Silly Season 2019/2020

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

12 jan 2019, 17:08

revoleddam skrev:
12 jan 2019, 17:07
Snackas tydligen bland hv-fans om att Anton Karlsson skulle vara mer eller mindre klar för HV.
Det vore ett fantastiskt jobbigt tapp. Hoppas INTE det stämmer.
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Jaken
Amatör

12 jan 2019, 17:37

Vart kommer den infon ifrån?
revoleddam
Medelmåtta

12 jan 2019, 19:28

Jaken skrev:
12 jan 2019, 17:37
Vart kommer den infon ifrån?
En nära vän som är stort HV-fan nämnde detta. Tiden får väl utvisa om han har rätt, men än så länge står han ju utan kontrakt inför nästa sässe.
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

12 jan 2019, 19:54

Vore ett oerhört tapp, hoppas verkligen inte det stämmer. Han har hjärta för LHC
Cluben - Since -96
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

12 jan 2019, 21:45

Östman och Åkerman får gärna tacka för sig.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

13 jan 2019, 21:48

Hoppas man kan locka hem Törnqvist / Gallo. Vore trevligt med lite mer hjärta. Dock finns väl inte ens platsen för dessa herrar om vi inte börjar dumpa folk.
Det är skön-t
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

14 jan 2019, 11:55

Östman är riktigt populär bland backar och en stor del av att backar skriver på för Linköping, så honom vill jag definitivt ha kvar som assisterande. Visst skulle det vara trevligt om Gallo kom hem igen, så jag hoppas varje silly att han ska skriva på för LHC igen.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

14 jan 2019, 13:10

Jag hade också tyckt att en fjärdelina med Gallo - Dan - Törna vore mycket trevlig.
Det är dock bara att glömma. Både drog väl härifrån för de ville ha större roller än fjärdelinebrunk?
Dessutom så har vi för många kontrakterade forwards till nästa säsong. Ingen vill väl skeppa iväg Karlström som haft fin utveckling denna säsong?

Skrev hur jag tycker att nästa säsongs forwarduppsättning borde se ut i fel tråd.
Här är den igen:

Whitney – Ny – Sörensen
Little – Roy – Gordon
Jimmy – Olle – Brodecki
Södergran – Dan – Karlström
(Pasic, Costmar)

Ut: Wright, Trucken
Avbryt kontrakt: Filip, Sebbe

Även om vi gör oss av med fyra spelare (varav två med kontrakt) så finns det bara plats för en spelare tycker jag. En riktigt jävla bra center. Som diskuterats tidigare har vi duktiga killar som kan fylla på underifrån vid skador. Ha tre seniorspelare extra som nu är inget bra. Det finns ingen plats för Filip såvida Olle ska ha en ordinarie plats nästa säsong. Olles svacka börjar dock bli oroväckande lång och en utlåning till allsvenskan känns mer och mer rimlig. Jag tycker dock att man ska slänga ihop ungdomskedjan och ge dom en chans till. Eller en variant av den om man vill ha lite mer stabilitet i defensiven. Typ Jimmy – Olle – Brodecki eller Södergran – Jimmy – Brodecki.

Hur som: Det stora problemet i årets Silly blir att göra sig av med spelare som är överflödiga men tyvärr under kontrakt.
Användarvisningsbild
Ndur
Rutinerad

14 jan 2019, 15:08

Hockeytröjan skrev:
14 jan 2019, 13:10
Jag hade också tyckt att en fjärdelina med Gallo - Dan - Törna vore mycket trevlig.
Det är dock bara att glömma. Både drog väl härifrån för de ville ha större roller än fjärdelinebrunk?
Dessutom så har vi för många kontrakterade forwards till nästa säsong. Ingen vill väl skeppa iväg Karlström som haft fin utveckling denna säsong?

Skrev hur jag tycker att nästa säsongs forwarduppsättning borde se ut i fel tråd.
Här är den igen:

Whitney – Ny – Sörensen
Little – Roy – Gordon
Jimmy – Olle – Brodecki
Södergran – Dan – Karlström
(Pasic, Costmar)

Ut: Wright, Trucken
Avbryt kontrakt: Filip, Sebbe

Även om vi gör oss av med fyra spelare (varav två med kontrakt) så finns det bara plats för en spelare tycker jag. En riktigt jävla bra center. Som diskuterats tidigare har vi duktiga killar som kan fylla på underifrån vid skador. Ha tre seniorspelare extra som nu är inget bra. Det finns ingen plats för Filip såvida Olle ska ha en ordinarie plats nästa säsong. Olles svacka börjar dock bli oroväckande lång och en utlåning till allsvenskan känns mer och mer rimlig. Jag tycker dock att man ska slänga ihop ungdomskedjan och ge dom en chans till. Eller en variant av den om man vill ha lite mer stabilitet i defensiven. Typ Jimmy – Olle – Brodecki eller Södergran – Jimmy – Brodecki.

