LHC i media

Diskutera om och omkring Cluben
Skriv svar
Användarvisningsbild
BK Robbi
Rutinerad
Kontakt:

11 sep 2019, 19:36

Jocke_L skrev:
11 sep 2019, 14:31
Det är omöjligt att träffa mer rätt när det kommer till person. Vi hade kunnat värva en nordamerikan som gör mer poäng. Andra lag värvar nordamerikaner som gör mer poäng. Men den personligheten och den kemi som uppstått mellan Gordon och LHC är en fullständig jackpott. Vi vet att han alltid kommer att ge sitt absoluta allt för laget. Han har till synes inga som helst problem att inse att han kanske inte längre är material för en topp-2-kedja, frågan är bara om han kan se sitt lönekuvert minska med trappstegen ner i hierarkin. Nu är ju Gordon värd en större peng än den han rent hockeymässigt bidrar med på isen men idag är han överbetald.
Många poänger där. Och som du indikerar, SHL lever under en marknadsekonomi. Man ska prestera (på ett eller annat sätt) relaterat till lönen. "Mysgubbar" och "kulturbärare" har vi fler av (typ Sebbe). Gordons lön, hur mycket jag nu än gillar honom, måste i slutänden relateras till hans prestation, vilken i sin tur givetvis inkluderar annat än ren poängproduktion. Men i den krassa verksamhet SHL-lagen lever under blir det naturligt att de som (på ett eller annat sätt) ser till att man vinner matcher också har den högsta lönen. Han är verbal, han "säljer in sig", trivs här, är (som jag fattat det) en pådrivare, men till slut måste man ändå se till resultaten. Och jag håller med i din slutsats; Med den lönen borde han spela högre upp i hierarkin. Jag hoppas innerligt att han kan ta några steg i denna under Bert.
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

12 sep 2019, 09:51

Linköping Hockey Club
Alldeles nyss ·
10.00.

Vad händer 10.00 !?
Användarvisningsbild
Sakic
Rutinerad

12 sep 2019, 09:54

Hockeytröjan skrev:
12 sep 2019, 09:51
Linköping Hockey Club
Alldeles nyss ·
10.00.

Vad händer 10.00 !?
Korvgubben presenterar ny senap till dammatcherna?

Bert i matchställ?

Sture har fått barn?
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

12 sep 2019, 09:56

@Sakic

Hoppas på ny senap. En ny sötstark!
Användarvisningsbild
Hockeytröjan
Rutinerad

12 sep 2019, 09:59

Jag vet vad det är 8)

Dock ej vem. Kan bli besvikelse... :roll:
Barry Carlisle
Nybörjare

12 sep 2019, 15:57

Intervju med Peppe från Hockeysverige.

https://www.hockeysverige.se/2019/09/12 ... v-mitt-liv
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

12 sep 2019, 19:46

En intervju av John Senewiratne med Bert i SVT Öst både med rörliga bilder och text.
Det är trevligt att John gör dessa goda intervjuer/artiklar i SVT, man saknar ju honom sen han lämnade 24 Corren.

LHC-tränaren: Vi har framtidens storstjärnor i vårt lag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/i ... robertsson
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

13 sep 2019, 10:13

Kan känna att LHC fått lite hybris, man sitter på en av de på pappret sämsta trupperna i SHL men pratar om slutspel iår och final om 3 år samt att vi har storstjärnor i laget osv. Hade velat se lite mer verklighetsförankring i stil med "vi bygger om och det kommer ta ett tag men på sikt ska vi bli att räkna med igen" typ, nu blir man orolig för vad som händer om vi hamnar i kvalet och hela förening har huvudet i molnen.

Iofs känner man ju ibland att de säger en sak utåt men kanske pratar annorlunda internt, angående truppen tex säger man ju utåt att det är enligt plan att den ser ut som den gör, att man har de centrar man vill ha typ, men samtidigt vet man att de försökt värva mer profilstarka centrar som Zacke och Emil Pettersson, kanske även Berglund och JFK, men inte lyckats.
Per aspera ad inferi
Användarvisningsbild
Jocke_L
Rutinerad

13 sep 2019, 10:28

Jacke skrev:
Kan känna att LHC fått lite hybris, man sitter på en av de på pappret sämsta trupperna i SHL men pratar om slutspel iår och final om 3 år samt att vi har storstjärnor i laget osv. Hade velat se lite mer verklighetsförankring i stil med "vi bygger om och det kommer ta ett tag men på sikt ska vi bli att räkna med igen" typ, nu blir man orolig för vad som händer om vi hamnar i kvalet och hela förening har huvudet i molnen.

