Silly Season 2018/2019

Diskutera om och omkring Cluben
Låst
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

06 jan 2019, 21:42

Jag hoppas att man har Pasic i tanke till att bli en ordinarie spelare i laget nästa säsong, han är ju en stor talang som vi bör utveckla i seniorlaget.
Användarvisningsbild
Hurble
Amatör

06 jan 2019, 22:37

Jag måste ändå säga att jag ser skill i Filip. Samtidigt ser jag problematiken i att en sådan spelare tar plats för våra egna. Förmodligen väldigt billig då han var skadad och en reject från Rögle när vi signade. I sådana fall skulle jag nog hellre se en förlängning av Filip för en billig peng, dels för kontinuitet och dels för utvecklingsbar ålder (läs Karla första år mot detta år). Sedan kan man lägga krutet på en riktigt grym första center när man brutit wrights kontrakt.

Gillar samtidigt trucken, egentligen gjort hela tiden (även trots riktigt skral poängskörd), men nu när pasic gjort det så bra blir det klurigt...
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

06 jan 2019, 22:47

Hade någon frågat mig för 10 matcher sen hade jag sagt nej till förlängning på Roy. Även om poängproduktionen varit bra hela säsongen tycker jag att han ser bättre ut nu än tidigare. Just nu ställer jag mig försiktigt positiv till Roy - till rätt pris - som andracenter. Sen dyngar vi in en svinbra förstacenter. En supercenter!

Jag håller med Alfie i övrigt. Problemet för nästa Silly blir att lösa en osund konkurrenssituation. Vi har alltså två stycken tredjecentrar i Filip och Olle. Jag tycker att vi måste prioritera Olle där.

Whitney - Ny - Sörensen
Little - Roy - Gordon
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy - Dan - Karla
(Pasic, Costmar etc)

Ny materialare: Sebbe
Användarvisningsbild
alfie
Rutinerad

07 jan 2019, 00:00

Det där med att dumpa Filip är bara önsketänkande från min sida. Då vill jag vara tydlig med att jag inte har något emot honom, men pusslet går helt enkelt inte ihop annars.

Realisten i mig säger att man inte kommer bryta med Filip och man kommer definitivt inte bryta med Sebbe om han vill lira vidare. Då sitter vi ett läge med extremt många forwards igen med följden att vi måste antingen...

... Inte förlänga med Karla som är klart bättre och med högre potential än nämnda spelare
... Återigen får sidsteppa lovande junisar som är något vi behöver för att lyckas (juniorer som levererar över sin lön) eftersom vi inte kan konkurrera med topplagen ekonomiskt.
... Befordrar någon av Dan P/Olle/Filip till första/andracenter och struntar i att ta in beprövad spets där.

Med dessa alternativ i åtanke ser jag ingen plats för Sebbe eller Filip.

Det positiva med kontraktsituationen är ju att det blir kontinuitet, men om laget är felbyggt i form av en för svag centersida eller för bred trupp så vi inte kan matcha in talanger som Pasic så är kontinuitet ingenting värt.
Användarvisningsbild
Nils
Erfaren

07 jan 2019, 07:54

En sådan talang som Pasic är värd att matcha in. Om det inte skulle finnas plats för honom i truppen då skulle jag vilja göra plats åt honom med att inte ta in någon ny center utan låta Dan ta plats i en högre lina. Karla bör vi förlänga med, det är ju en annan talang som vi inte får missa. Nu får vi ju se om några av våra spelare som NHL lagen kommer att plocka över redan i höst, de finns ju några som är draftade.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

07 jan 2019, 08:55

@Alfie

Jag tror inte heller att man kommer att bryta med Filip och Sebbe. Känns som högoddsare tyvärr :/
Men det är en riktig jävla skitsits man satt sig / hamnat i konkurrensmässigt.
Jag vill belysa att det inte bara är LHC:s och Emvalls fel att vi är här nu. Vem hade trott att Södergran skulle dundra in i startuppställningen från ingenstans?

Södergran in -> Olle fick bli center pga det och Filips skada = Taggad ungdomskedja med Brodecki.

Så det är inte bara LHC:s "fel".

Men nu står vi här med två stycken tredjecentrar och en fjärdelina som är svinbra, förutsatt att Sebbe är skadad. En hel Sebbe verkar nämligen innebära en helt orimlig petning av Karlström som är ett av våra stora utropstecknen så här långt denna säsong.

