Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

Med risk för att verka helt korkad, men jag har aldrig tagit mig tid att förstå upplägget med optionsår. För mig verkar det helt onödigt då ett kontrakt ändå kan förlängas, oavsett optionsår eller ej.
Nu skriver alltså Pajen 1+1 år med Patrik Lundh. Vad innebär detta optionsår, är det spelaren som tar beslut om förlängning, båda parter, eller är det klubben?
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Det brukar vara båda läger som kan nyttja optionsår. LHC nyttjade det på Wright exempelvis. Fördelen är väl kanske att man får bättre koll på lagbygget i ett tidigare skede om någon part väljer att bryta, och att man som i fallet Wright kan bryta utan krusiduller.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Man vet att man är sugen på att säsongen ska dra igång när man till och med ser fram emot träningsmatchen mellan HV - Frölunda ikväll. CMore sänder.
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

Hockeytröjan skrev:
08 aug 2019, 10:55
Man vet att man är sugen på att säsongen ska dra igång när man till och med ser fram emot träningsmatchen mellan HV - Frölunda ikväll. CMore sänder.
Hehe. Samma här. Riktigt taggad inför att se HV-Frölunda.
8-0
Nybörjare

Vet inte om detta är fel tråd att skriva frågan i, Admins får gärna be mig flytta frågan till rätt tråd isåfall.

Köpte man säsongskortet innan ett visst datum, så skulle man få ett medlemskap i LHC på köpet. Någon som vet hur detta funkar? Köpte kortet i god tid innan denna kampanj slutade, men har inte hört något mer om det medlemskapet. Inget mail eller liknande som förklarade vad medlemskapet innebär och hur man får det.
”Vi slår alla med 8-0”
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

Någon som har koll på var man kan ladda ned en kalenderfil för LHC:s matcher? Jag kan bara hitta kalendrar med samtliga SHL:s matcher.
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Lukkinen
Världsklass

pattenboy skrev:
10 sep 2019, 19:06
Någon som har koll på var man kan ladda ned en kalenderfil för LHC:s matcher? Jag kan bara hitta kalendrar med samtliga SHL:s matcher.
Klicketiklick! ;)
We shall do no such thing! Cut down a tree with a herring? It can't be done!
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

pattenboy skrev:
10 sep 2019, 19:06
https://www.lhc.eu/artikel/kbvkajzip-30 ... ll-mobilen

Edit: Tvåa på pucken..
Användarvisningsbild
pattenboy
Erfaren

Vilka riddare ni är! Tackar!
I focus on the pain, the only things that's real.
Användarvisningsbild
Hurble
Amatör

Fasen vad mitt tycke för Bert har ökat under den korta tiden säsongen har varit igång.
Sjukt befriande men en ärlig individ som visar känslor. Som när LHC gjorde mål mot Brynäs, ren och skär glädje. Go Bert!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Kan bara instämma! Har aldrig gillat en tränare så här mycket.

(Ta i trä etc!!!)
Användarvisningsbild
alfie
Världsklass

Någon som är tillräckligt nördig för att sitta en fredagkväll och kolla Almtuna-BIK Karlskoga enbart för att se hur Pasic ser ut? Isf får denne gärna delge rapport senare :)
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

alfie skrev:
20 sep 2019, 19:26
Någon som är tillräckligt nördig för att sitta en fredagkväll och kolla Almtuna-BIK Karlskoga enbart för att se hur Pasic ser ut? Isf får denne gärna delge rapport senare :)
Ne ikväll blir vi fulla istället tycker jag! :lol: 8)
Användarvisningsbild
Rob!
Rutinerad

PuckOut skrev:
20 sep 2019, 19:29
alfie skrev:
20 sep 2019, 19:26
Ne ikväll blir vi fulla istället tycker jag! :lol: 8)
Tittade uppställningen på swehockey och såg att han var placerad i en fjärdekedja... :roll:
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

Är definitivt tillräckligt nördig men hade annat för mig. Kanske går någon skön repris på CMore Hockey som man kan nörda ner sig i nu i dagarna!
Skriv svar