Iofs känner man ju ibland att de säger en sak utåt men kanske pratar annorlunda internt, angående truppen tex säger man ju utåt att det är enligt plan att den ser ut som den gör, att man har de centrar man vill ha typ, men samtidigt vet man att de försökt värva mer profilstarka centrar som Zacke och Emil Pettersson, kanske även Berglund och JFK, men inte lyckats.
Fast, det är ju det man säger? Bert säger att han tror att vi har framtidens stjärnor i laget, inte att vi har storstjärnor nu. Han tror på spelarna och han vill utveckla dom. Det är hans jobb. Jag ser inget konstigt i det. Jag ser inget kontroversiellt med att sikta på slutspel heller och kan inte på något sett se det som att ha huvudet bland molnen. "Vi ska hänga kvar". Hur låter det som målsättning? Låter som en losermentalitet enligt mig.
Dessa medlemmar gillar skribenten Jocke_L för sitt inlägg (totalt 7):
HockeytröjanPuckOutpHiLLLMetallicaMalkinGardetNils
Användarvisningsbild
Jacke
Erfaren

13 sep 2019, 11:31

Jag kan nånstans tycka att målsättningen iår borde va att hänga kvar och överleva då risken är påtaglig att man hamnar i kval med tanke på hur truppen ser ut, sen kanske man kan sikta mot slutspel som nästa steg nästa säsong, jag ser 5 år till final som en mer realistisk målsättning. Men visst kan man se det som losermentalitet om man pratar så utåt som etablerad förening, mer OK om man är bottentippad nykomling som IKO. Jag hoppas bara att man är lite mer realistiska internt åtminstone och inser att man tillhör botten av SHL och iaf har en plan för vad vi gör om det blir kval, sen kan man utåt mer måla upp att vi ska tillhöra övre halvan...
Per aspera ad inferi
Metallica
Amatör

13 sep 2019, 11:36

Jocke_L skrev:
13 sep 2019, 10:28
Jacke skrev:

Fast, det är ju det man säger? Bert säger att han tror att vi har framtidens stjärnor i laget, inte att vi har storstjärnor nu. Han tror på spelarna och han vill utveckla dom. Det är hans jobb. Jag ser inget konstigt i det. Jag ser inget kontroversiellt med att sikta på slutspel heller och kan inte på något sett se det som att ha huvudet bland molnen. "Vi ska hänga kvar". Hur låter det som målsättning? Låter som en losermentalitet enligt mig.
Exakt, tror knappast Bert och Pajen räknar med någon semifinal i år men för att skapa en vinnarmentalitet och utveckling framåt kan man ju aldrig som ledare vara nöjd med att komma näst sist i hela ligan. Åtminstone inte på förhand.

De vet nog mycket väl om var vi ligger i förhållande till andra lag. Samtidigt kan man ju inte ha som målsättning att vara lika dåliga som Oskarshamn.
Användarvisningsbild
Malkin
Rutinerad

13 sep 2019, 13:00

Jag håller inte med om och tror absolut inte att man "inser att man tillhör botten av SHL." Det finns inget som rättfärdigar den självbilden av LHC som ett genuint bottenlag. Senaste säsongen kom man tolva. Dessförinnan nia, fyra, trea. SHL är alldeles för jämn för att LHC ska ha en sjukdomsinsikt i stil med att man tillhör botten. Vad skulle man vinna på den? Man har en negativ trend, absolut (som man uppmärksammat och nu försöker göra något åt), och därtill har man brottats med en taskig ekonomi vid sidan av som inte hjälper till. Det går att spekulera i och titta historiskt hur det har gått för lag med liknande trend, men därmed inte sagt att LHC ska följa den trenden. I mina ögon vore det jättemärkligt att kommunicera något annat än att man siktar på slutspel. Framför allt i en så fruktansvärt jämn serie.

Jag går också in i den här säsongen med en annorlunda känsla. Man tror inte på guld den här gången, vi ligger inte "en värvning ifrån att kunna göra något stort" som det känts tidigare. Jag har tippat laget nia, och känner inte att det finns skäl för att tippa laget så mycket högre än så inför säsongen. Kommer man sexa-sjua lär man ha gjort det riktigt bra. Det får bli en positiv överraskning som det känns. Kan det bli så att man slåss runt nedersta strecket? Visst kan det bli så, men jag ser som sagt inte varför man skulle utgå från att det blir så. Som supporter - frukta det, absolut, men inte kommunicera det utåt från Cluben och skriva bottenlag i pannan på sig själva. Tro fan att man snart hamnar där då, om det är vad man går och pratar om.
Dessa medlemmar gillar skribenten Malkin för sitt inlägg (totalt 2):
....Metallica
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

13 sep 2019, 23:04

Peter Mildaeus intervjuar Rebecca angående Dokumentär: Följ LHC från uttåg till intåg.
En timmes dokumentär i 24Corren:

Följ med bakom kulisserna i LHC

Höj premiärpulsen genom att se Sportens videodokumentär om LHC:s SHL-lag på Corren.se.

