Linköping - HV71, 5/1 18:00

Diskutera om och omkring Cluben
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

01 jan 2019, 18:51

Bild

Saknade spelare:
Adam Ginning - JVM
Johan Södergran - JVM
Almen Bibic
Mattias Bäckman
Sebastian Karlsson

Fem senaste:
Timrå - Linköping 3-4
Linköping - Färjestad 5-4
Malmö - Linköping 2-3 OT
Skellefteå - Linköping 6-2
Linköping - Färjestad 0-1

Lagstatistik:
GPG - 2.72
GAPG - 2.41
PP - 19%, PK - 82%

Interna poängligan:
Derek Roy - 23P (4+19)
Joe Whitney - 19P (10+9)
Nick Sörensen - 17P (10+7)
Adam Brodecki - 17P (6+11)
Jimmy Andersson - 15P (5+10)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 18 matcher, 92.77% och 2.07 GAA
Jacob Johansson - 13 matcher, 91.27% och 2.51 GAA

Bild

Saknade spelare:
Martin Fehérváry - JVM
David Gustafsson - JVM
Christoffer Persson
Filip Sandberg
Martin Thörnberg

Fem senaste:
Örebro - HV71 1-3
HV71 - Malmö 3-1
Djurgården - HV71 0-2
HV71 - Färjestad 4-3
Djurgården - HV71 3-2 OT

Lagstatistik:
GPG - 2.38
GAPG - 2.14
PP - 18%, PK - 86%

Interna poängligan
Markus Ljungh - 21P (8+13)
Mattias Tedenby - 20P (6+14)
Simon Önerud - 17P (11+6)
Sebastian Wännström - 14P (7+7)
Mikko Lehtonen - 13P (7+6)

Interna målvaktsligan:
Jonas Gunnarsson - 19 matcher, 93.53% och 1.73 GAA
Felix Sandström - 10 matcher, 90.16% och 2.38 GAA

Tidigare möten:
HV71 - Linköping 1-3
Linköping - HV71 5-1

6500 biljetter redan sålda, utsålt för tredje gången denna säsong?

Bäckman lär knappast vara tillbaka? Skulle ju genomföra mer undersökningar kommande vecka, räknar med att han blir borta en bit in på januari.

Har hänt en del hos dom sedan mötet senast. Dom har bytt tränare då man kickade Lindbom 10 dagar efter torsken mot oss, Lillis Lundh tog över och sedan dess har dom väl mer eller mindre gått som tåget. 7 segrar av 9 möjliga, 22 av 27 poäng. Torsk på ordinarie tid borta mot Mora och torsk på övertid borta mot Djurgården är de enda poängtappen.
Gunnarsson har gått från trea/fyra i målvaktsligan till klar etta och varit fenomenal senaste tiden, gäller att vara i ansiktet på honom och göra det jobbigt.

Kom igen Cluben!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

01 jan 2019, 22:13

Fullsatt eller åtminstone jävligt mycket folk, läge att haka på topp-3 i den sanslöst jämna tabellen, folkfest, hat-HV, etc, etc.

Skapligt viktig match, igen!

Fan att Bäckmans skada tar sån jävla tid.
Gunnarsson är ett riskmoment när han är på isen.

Jag tycker att Roy, Little och Gordon sett hetare ut senaste matcherna. Karlström, Jimmy och Brodecki är fortsatt heta. Lycksell, Sörensen ich Whitney måste hitta formen. Wright har jag gett upp på. Han är för dålig.

Ses i stora baren!
JakeflashC
Nybörjare

02 jan 2019, 00:20

Jag tar mig ner från Stockholm för att heja fram grabbarna! Riktigt kul att fler och fler köper biljetter och tar sig till arenan.
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

03 jan 2019, 01:46

Ginning och Södergran måste väl hinna tillbaka nu i och med att ostarna slog ut oss?

Blir bra tillskott till truppen! Intressant att se vilka forwards som får förtroende nu när enbart Sebbe är borta.

Trodde på magplask mot FBK senast men blev istället en succé inför storpublik. Inte kan väl hockeygudarna vara så goda att vi erbjuds dunderunderhållning igen?
I focus on the pain, the only things that's real.
Metallica
Amatör

03 jan 2019, 12:18

pattenboy skrev:
Ginning och Södergran måste väl hinna tillbaka nu i och med att ostarna slog ut oss?

Blir bra tillskott till truppen! Intressant att se vilka forwards som får förtroende nu när enbart Sebbe är borta.

Trodde på magplask mot FBK senast men blev istället en succé inför storpublik. Inte kan väl hockeygudarna vara så goda att vi erbjuds dunderunderhållning igen?
Förhoppningsvis hinner de bli spelklara. Ginning har ju haft en del svackor denna säsong men han är ju bättre än Gunnarsson och Lundmark. Södergran bidrar i sin tur med mer än Whitney och Wright tillsammans.

Vore väldigt tillfredsställande att återigen krossa ett HIV71 som "är på gång" och inbillar sig att de har i ett slutspel att göra.

Angående publiksiffran måste det vara bra länge sedan som vi hade tre slutsålda (om det nu blir så) matcher i grundserien? Verkar hursomhelst som att vi höjer publiksnittet rejält jämfört med förra året.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

03 jan 2019, 12:22

Hoppas verkligen att David Gustafsson hinner bli klar för Könjöping. Av alla usla svenskar på isen igår är det frågan om inte just han bör dömas för landsförräderi.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

03 jan 2019, 13:47

En riktig jäkla 6-poängsmatch är det hursomhelst. Torsk och HV är bara en poäng bakom, seger och vi har 7 poäng ner.