Dessutom har vi Pasic mfl i J-laget som står och trampar och väntar på sin chans.

Nae - Det här får man fan lösa.

Bryt med Trucken, Wright, Sebbe och Filip. In med världens bästa SHL-center.
Användarvisningsbild
Rpezon
Amatör

09 jan 2019, 21:08

En comebackande Patrik Zackrisson skulle vara drömmen. Där får Emwall gärna vara på redan nu! Har ett år kvar på kontraktet men har haft det ganska tungt denna säsong. Så vem vet. Han kanske kan vara sugen på en comeback i Cluben. Ge han en stor roll som vår förstecenter och Sebbes A på bröstet.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

09 jan 2019, 23:14

@Rpezon

Zacke?
-Gärna!

Whitney - Zacke - Sörensen
Little - Roy - Gordon
Södergran - Olle - Brodecki
Jimmy - Dan - Karla
(Pasic, Costmar etc)

Ut: Wright, Sebbe, Filip, Trucken

Det där ser ta mig fan bra ut!
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

10 jan 2019, 01:36

Hockeytröjan skrev:
09 jan 2019, 23:14

Ut: Wright, Sebbe, Filip, Trucken
Vilka av dessa har kontrakt även nästa säsong?
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

10 jan 2019, 07:34

@PuckOut

Wright - har ett +1 år som kan brytas av båda parter
Sebbe - har ett år kvar
Filip - har ett år kvar
Trucken - utgående kotnrakt
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
jg
Erfaren
Kontakt:

10 jan 2019, 10:27

Lukkinen skrev:
10 jan 2019, 07:34
@PuckOut

Wright - har ett +1 år som kan brytas av båda parter
Sebbe - har ett år kvar
Filip - har ett år kvar
Trucken - utgående kotnrakt
Wright är bara att bryta med om han inte rycker upp sig betydligt.
Trucken har jag svårt att se att man förlänger med om man vill förnya laget något.
Sebbe, här undrar jag om kroppen håller för ett år till? Given för annan roll i organisationen.
Filip blir nog kvar och här skulle det kunna finnas en uppsida.
"På sikt skola vi segra" http://www.livehockey.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
JDN
Medelmåtta

10 jan 2019, 11:35

Vill verkligen inte vara den som är den, för jag älskar att snacka silly, men kan vi försöka fortsätta snack om kommande års lag till den sillytråd som finns upprättad för 2019/20? Denna kan hållas för snack om förändringar i truppen under resten av denna säsong.
Användarvisningsbild
PuckOut
Erfaren

15 jan 2019, 09:50

Nå vad säger ni.. vi kan väl alla vara överens om att laget behöver mer spets till avlutningen av säsongen.
Vad är det då som bör tas in, ytterforward, center eller back?

Vi får ju anta att det inte finns överdrivet mkt pengar kvar, så vi får nog nöja oss med EN ny spelare i så fall..
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

15 jan 2019, 09:59

Svårt läge. Mycket hänger på hur det blir med våra skadade backar. Är de snart tillbaka i spel? Har de spelat färdigt? Med Bäckman frisk tycker jag vi på pappret (det ska fungera i praktiken också, den lilla pettitessen...) har en riktigt bra backsida. Roy duger gott som topp2-center, sedan är det tunnt. Wright är ingen topp2, ingen annan i laget heller för den delen. För tredje och fjärde är vi väl rustade med centrar men vårt 5-5 och 5-4 lider svårt av att inte ha en tillräckligt skicklig toppcenter till. Vingarna är på pappret tillräckligt bra. Jag tror att vi skulle få störst utväxling av att värva en toppcenter. Sådana kostar dock multum och jagas av många. Kanske bäst att hålla i slantarna då. Befintligt lag inledde ju säsongen med att spela på ett helt annat sätt än vi gör nu. Då var vi rock solid. Nu släpper vi 20 mål på fem matcher med samma manskap...
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
East
Rutinerad

15 jan 2019, 10:02

Jag håller med om att vi skulle behöva någon förändring på forwardssidan däremot tror jag inte att det blir så.
Anledningen till det är att någon skulle behöva flytta på sig, tror inte att vi har råd med att skicka iväg någon o ta in en ny spelare.
KHL lagen som missar slutspel tänker nog många, spelarna där vill nog inte gå miste om deras höga löner.
Växjö kommer att värva spets framåt, de har i dagsläget mer stålar än vi.

Jag tror att vi kör med de vi har
Cluben - Since -96
Låst