Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

Axel var GRYM i Björklöven året innan och är fortfarande ung. Har vad jag sett av honom alla möjligheter att ta för sig i SHL men kom in i ett FBK med en alldeles för bred trupp som oerfaren. Jag tror vi ska se detta mer som en jäkligt lovande värvning än som värvning av en kille som var fjärdecenter i fjol. Han har mycket mer i sig och jag tror det kan bli en bra värvning för LHC, särskilt på sikt.

Avsaknaden av förstacenter finns givetvis kvar men jag utgår ifrån att detta är en följd av att de pengarna inte finns i och med att vi kommer ha 5 centrar plus Costmar (och Filip om han ens blir kvar/ska spela center) när Dan är tillbaka.
Metallica
Medelmåtta

Givetvis är inte detta lika tilltalande som en dyr förstacenter i klass med Berglund och Zackrisson, men med tanke på att alla som Pajen har erbjudit kontrakt uppenbarligen har tackat nej så ser det ändå ut som en vettig lösning. Den röda tråden finns där även i denna värvning. Ottosson ser ut att passa in i det man utåt sätt har pratat om.

Försäsong eller inte så har nog både Bert och Pajen insett att vi inte har någon tredjecenter då Lycksell ska vara vinge och F. K. har fått varenda kedja att se värdelös ut. Är nog dags för Filip att hitta en ny arbetsgivare om killen inte är tänkt som någon form av sjättecenter som får träna utanför laget tillsammans med Mullen.

Vi har ett bättre utgångsläge nu även om centersidan fortfarande är bland de svagare i hela ligan och Rissanen har en del att leva upp till.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

Tråden är extremt röd skulle jag säga, de bygger nu verkligen truppen som de sagt att de ska göra. Känns väl dock som att någon (Filip?) får stryka på foten nu.
Barry Carlisle
Amatör

Gillar värvningen. Det är en spelare med väldigt mycket hockey i sig. Får hoppas på en omvänd Olausson, han fick aldrig chansen här men blommade ut rejält i Luleå, eller var han nu är i för trams. Ottosson kan ju se till att visa Färjestad hur fel de gjort genom att dunka in 30+ pinnar.

Filip bör ryka nu väl? Han borde kunna göra det okej i allsvenskan, så låna ut till Västervik eller nått liknande.
Användarvisningsbild
Jaken
Amatör

Lyssnade på Värmlands Folkblads Hockeypodd där Sanny Lindström är med och går igenom Färjestads lag inför säsongen. Beskriver Ottossons förra säsong som mycket märklig, men att det var "Okej SHL-klass" när han väl spelade. De tycker han borde gå in i säsongen som tredjecenter och om de kan få det att klicka så är det så FBK kan vara som bäst på längre sikt under säsongen. Dessutom beskriver de honom som en spelare som helt klart har potential, sett mer fysiskt mogen ut på försäsongen, men som är i den åldern där han måste få speltid.

Vi får helt enkelt hoppas att vi får det att klicka som andra/tredjecenter. Är han då bra nog för FBK, så är han definitivt bra nog för LHC.
För övrigt anser jag att Örebro bör åka ur.
Barry Carlisle
Amatör

Över lag verkar Färjestadfansen missnöjda med att han försvinner. De gillar inte att FBK slarvar bort en spelare med mycket potential. Klubben har tydligen sagt att de ska satsa mer på Ottosson och låta honom få chansen den här säsongen att spela till sig en plats högre upp. Så blev det uppenbarligen inte. Om fansen är upprörda att han försvinner borde det vara en bra värvning. Då bör han även besitta kvalitéer som inte syns i poängprotokollet.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Nu när vi har signat Axel Ottosson som bör kunna vara en bra tredjecenter, då får väl Frycklund centra den andra linan. Jag må nog säga att på papperet ser det bra ut med våra nya kontrakterade spelare. Håller de bara den nivå som man kan önska så blir det väl ett bra år i år. Någon kommer nog att inte funka så gott som man hoppas, men den stora delen av laget kommer nog att bli bra under Berts ledning.

Välkommen Axel till Linköping, det ska bli kul att se dig på plan i höst.
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Nils skrev:
12 sep 2019, 18:08
Håller de bara den nivå som man kan önska så blir det väl ett bra år i år.
Ja... det har du rätt i! Om lagets spelare är så bra som alla hoppas på så blir det bra.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

Det brukar vara en eller två som inte håller nivån varenda säsong, men om resten kommer väl att göra vad de ska så känner jag mig nöjd.
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Vi har alltså nu 15 forwards (Danne inkl, Costmar exkl). Visst är det bra med en bred trupp men någon spelare måste väl lämna nu. Allt annat är ju mkt konstigt.

Ingen koll på Ottosson. Men 43p i allsvenska är ju inte illa.

Ska bli jävligt spännande hur line-ups ser ut kommande vecka.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

+1

Rätta mig om jag har fel (hittar inte artikelnk) men vill minnas att vi hade 15 forwards ifjol och att Pajen kommenterat att det är för mycket och att vi inte skulle ha det i år. Nu har vi alltså 16 då Dan verkar komma tillbaka redan i höst och man har sagt att Costmar ska få chansen.
Barry Carlisle
Amatör

Stämmer, var 15 förra året. Var nog bara tänkt att vara 14, ingen räknade med Södergrans start då han gjorde sig omöjlig att peta. Pajen har sagt att det var för mycket och att nån ska bort, så någon bör Försvinna. Filip är väl den enda det kan vara. Om inte direkt så i alla fall när Dan kommer tillbaka. Costmar är väl först in vid skador/avstängning (Sörensen bort i båda fallen troligtvis) då antagligen?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Det stämmer, det har han sagt.

Köper dock helt det inte är något man är öppen med nu när situationen väl är där.
Det vore att sätta grillor (höhö) i huvudet på typ Dan och Filip.
Pajen löser givetvis det om han och Bert vill det. Vilket vore rimligt!
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Jaa, det är det som är det tråkiga med att var utanför bubblan. Såg att Pajen ska delta i LHC-podden och att man får ställa frågor inför den. Blev direkt taggad, har ju egentligen 1 miljard frågor men insåg att han givetvis inte skulle hänga ut någon eller svara ärligt på frågorna utan skulle komma med någon diplomatisk smörja (vilket iofs är förståligt) så lät bli att skriva nåt.

Man hade velat ha ett konfidentiellt snack mellan 4 ögon med honom :)
Användarvisningsbild
jg
Rutinerad
Kontakt:

Bert (och även pajen) tror jag inte är främmande att skicka spelare som inte passar in i gruppdynamiken. Kommer inte Whitney upp på banan snabbt tror jag man "skiljs i samförstånd" relativt fort...
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar