Linköping - Mora, 10/1 19:00

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

08 jan 2019, 09:15

Bild

Saknade spelare:
Almen Bibic
Mattias Bäckman
Sebastian Karlsson
Daniel Olsson Trkulja?

Fem senaste:
Linköping - HV71 4-3 OT
Timrå - Linköping 3-4
Linköping - Färjestad 5-4
Malmö - Linköping 2-3 OT
Skellefteå - Linköping 6-2

Lagstatistik:
GPG - 2.77
GAPG - 2.43
PP - 19%, PK - 81%

Interna poängligan:
Derek Roy - 25P (4+21)
Joe Whitney - 20P (10+10)
Nick Sörensen - 17P (10+7)
Adam Brodecki - 17P (6+11)
Andrew Gordon - 15P (5+10)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 19 matcher, 92.56% och 2.12 GAA
Jacob Johansson - 13 matcher, 91.27% och 2.51 GAA

Bild

Saknade spelare:
Daniel Grillfors

Fem senaste:
Mora - Djurgården 5-3
Mora - Luleå 4-7
Växjö - Mora 5-2
Mora - Skellefteå 3-1
Mora - Djurgården 3-2 SO

Lagstatistik:
GPG - 2.30
GAPG - 3.20
PP - 19%, PK - 79%

Interna poängligan
Spencer Abbott - 23P (4+19)
Andrew Rowe - 20P (11+9)
Mathias Bromé - 18P (10+8)
Michael Haga - 17P (8+9)
Michael Keränen - 14P (4+10)

Interna målvaktsligan:
Janne Juvonen - 12 matcher, 91.97% och 2.64 GAA
Christian Engstrand - 9 matcher, 89.43% och 3.15 GAA

Tidigare möten:
Mora - Linköping 1-2
Linköping - Mora 7-4

Kom igen Cluben!
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

09 jan 2019, 13:25

https://mobil.corren.se/sport/lhc/lhc-s ... 70447.aspx

Whitney ser alltså ut att petas. Kan köpa det sett till form men kan inte låta bli att plågas över att Wright får spela när Whitney inte får, även om det är olika positioner. Hade hellre sett att Whitney spelar och att Olle går in på centerplats igen ärligt talat. Men petningen kan ju handla om inställning eller dyl. också..
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

09 jan 2019, 14:50

Nu är det ju bara en spekulation av Bergsten att Whitney ska petas i matchen när han inte tränade PP.

Här är hela intervjun från Corren av Bergsten med Tommy Jonsson för de som kan läsa alla artiklar:

LHC-stjärnan kan petas mot Mora

Broc Little tränade inte på is – men räknar med spel i torsdagsmatchen mot Mora. Däremot ser det ut som om Joe Whitney petas.

På onsdagen fanns han på grund av skadekänning inte med på träningen i Saab arena.

– Nej, han körde alternativ träning, säger Tommy Jonsson, tränaren.

Men han spelar mot Mora?

– Det utgår jag ifrån. Jag hoppas det.

Det är inget allvarligt?

– Nej, det är det inte.

Av träningen att döma tar JVM-forwarden Johan Södergran plats i förstakedjan med Little och Derek Roy, vilket i sin tur betyder att Adam Brodecki hamnar med James Wright och Nick Sörensen.

Joe Whitney?

Som det såg ut kan den amerikanske forwarden, som så här långt svarat för 20 poäng och därmed är tvåa i den interna poängligan efter ovannämnde Roy, överraskande petas. Han fanns inte heller med i någon av uppställningarna när passet avslutades med power play-träning.

Tommy Jonsson vill inte säga så mycket om det eller kommentera enskilda spelare, men säger:

– Det är tufft att formera laget och hård konkurrens på vissa delar. Så är det. Alla har olika roller och olika spelare som man konkurrerar med. Men jag vill inte säga så mycket mer om det nu. Vi tar ut laget i morgon.

Känns det som angenäma problem nu när skadeläget avsevärt förbättrats?

