Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

12 sep 2019, 18:33

Nils skrev:
12 sep 2019, 18:08
Håller de bara den nivå som man kan önska så blir det väl ett bra år i år.
Ja... det har du rätt i! Om lagets spelare är så bra som alla hoppas på så blir det bra.
Dessa medlemmar gillar skribenten alfie för sitt inlägg (totalt 2):
Rpezonjg
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

12 sep 2019, 19:21

Det brukar vara en eller två som inte håller nivån varenda säsong, men om resten kommer väl att göra vad de ska så känner jag mig nöjd.
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

12 sep 2019, 23:10

Vi har alltså nu 15 forwards (Danne inkl, Costmar exkl). Visst är det bra med en bred trupp men någon spelare måste väl lämna nu. Allt annat är ju mkt konstigt.

Ingen koll på Ottosson. Men 43p i allsvenska är ju inte illa.

Ska bli jävligt spännande hur line-ups ser ut kommande vecka.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

13 sep 2019, 06:52

+1

Rätta mig om jag har fel (hittar inte artikelnk) men vill minnas att vi hade 15 forwards ifjol och att Pajen kommenterat att det är för mycket och att vi inte skulle ha det i år. Nu har vi alltså 16 då Dan verkar komma tillbaka redan i höst och man har sagt att Costmar ska få chansen.
Barry Carlisle
Nybörjare

13 sep 2019, 07:21

Stämmer, var 15 förra året. Var nog bara tänkt att vara 14, ingen räknade med Södergrans start då han gjorde sig omöjlig att peta. Pajen har sagt att det var för mycket och att nån ska bort, så någon bör Försvinna. Filip är väl den enda det kan vara. Om inte direkt så i alla fall när Dan kommer tillbaka. Costmar är väl först in vid skador/avstängning (Sörensen bort i båda fallen troligtvis) då antagligen?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

13 sep 2019, 08:56

Det stämmer, det har han sagt.

Köper dock helt det inte är något man är öppen med nu när situationen väl är där.
Det vore att sätta grillor (höhö) i huvudet på typ Dan och Filip.
Pajen löser givetvis det om han och Bert vill det. Vilket vore rimligt!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

13 sep 2019, 09:16

Jaa, det är det som är det tråkiga med att var utanför bubblan. Såg att Pajen ska delta i LHC-podden och att man får ställa frågor inför den. Blev direkt taggad, har ju egentligen 1 miljard frågor men insåg att han givetvis inte skulle hänga ut någon eller svara ärligt på frågorna utan skulle komma med någon diplomatisk smörja (vilket iofs är förståligt) så lät bli att skriva nåt.

Man hade velat ha ett konfidentiellt snack mellan 4 ögon med honom :)
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

13 sep 2019, 10:14

Bert (och även pajen) tror jag inte är främmande att skicka spelare som inte passar in i gruppdynamiken. Kommer inte Whitney upp på banan snabbt tror jag man "skiljs i samförstånd" relativt fort...
Dessa medlemmar gillar skribenten jg för sitt inlägg:
Metallica
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

15 sep 2019, 07:32

Det känns fruktansvärt viktigt att Junland kommer hem till nästa säsong.

Cluben är i ett skriande behov av så kallade kulturbärare. De som kan kallas detta idag är främst Eddie, Sebbe och Gordon och dessa tre är antingen på medioker SHL-nivå (Eddie), för långsam för SHL (Gordon) eller på tok för dålig för SHL (Sebbe). Därtill är alla tre kraftigt överbetalda om man ska tro expressens uppgifter.

Eddies och Sebbes kontrakt går ut nästa säsong men jag är livrädd att man kommer förlänga med dessa till överpris igen eftersom man är i ett sånt skriande behov av den typen av karaktärer. Om Junland kommer hem finns det hopp om att man kan släppa taget om Sebbe som spelare och ställa krav på att Eddie ska gå ner brutalt mycket i lön om han ska vara kvar.

Clubens kärna är så oerhört svag och det är inte hållbart på sikt.
Dessa medlemmar gillar skribenten alfie för sitt inlägg (totalt 2):
MrWikozz....
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

15 sep 2019, 09:30

alfie skrev:
15 sep 2019, 07:32
Det känns fruktansvärt viktigt att Junland kommer hem till nästa säsong.

Cluben är i ett skriande behov av så kallade kulturbärare. De som kan kallas detta idag är främst Eddie, Sebbe och Gordon och dessa tre är antingen på medioker SHL-nivå (Eddie), för långsam för SHL (Gordon) eller på tok för dålig för SHL (Sebbe). Därtill är alla tre kraftigt överbetalda om man ska tro expressens uppgifter.

Eddies och Sebbes kontrakt går ut nästa säsong men jag är livrädd att man kommer förlänga med dessa till överpris igen eftersom man är i ett sånt skriande behov av den typen av karaktärer. Om Junland kommer hem finns det hopp om att man kan släppa taget om Sebbe som spelare och ställa krav på att Eddie ska gå ner brutalt mycket i lön om han ska vara kvar.

Clubens kärna är så oerhört svag och det är inte hållbart på sikt.
Jag tänker direkt på bla dem när jag lyssnar på Pajen i LHC-podden, så känns inte som att de sitter säkra.
Skriv svar