just nu är det bara tomhet i sinnet.

Man må väl ändå plussa för Gordon och Little som nätade, Little har nu producerat 12 poäng på de senaste 11 matcherna, vilket är ju med beröm godkänt. Gordon har spelat mycket bra efter jul, så han har börjat hitta sin slutspelsform.

Roy tog ett nytt passningspoäng, nu ligger han två poäng över Lilja, Lilja hade jag velat ha kvar i laget denna säsong.
Skriv svar