– Det är en del av jobbet. Kul är det inte, jag vill att alla ska spela. Det kan vara svåra beslut som kräver en hel del tankeverksamhet. Samtidigt tror jag att det är bra för laget att det ser ut på det sättet.

– Det gäller att hålla igång alla, för det är så små skillnader, säger Jonsson.

LHC går in till hemmamötet med nästjumbon Mora med fyra raka segrar i ryggen.

– Mora slog Djurgården senast och vi måste göra en topprestation att vinna. Det krävs i alla matcher, säger LHC-tränaren.
Användarvisningsbild
howswedeitis
Medelmåtta

09 jan 2019, 15:33

JDN skrev:
09 jan 2019, 13:25
https://mobil.corren.se/sport/lhc/lhc-s ... 70447.aspx

Whitney ser alltså ut att petas. Kan köpa det sett till form men kan inte låta bli att plågas över att Wright får spela när Whitney inte får, även om det är olika positioner. Hade hellre sett att Whitney spelar och att Olle går in på centerplats igen ärligt talat. Men petningen kan ju handla om inställning eller dyl. också..
+1

Att Wright fortfarande får så stort förtroende är ett mysterium.
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

09 jan 2019, 15:36

Nils skrev:
09 jan 2019, 14:50
Nu är det ju bara en spekulation av Bergsten att Whitney ska petas i matchen när han inte tränade PP.

Här är hela intervjun från Corren av Bergsten med Tommy Jonsson för de som kan läsa alla artiklar:

LHC-stjärnan kan petas mot Mora

Broc Little tränade inte på is – men räknar med spel i torsdagsmatchen mot Mora. Däremot ser det ut som om Joe Whitney petas.

På onsdagen fanns han på grund av skadekänning inte med på träningen i Saab arena.

– Nej, han körde alternativ träning, säger Tommy Jonsson, tränaren.

Men han spelar mot Mora?

– Det utgår jag ifrån. Jag hoppas det.

Det är inget allvarligt?

– Nej, det är det inte.

Av träningen att döma tar JVM-forwarden Johan Södergran plats i förstakedjan med Little och Derek Roy, vilket i sin tur betyder att Adam Brodecki hamnar med James Wright och Nick Sörensen.

Joe Whitney?

Som det såg ut kan den amerikanske forwarden, som så här långt svarat för 20 poäng och därmed är tvåa i den interna poängligan efter ovannämnde Roy, överraskande petas. Han fanns inte heller med i någon av uppställningarna när passet avslutades med power play-träning.

Tommy Jonsson vill inte säga så mycket om det eller kommentera enskilda spelare, men säger:

– Det är tufft att formera laget och hård konkurrens på vissa delar. Så är det. Alla har olika roller och olika spelare som man konkurrerar med. Men jag vill inte säga så mycket mer om det nu. Vi tar ut laget i morgon.

Känns det som angenäma problem nu när skadeläget avsevärt förbättrats?

– Det är en del av jobbet. Kul är det inte, jag vill att alla ska spela. Det kan vara svåra beslut som kräver en hel del tankeverksamhet. Samtidigt tror jag att det är bra för laget att det ser ut på det sättet.

– Det gäller att hålla igång alla, för det är så små skillnader, säger Jonsson.

LHC går in till hemmamötet med nästjumbon Mora med fyra raka segrar i ryggen.

– Mora slog Djurgården senast och vi måste göra en topprestation att vinna. Det krävs i alla matcher, säger LHC-tränaren.

Saxat från artikeln:
”Som det såg ut kan den amerikanske forwarden, som så här långt svarat för 20 poäng och därmed är tvåa i den interna poängligan efter ovannämnde Roy, överraskande petas. Han fanns inte heller med i någon av uppställningarna när passet avslutades med power play-träning.”

Med andra ord såg det ut som att han skulle petas samt att han heller inte var med i någon pp-uppställning. Med andra ord inte enbart avsaknaden i PP som ligger bakom uttalandet. Men visst det är inte helt säkert, vilket också står i artikeln.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

09 jan 2019, 16:30

Nae vafan!?

Är det någon som ska petas är det Wright. Det finns fan inget annat.
Det här gör mig irriterad.

