Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

Om Olle kan fylla den där centerplatsen mellan Lundh och Törna och om Rissanen hittar kemi med Little så kanske Pajen inte måste leta med lykta och förstoringsglas efter en center. Man har spelare som kan täcka upp centerplatser vid skador, ex Lundh/Jimmy. Men spets kommer att behövas.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Filip Karlsson känns väldigt överflödig. Tänker när dels Danne P är tillbaka och om vi motförmodan plockar in en center längre fram. Vart ska han då få plats? Borta innan jul är mitt tips.
Metallica
Medelmåtta

Rpezon skrev:
16 aug 2019, 09:22
Filip Karlsson känns väldigt överflödig. Tänker när dels Danne P är tillbaka och om vi motförmodan plockar in en center längre fram. Vart ska han då få plats? Borta innan jul är mitt tips.
Det Pajen förmedlade tidigare var ju att han ska provas som vinge. Har svårt att se honom ta en plats där dock då han inte har någon egenskap som en bra forward behöver besitta. Gissar också på att han får några chanser under hösten och sedan ryker från truppen.
pHiLLL
Medelmåtta

Leksand har hittat sin sista pusselbit. https://www.eliteprospects.com/player/1 ... rek-hrivik

Ännu mer spets in hos dem. Känns inte alls som något självklart att de kommer vara bakom oss. Nu vet jag inte alls något om spelaren men enligt EP har han ju rätt bra siffror.

Edit:
Tistismet
Medelmåtta

Nej...känns ju mer och mer som vi får slåss för att undvika östgötaderbyn i himmelstalundshallen kommande säsong.
Användarvisningsbild
Morr1
Amatör

Undra hur tanken är om man i princip har bestämt att ta in en center till men att ha lite is i magen och vänta ut NHL och KHL? Eller sparas det pengar på en värvning under säsongen? För mer spets framåt MÅSTE det in i truppen!
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

LHC har slut på pengar, det tror jag är problemet, att man väntar in att tillräckligt bra spelare ska dyka upp på marknaden är ju bara skitsnack när övriga lag hittat bra centrar.
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

Linus Videll finns fortfarande på marknaden, han har varit tydlig med att han vill spela kvar utomlands men det händer inte så mycket och han är ändå 34 år. Jag skulle testa o försöka få till ett 1 års kontrakt.
- Men det blir lugnt -
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Jacke skrev:
17 aug 2019, 00:16
LHC har slut på pengar, det tror jag är problemet, att man väntar in att tillräckligt bra spelare ska dyka upp på marknaden är ju bara skitsnack när övriga lag hittat bra centrar.
Eller kan det vara så att Pajen är så pass kylig och värvar i stort sett enbart spelare med utecklingspotential iår för att sedan slå på stort kommande säsong med bla Dahlbeck och Junland?
Användarvisningsbild
Pucken
Rutinerad

Rpezon skrev:
17 aug 2019, 14:51
Jacke skrev:
Eller kan det vara så att Pajen är så pass kylig och värvar i stort sett enbart spelare med utecklingspotential iår för att sedan slå på stort kommande säsong med bla Dahlbeck och Junland?
Ja det blir ju mycket lättare att få hem sådana spelare till ett lag i hockeyallsvenskan
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Jacke skrev:
5-6 miljoner i ersättningar från NHL talar ju emot att det inte finns pengar.
Metallica
Medelmåtta

East skrev:
17 aug 2019, 14:37
Linus Videll finns fortfarande på marknaden, han har varit tydlig med att han vill spela kvar utomlands men det händer inte så mycket och han är ändå 34 år. Jag skulle testa o försöka få till ett 1 års kontrakt.
Tar hellre en liknande spelare på 1 år och fortsatt spel i SHL, än ett blint letande och avvaktande som leder till nedgradering. Så lite spets har vi för tillfället.

Tycker det är läge för Pajen och gänget att släppa tanken på att vänta ut marknaden och försöka hitta någon perfekt center som passar som handen i handsken med Berts spelfilosofi som dessutom skulle vilja ta ett kontrakt på 2-3 år. Allt än så länge tyder på att vi kommer behöva undvika ett negativt kval och därför behöver vi ytterligare spets redan nu. I oktober/november kan säsongen redan vara på väg åt helt fel håll och hamnar vi i en svacka direkt så kan de poängtappen kosta oss en "säker" placering.

Tar man bort de 10 första matcherna förra säsongen där vi ärligt talat hade sjukt hög utdelning framåt och studsar åt rätt håll, så var vi i princip sämst i hela ligan. Tvivlar på att vi ligger 1:a efter 10 omgångar denna säsong.

Försäsong är försäsong men ingen är väl övertygad hittills om att vi slår lag som Örebro, Leksand etc när det väl kommer till kritan.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Pucken skrev:
17 aug 2019, 15:10
Rpezon skrev:
17 aug 2019, 14:51
Jacke skrev:
Ja det blir ju mycket lättare att få hem sådana spelare till ett lag i hockeyallsvenskan
Som sagt. Han kanske är kylig. Chansar på en mellan säsong men att vi håller oss kvar.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

Rpezon skrev:
17 aug 2019, 17:08
Som sagt. Han kanske är kylig. Chansar på en mellan säsong men att vi håller oss kvar.
Det är ju en jäkla gamble när de lag de tänkt ha bakom sig alla värvar bättre, som jag ser det finns det bara en räddningsplanka i form av IKO och det räcker ju inte för att undvika kval. Känns som ett farligt spel att snåla in för att tänka "vi sparar pengarna till nästa år, då jävlar blir det SM guld" och kallt räkna med att hänga kvar. Nog för att kvalet är kvar en säsong till så man får en till chans om man skulle komma på plats 13 men ett hungrigt Timrå tex som kommer underifrån med Dahlén i laget kan bli obehagligt i ett kval...
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

Jacke skrev:
17 aug 2019, 21:27
Rpezon skrev:
17 aug 2019, 17:08
Det är ju en jäkla gamble när de lag de tänkt ha bakom sig alla värvar bättre, som jag ser det finns det bara en räddningsplanka i form av IKO och det räcker ju inte för att undvika kval. Känns som ett farligt spel att snåla in för att tänka "vi sparar pengarna till nästa år, då jävlar blir det SM guld" och kallt räkna med att hänga kvar. Nog för att kvalet är kvar en säsong till så man får en till chans om man skulle komma på plats 13 men ett hungrigt Timrå tex som kommer underifrån med Dahlén i laget kan bli obehagligt i ett kval...
Jepp de är en gamble. Jag målade bara upp ett möjligt scenario. För pengar borde finnas och välmeriterade spelare har värvats av andra lag så det måste ju finnas en annan anledning till att pajen inte värvat. Möjligtvis då att han kallt räknar med att vi håller oss kvar och kan bygga vidare med spelare som tagit ett, två eller kanske tre steg till kommande säsong.
Låst