Silly Season 2018/2019

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

07 feb 2019, 13:35

PuckOut skrev:
06 feb 2019, 12:56
Vet inte hur kval/slutspel fungerar i DEL men om Iserlohn spelat klart snart så vore denna kille trevligt att få in.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -matsumoto
Imponerande poäng, mindre imponerande +/-.
Statistik är inte allt, men om man gör 50p men landar på ynka +3 säger det mig, rätt eller fel, att grabben inte är så intresserad av defensivt arbete. Skulle det funka i SHL?
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

07 feb 2019, 18:48

Märkligt resonemang... Connor McDavid har 78 poäng på 52 matcher i NHL men ändå bara +2. Han spelar i ett dåligt lag med dålig omgivning. Ron Hainsey i Toronto är allmänt bespottad men ståtar med +28. Han spelar i ett bra lag med bra omgivning. Vilken spelare hade du helst haft i ditt lag?

+/- säger mer om laget/femman än om spelaren.
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

07 feb 2019, 20:05

BK Robbi skrev:
07 feb 2019, 13:35
PuckOut skrev:
06 feb 2019, 12:56
Vet inte hur kval/slutspel fungerar i DEL men om Iserlohn spelat klart snart så vore denna kille trevligt att få in.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -matsumoto
Imponerande poäng, mindre imponerande +/-.
Statistik är inte allt, men om man gör 50p men landar på ynka +3 säger det mig, rätt eller fel, att grabben inte är så intresserad av defensivt arbete. Skulle det funka i SHL?
Har dom inte ändrat så är det precis som SHL med play-in plats 7-10, skillnaden är att resterande lag nedanför spelar inget kval osv då de kör med stängd liga.

+3 i ett lag som är -27, där det finns andra centrar i laget som har -26(!) och en drös av spelare som ligger på tvåsiffrigt minus är väl snarare imponerande i mitt tycke. :roll:

Helt ok siffror i Tyskland med, sisådär i serien men levererade i båda slutspelen med München där dom blev mästare x 2.
480 vunna tek och 492 förlorade så straxt under 50% denna säsong serien.
Skulle inte alls bli besviken om man chansade och tog in honom som center till en andrakedja, lite komiskt om det då skulle bli på bekostnad av den enda kille han känner i laget i Wright som han var lagkamrat med säsong 11/12.
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

08 feb 2019, 09:56

Jag böjer mig för era argument, då jag inte kollade upp laget mer noggrant.
Min uppfattning grundade sig på att jag uppfattat tyska liga lite som en ”tuta & kör”-liga, där det är är lättare för en individuellt skicklig spelare att leva på poängproduktion snarare än taktiskt kunnande. Det har ju genom åren landat en och annan spelare med fina stats från den ligan, som visat sig ha väldigt svårt att komma till sin rätt här, då man fortsatt köra sitt eget race.
Det går nog åt, i vilket fall, att man har en grundlig scouting att luta sig mot innan man slår till.
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

08 feb 2019, 18:55

Förhoppningarna om att de skulle komma in någon vettig förstärkning innan fönstret stänger är ju lika med noll. Förra året förstärkte man med... Törna. Snacka om antiklimax.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Morr1
Nybörjare

08 feb 2019, 19:07

bloodandashes skrev:
Förhoppningarna om att de skulle komma in någon vettig förstärkning innan fönstret stänger är ju lika med noll. Förra året förstärkte man med... Törna. Snacka om antiklimax.
Har fått känslan av att Emwall har ett väldigt begränsat kontaktnät..
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

08 feb 2019, 19:25

bloodandashes skrev:
Du menar att Törna inte klingade lika högt som Växjös diton Miele och Rasmussen?
Användarvisningsbild
bloodandashes
Rutinerad