Ny säsong, nya förhoppningar.

Det har hänt mycket i LHC:s SHL-lag sedan den där tunga förlusten mot HV 71 i våras, när det stod klart att LHC skulle missa det hägrande slutspelet. Spelare har lämnat, spelare har kommit - och inte minst, Bert Robertsson har ersatt Tommy Jonsson som tränare.

Sportens reporter Rebecca Candevi har på vägen fram till premiären, med jämna mellanrum, dokumenterat det som hänt i LHC med sin videokamera och resultatet kan ni, från och med fredagen, se på Corren.se i en dryg timmes dokumentär.

Rebecca, kan du berätta något om det vi kommer att få se i filmen?

– I dokumentären kommer ni bland annat att få träffa spelare, ledare och general manager bakom kulisserna från uttåget i våras till intåget i serien 2019/2020. Hur går det för Bert Robertsson med inredningen av den nya lägenheten? Var kopplar ordföranden Roger Ekström av? Hur känner Jimmy Andersson över att pendla fram och tillbaka från Norrköping? Svaren på frågorna, och mycket annat, får man reda på under den dryga timmen.

Något extra starkt eget minne från inspelningen?

– I dokumentären kommer ni bland annat att få träffa spelare, ledare och general manager bakom kulisserna från uttåget i våras till intåget i serien 2019/2020. Hur går det för Bert Robertsson med inredningen av den nya lägenheten? Var kopplar ordföranden Roger Ekström av? Hur känner Jimmy Andersson över att pendla fram och tillbaka från Norrköping? Svaren på frågorna, och mycket annat, får man reda på under den dryga timmen.

Något extra starkt eget minne från inspelningen?

– Ja, det måste nog vara besöket hemma hos Bert Robertsson. Att få träffa en så stark ishockeyprofil barfota och med ett par fotbollsshorts i hemmamiljö trodde jag nog aldrig att jag skulle få vara med om.

Till sist, hur går det för LHC i SHL den här säsongen?

– Jag tippar att LHC kommer tia utifrån hur stark truppen ser ut på pappret. Men om LHC får ihop kollektivet och lyckas bli en stark enhet tror jag absolut de kan klättra några placeringar. I ett play in kan de chocka.
Användarvisningsbild
Nils
Rutinerad

13 sep 2019, 23:06

En intervju med Peppe av Bergsten inför morgondagens battle:

LHC-forwarden: Bara det är livat trivs jag

Senaste gången Patrik Lundh spelade på Hovet hyllades han av hemmafansen. I premiären lär det bli tvärtom.

– Äh, det spelar absolut ingen roll. Bara det är livat på läktarna så trivs jag, säger LHC-forwarden inför lördagens premiär mot topptippade Djurgården.

33-åringen värvades från kinesiska (!) Kunlun i ryska KHL, men gjorde säsongen dessförinnan succé i Djurgården med totalt 50 poäng på 63 matcher i serie och slutspel. Nu ska han med LHC-tröja på sänka sitt gamla lag.

– Det brukar vara grymt bra stämning däruppe. Även om du har de allra flesta emot dig får du vända det till något positivt. Ju mer folk och ju mer inramning, desto roligare är det att spela, säger Patrik Lundh.

Av träningen att döma blir det inga överraskningar i LHC-laget. Jonas Holös var tillbaka på is efter några dagars vila och enligt Bert Robertsson, tränaren, kommer laget att ”väldigt mycket likna det mot HV senast”. Sena nyförvärvet Axel Ottosson tränade, men med alla forwards utom Dan Pettersson tillgängliga är gissningen att han inte spelar direkt.

– Underbart att få börja spela om poäng. Man märker att det skruvas upp hela tiden och att det är någonting som är på väg att hända. Både på träningarna och på känslan i omklädningsrummet, säger Patrik Lundh, som fortsätter i en tänkt toppkedja med Broc Little och Jaakko Rissanen.

Formen?

– Bättre och bättre för varje vecka. Nu är det bara att tuta och köra.

FAKTA
Djurgården–LHC

SHL, lördag 18.00, Hovet

Läget i laget: Anton Björkman och Dan Pettersson skadade.

Notera: Fem raka segrar för Djurgården i premiärer på hemmaplan. Patrik Berglund är hela seriens hetaste värvning.

Övriga matcher: Frölunda-Brynäs, Skellefteå-Oskarshamn, Leksand-Malmö, Färjestad-Örebro, Luleå-Växjö, Rögle-HV.
Barry Carlisle
Nybörjare

14 sep 2019, 09:20

Skriv svar