Hur som: Det stora problemet i årets Silly blir att göra sig av med spelare som är överflödiga men tyvärr under kontrakt.
Jag håller med om problematiken, och jag tycker dessutom inte att vi ska bryta med Filip K. Jag tycker han har ganska spännande egenskaper och stor potential - om han får vara skadefri och får större förtroende. Jag är nog snarare inne på att inte förlänga med Roy, även om han med all säkerhet skulle vara ett väldigt stabilt alternativ om han blev kvar en säsong till. Däremot är jag, precis som du, inne på att Lycksell kanske mår bäst av en hel säsong med mycket speltid i Allsvenskan.

Ett problem med så många forwards på kontrakt är att det inte går att fånga upp spelare från exempelvis Allsvenskan som slår igenom. Exempel på intressanta forwards jag gärna skulle se i LHC är Gustaf Franzén, Fredrik Forsberg, Lukas Zetterberg och Jacob Peterson.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

15 jan 2019, 13:54

Backsidan nästa säsong ser väääldigt osäker ut.

Säkra spelare:
Eddie Larsson - kontrakt till 19/20
Mattias Bäckman - kontrakt till 20/21
Anton Björkman - har kontrakt med oss efter denna säsong igen vill jag minnas. 4 ass på 29 matcher i Oskarshamn. Vad ska vi med honom till...?

Osäkra spelare:

Lukas Bengtsson - kontrakt till 20/21. Reell risk att han försvinner till NHL
Adam Ginnig - ej kontrakt men sägs stanna om han inte försvinner över till andra sidan
Almen Bibic - kontrakt till 19/20, risk för trasig för alltid

Utgående kontrakt:
Chad Billins - helt OK stabil, ej lika produktiv längre. Förläng gärna till rätt pris och roll. Finns en uppsida ändå
Anton Karlsson - en riktig kärnspelare som bör få förlängt! På väg till Könjöping?!
Kristoffer Gunnarsson - tack och hej! Två fina tacklingar första matchen, sedan elände
Alexander Karlsson - ser ingen A-lagsframtid för honom. Kanske behöver mogna i AS för att ha en chans
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

15 jan 2019, 14:49

Märkligt av HV att lägga så förmodat mycket pengar på A.Karlsson.. :|

För oss är han ju otroligt mycket mer värd än han är för HV i egenskap av stomme, identitet och kontinuitet. Det är ju inte så att Antons spelmässiga attribut är värda några fantasisummor.

Dåligt för alla. Dåligt för LHC som tappar en viktig, identitetsbyggande kugge och dåligt för HV som inte får någon stjärnback för, vad det verkar, stora pengar.

Sen är han iofs bara 25 och kan ju fortfarande utvecklas men ändå...
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

15 jan 2019, 15:13

Anton kan utvecklas mer och är säkert tänkt till första eller andra backpar som en defensiv spelare. Det behöver inte per automatik betyda att hv71 betalar honom mkt mer även det verkar så. Han är från Vetlanda och har kanske familjen runt Jönköping?
Cluben - Since -96
serbenz
Medelmåtta

15 jan 2019, 16:17

Håller med om att det är väldigt viktigt att AK47 stannar i klubben. Han står för hårt jobb och är en av få som alltid ger allt, även om det inte alltid innebär klockrena insatser. Men om priset stiger tycker jag Emvall gör helt rätt som inte lägger upp allt han vill ha. Det är trots allt en spelare som aldrig kommer vara en topp 4-back, sen finns det möjligheter att få hem backar som Dahlbeck, Forsling och Dahlström till nästa säsong. Ser hellre att man får in två av dom än AK till ett högt pris, även om det skulle göra ont att se honom i hv.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

15 jan 2019, 16:31

Det vore väldigt tråkigt att se AK47 i annat SHL-lag, framförallt i HV. Han har tagit små kliv i sitt osexiga defensiva backspel varenda säsong (med undantag från förra) sedan han debuterade i A-laget. En riktig stommespelare som jag tänker har rätt mycket LHC-hjärta.

Med det sagt så kan man inte slanta upp hur mycket som helst för en sån här spelartyp. Ponera att han har 70,000 i lön nu. Om HV skulle erbjuda sanslösa 140,000 kan vi inte hänga med på det. Så är det bara. Ge Anton ett långt kontrakt med högre lön - En rimligt hög lön med någon tiotusing extra pga stommespelare och fortfarande utvecklingsbar.

Jag är säker på att Emvall och Pajen vill ha kvar Anton. Går han till HV så har de erbjudit en orimlig peng och då är det bara att säga tack och hej. Tyvärr
Användarvisningsbild
Tumstocken
Amatör

15 jan 2019, 17:13

Tråkigt med AK47 om nu han försvinner. Lär säkerligen explodera i nästa klubb han hamnar i.
Det är skön-t
Skriv svar