08 feb 2019, 20:18

PuckOut skrev:
08 feb 2019, 19:25
bloodandashes skrev:
Du menar att Törna inte klingade lika högt som Växjös diton Miele och Rasmussen?
Du fattar vad jag menar.
The Limousine Ridin, Jet Flying, Kiss Stealin, Wheelin' Dealin', Son of a Gun... Woooooo!!!
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

11 feb 2019, 18:34

Enligt Mr Madhawk har denna back erbjudits till flera SHL-klubbar. Vet inte hur EBEL eller DEL står sig mot SHL men hans stats ser onekligen intressanta ut. Ersättare för Bäckman?
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... by-raymond
Mittzon
Erfaren

11 feb 2019, 19:25

OM det ska värvas så är det i min värld ganska givet att det ska vara en center. Hålet på backsidan är relativt lätt att minska genom att spela Larsson, Billins och Bengtsson i runt 25 min vardera och således inte ett lika stort problem. Ska det värvas måste det också vara en center som kan fylla lyckan som andracenter, att värva ytterligare en breddcenter vore slöseri med pengar.

Att icke glömma: Vi har betalt full lön till Mullen från juni-november och betalar förmodligen en summa i form av mellanskillnaden efter flytten. Borde väl påverka vår värvningsförmåga nu.

Lite fundersam till om det verkligen ska värvas. Kan en spelare lyfta det här laget tillräckligt mycket? Mycket tveksam till det. Finns en risk i att värva då vi förmodligen som bäst får spela play-in och att värva en center som lyfter 200 000 i månaden för att sedan åka i play-in låter som en dålig ekonomisk affär.
Gör som en anka. Håll dig lugn på ytan, och paddla utav bara helvete därunder.
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

11 feb 2019, 19:36

Mittzon skrev:
11 feb 2019, 19:25
OM det ska värvas så är det i min värld ganska givet att det ska vara en center. Hålet på backsidan är relativt lätt att minska genom att spela Larsson, Billins och Bengtsson i runt 25 min vardera och således inte ett lika stort problem. Ska det värvas måste det också vara en center som kan fylla lyckan som andracenter, att värva ytterligare en breddcenter vore slöseri med pengar.

Att icke glömma: Vi har betalt full lön till Mullen från juni-november och betalar förmodligen en summa i form av mellanskillnaden efter flytten. Borde väl påverka vår värvningsförmåga nu.

Lite fundersam till om det verkligen ska värvas. Kan en spelare lyfta det här laget tillräckligt mycket? Mycket tveksam till det. Finns en risk i att värva då vi förmodligen som bäst får spela play-in och att värva en center som lyfter 200 000 i månaden för att sedan åka i play-in låter som en dålig ekonomisk affär.
Ja en toppcenter hoppas jag också är prio men troligtvis betydligt svårare att hitta.
Berget8
Amatör

12 feb 2019, 17:31

Skulle Tomas Zohorna kunna vara clubens toppcenter till slutet av säsongen?
Hans lag i KHL missar slutspel & han lär behöva hålla igång till VM.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... as-zohorna
Användarvisningsbild
Rpezon
Medelmåtta

13 feb 2019, 19:45

Linus Videll sitter på utgående kontrakt med Dinamo Riga som ser ut att missa slutspel. 44p på 45 gp i KHL.
34 i år så är ju knappast en värvning för framtiden men möjligtvis en bra andrecenter för slutspelet.
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

13 feb 2019, 22:43

https://hockeynews.se/articles/6995/

Den där Jeff Taffe kanske vore nåt? Verkar va en bra center!

Närå, men Joonas Nättinen verkar iaf intressant.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... s-nattinen
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

13 feb 2019, 22:50

Jeff Taffe kan mycket väl vara den spelare i LHC under 2000-talet som varit absolut sämst av alla spelare i egen zon. Drömmer fortfarande mardrömmar om den karln. Hans gubbe hade alltid en hel fotbollsplan av fritt utrymme att röra sig på. I offensiv zon var han grym, men helvete vad många mål han kostade oss pga genomrutten inställning i egen zon!
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Låst