Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

10 maj 2019, 21:07

Bullshit. Det har inget med Leksand att göra. Men om det nu skulle vara så - BRA! Det är ju bisarrt att ligan ska bestämma vilka färger ett lag ska få spela med i sin egen hemmaborg. Vilka andra ligor har traditionellt ett "färgkrav" på matchtröjor (förutom NHL och andra eventuella amerikanska ligor)?

Det finns ju lag utan ljusa eller mörka färger i klubbfärgerna. Att man får välja en ljus färg (eller "ickematchande" med hemmalaget) borta är en sak men att man inte skulle få spela med klubbfärger hemma är bara sjukt.
Dessa medlemmar gillar skribenten Jocke_L för sitt inlägg (totalt 2):
serbenzBarry Carlisle
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

13 jun 2019, 12:22

Greg Scott ser ut att hamna i Brynäs:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... arncentern
Användarvisningsbild
Sakic
Rutinerad

10 jul 2019, 20:26

Måste bara säga att det är underbart att bullen är levande med härliga diskussioner från olika håll och att nya konton dyker upp varje vecka! Har själv tacklat av en del (blev farsa förra året...) med långdragna diskussioner och tjurskallighet men jag njuter varje gång som det uppstår sånt hos en del andra och kan verkligen känna igen mig i det :P Lika mkt som jag njuter av en sjuttioelfte lineup i sillytråden. Keep up allihopa i denna sillytorka!
Dessa medlemmar gillar skribenten Sakic för sitt inlägg (totalt 7):
Rpezon13ulowPuckOutpHiLLL8-0GardetLukkinen
Användarvisningsbild
PuckOut
Rutinerad

17 jul 2019, 17:43

Med risk för att verka helt korkad, men jag har aldrig tagit mig tid att förstå upplägget med optionsår. För mig verkar det helt onödigt då ett kontrakt ändå kan förlängas, oavsett optionsår eller ej.
Nu skriver alltså Pajen 1+1 år med Patrik Lundh. Vad innebär detta optionsår, är det spelaren som tar beslut om förlängning, båda parter, eller är det klubben?
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

17 jul 2019, 17:47

Det brukar vara båda läger som kan nyttja optionsår. LHC nyttjade det på Wright exempelvis. Fördelen är väl kanske att man får bättre koll på lagbygget i ett tidigare skede om någon part väljer att bryta, och att man som i fallet Wright kan bryta utan krusiduller.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

08 aug 2019, 10:55

Man vet att man är sugen på att säsongen ska dra igång när man till och med ser fram emot träningsmatchen mellan HV - Frölunda ikväll. CMore sänder.
Dessa medlemmar gillar skribenten Hockeytröjan för sitt inlägg (totalt 2):
LukkinenpHiLLL
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

08 aug 2019, 15:11

Hockeytröjan skrev:
08 aug 2019, 10:55
Man vet att man är sugen på att säsongen ska dra igång när man till och med ser fram emot träningsmatchen mellan HV - Frölunda ikväll. CMore sänder.
Hehe. Samma här. Riktigt taggad inför att se HV-Frölunda.
8-0
Nybörjare

14 aug 2019, 19:34

Vet inte om detta är fel tråd att skriva frågan i, Admins får gärna be mig flytta frågan till rätt tråd isåfall.

Köpte man säsongskortet innan ett visst datum, så skulle man få ett medlemskap i LHC på köpet. Någon som vet hur detta funkar? Köpte kortet i god tid innan denna kampanj slutade, men har inte hört något mer om det medlemskapet. Inget mail eller liknande som förklarade vad medlemskapet innebär och hur man får det.
”Vi slår alla med 8-0”
Skriv svar