Om man prompt ska spela Wright så är det ju mer rimligt att ställa över en center (Filip eller Olle).
Det här förstår jag bara inte.
Mittzon
Erfaren

09 jan 2019, 18:51

Från Kedjeformationer 18/19 ;)
Mittzon skrev:
31 dec 2018, 02:26
Magkänslan säger mig att Whitney kan ligga dåligt till när Södergran kommer tillbaka. Lycksell får nog känna på J20 en hel del.
Vi checkar av att Lycksell spelat en match med J20 och att Whitney kommer bli petad. Blir väl full pott om Lycksell blir 13:e forward imorgon.

Att Wright fortsatt är given på 12 forwards och framförallt fastcementerad med våra toppspelare...En sak om Wright i enstaka matcher skulle visat upp en uppsida som gör att man har tålamod med honom. Utan att överdriva det minsta har jag oerhört svårt att peka ut en match där Wright varit mer än bra, så enormt många "var han med matcher" från Wrights sida.

Förvånansvärt många biljetter sålda med tanke på motstånd och att det nyss varit jul.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

09 jan 2019, 20:14

Vi får väl se hur det blir med vilka som matchas i morgon och om någon är skadade.

Jag tror att Whitney om han är hel kommer att spela, men det är ju bara vad jag tror. Nu tycker jag faktiskt att artikeln inte sa mycket om det hela, bara spekulationer av Bergsten och inget annat.
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

10 jan 2019, 17:45

Målvakter
50. Jonas Gustavsson (30. Jacob Johansson)

Backar
37. Adam Ginning - 4. Chad Billins
32. Lukas Bengtsson - 47. Anton Karlsson
40. Simon Lundmark - 53. Eddie Larsson
14. Kristoffer Gunnarsson

Forwards
13. Andrew Gordon - 36. Filip Karlsson - 84. Jimmy Andersson
41. Broc Little - 9. Derek Roy - 38. Johan Södergran
20. Nick Sörensen - 18. James Wright - 22. Adam Brodecki
17. Fredrik Karlström - 27. Dan Pettersson - 71. Daniel Olsson Trkulja
31. Olle Lycksell
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

10 jan 2019, 17:51

Whitney blev alltså petad! Lite märkligt som ni andra varit inne på då Wright är den som sett sämst ut på plan. Vettigt med Gunnarsson som sjunde back dock.

Ak47 - Bengtsson
Eddie - Lundmark
Billins - Ginning
Gunnarsson

Broc - Roy - Södergran (ta chansen nu Johan, denna kedja kan bli riktigt vass!)
Jimmy - Filip - Gordon ( Har funkat bra ihop )
Brodecki - Wright - Sörensen ( Ja ska Wright fortsätta spela så är det ändå bra matchning att sätta honom med två lirare)
Trkulja - Dan - Karlström (Lite trist med Karla i fjärde men ändå trevligt med en fjärde som kanske producerar)

Lycksell (Inte ologiskt då det gått lite trögt för honom)

edit: Var lite sen på pucken
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

10 jan 2019, 19:01

Så var det detta med att släppa in första jävla skottet... :roll:
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

10 jan 2019, 19:15

Fantastisk inledning första tio. Fullständigt pulveriserade av ett riktigt sunkigt skitgäng. Endast tur att vi inte ligger under med mer än 0-1. Dags att vakna kanske?! :shock:
ClubenSwe
Rutinerad

10 jan 2019, 19:16

Lukkinen skrev:
10 jan 2019, 19:01
Så var det detta med att släppa in första jävla skottet... :roll:
Sånt händer. Problemet är vårat spel, fruktansvärt utspridda och inte en enda kedja som jobbar som en enhet.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

10 jan 2019, 19:29

Mycket viktigt! Vi gör en riktig skitperiod men har 1-1. Det kan inte bli mycket sämre framöver så nu trampar vi på!
Blålinje
Nybörjare

10 jan 2019, 19:44

Karlström matchas alltså som 13:e varannat byte, vad måste killen göra för att få spela?
Skriv svar