Tar typ hellre 3 poäng mot HV och 0 poäng mot Mora än 1 poäng mot HV och 3 mot Mora. Rivalmöte, konkurrent i tabellen, fullsatt arena etc. Denna match måste bara vinnas!!!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

03 jan 2019, 14:46

@Metallica

Angående Ginning håller jag med. Han går före Gunnarsson och Lundmark alla dagar i veckan trots lite junisgrejer han styr med ibland.

Vill dock inte placera Whitney och Wright i samma fack. Wright tycker jag är en superflopp. Whitney ligger tvåa i interna poängligan. Har haft det lite tuffare med poängproduktionen på sistone men jag tycker att han krigar på ett helt annat sätt än Wright.

@Alfie

Enig! Skulle fan kunna tänka mig något minuspoäng (om det vore möjligt) mot Mora om vi tog tre pinnar mot HV på lördag. Finns massor sidovärden i att vinna en sån match.
Metallica
Amatör

03 jan 2019, 17:36

Hockeytröjan skrev:
03 jan 2019, 14:46
@Metallica

Angående Ginning håller jag med. Han går före Gunnarsson och Lundmark alla dagar i veckan trots lite junisgrejer han styr med ibland.

Vill dock inte placera Whitney och Wright i samma fack. Wright tycker jag är en superflopp. Whitney ligger tvåa i interna poängligan. Har haft det lite tuffare med poängproduktionen på sistone men jag tycker att han krigar på ett helt annat sätt än Wright.
Instämmer där, lite orättvist sagt eftersom Wright mest känns allmänt dålig på allting medan Whitney ändå levererar mål och poäng. Whitney har både spelsinne och teknik, problemet med honom är att han blir totalt osynlig de matcher han inte gör mål även om han definitivt sliter på isen. Likheterna är väl isåfall oförmågan att få med sig pucken in i anfallszon utan att bli av med den eller fastna på första motståndare som dyker upp, men även i det avseendet håller Whitney högre klass.

Även om Södergran kan bli lite väl ivrig ibland har han ju en viktig egenskap i att just kunna dra igång ett anfall på egen hand och därefter mota bort motståndare som försöker ta pucken.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

03 jan 2019, 18:04

Ja men lite så.. Whitney är ju verkligen ingen defensiv forward. Jag tycker dock att han krigar och vinner mycket närkamper offensivt och i forecheck - Sånt som man tänker att Wright borde vara bra på.. Men framförallt är ju Whitney en offensiv spetsspelare med både spel- och målsinne som du skriver. Där ligger ju Wright på Bibic-nivå.
Jankerules1

03 jan 2019, 18:26

Såå taggad inför matchen, vi kommer 10 st för att fira en kompis som fyllt 60.
Vi sitter på G och kommer skrika oss hesa.
Måste bara framhålla Lhc’s biljettpaket ”kompis10” 1500:- för 10 biljetter på aktiv sittplats är fanimej inte dyrt!!
Hoppas på #fullthus och en skööön seger mot HV.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

03 jan 2019, 22:03

pattenboy skrev:
Senaste rapporten från Abrahamsson vid 20 tiden idag var att samtliga SHL-spelare utom Rögles Elvenes har lämnat Vancouver, så antar att Ginning & Södergran landar någon gång under morgondagen hemma i Linköping

Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

03 jan 2019, 22:59

Corren:

”Spelarna lander hemma i Sverige under fredagen. I ett sms till Sporten meddelar Tommy Jonsson att de kommer stämma av om de är uttagningsbara till HV-matchen när de kommit hem.”
Användarvisningsbild
howswedeitis
Medelmåtta

04 jan 2019, 08:50

Jankerules1 skrev:
03 jan 2019, 18:26
Såå taggad inför matchen, vi kommer 10 st för att fira en kompis som fyllt 60.
Vi sitter på G och kommer skrika oss hesa.
Måste bara framhålla Lhc’s biljettpaket ”kompis10” 1500:- för 10 biljetter på aktiv sittplats är fanimej inte dyrt!!
Hoppas på #fullthus och en skööön seger mot HV.
Kan bara hålla med! Tycker LHC:s biljett-, marknad- och kommunikationsteam har gjort många väldigt bra saker i år. Från paketering till marknadsföring. Man vill gå på hockey med kompisgänget - oerhört positivt att just den typen av biljetter har blivit mer förmånliga.

Själv ska man ska kolla LHC på Hovet nästa helg. Fick punga ut 1800 kronor för 6 personer.

För att återgå till matchen mot HV. Kommer bli oerhört tufft! Hoppas att vi kan hålla ett oavgjort resultat för att sedan avgöra i sudden.
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

04 jan 2019, 17:50

LHC? HV hemma, fullsatt, bra LHC-trend senaste matcherna.
HV? Bra trend sedan tränarbytet, Gunnarsson i bra form, Revanschlusta efter senaste förlusten mot LHC.
Tuff match. Jag väljer att jinxa, det här får vi svårt för!

Men jag hoppas ju innerligt på något annat... ;-)
Skriv svar